کد خبر: ۸۰۱۲۳۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۳ 28 November 2019
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، یادداشت ارسالی ، بی شک حب قدرت از مصادیق بارز مشکلات روحی و روانی است که نیازمند اصلاح و بازپروری است و در صورت عدم درمان انسان را به ورطه ی هلاکت و نابودی می کشاند.
ولع و حرص برا رسیدن به قدرت اگر در راستای خدمت به مردم و با نگاه الهی و انسانی باشد پسندیده است در غیر اینصورت مالیخولیای مزمنی است که نیاز به درمان دارد.
در سیره امامان و ائمه اطهار ولع برای  قدرت و ثروت امری مذموم و نکوهیده شمرده شده تا جایی که امیر المومنین علی علیه السلام میفرمایند: اگر برای این نبود که حق مظلومی را از ظالمی باز ستانم خلافت از آب بینی بزی برایم کم ارزش تر و فرومایه تر بود و در جایی دیگر میفرمایند اگه حضور حاضران نبود و حجت به سبب حضور یاران تمام نمیشد همانا افسار شتر خلافت را بر پشت آن می انداختم.
اینکه در قدرت چه حلاوتی نهفته است که بعضی انسان‌ها را به هر منکری وا میدارد سوالی است که پاسخ آن را باید از کانال متخصصین طب روانشناسی جستجو کرد و ما انسانها از منظر اخلاق انسانی و اسلامی موظفیم که هم نوع خود را  که گرفتار این مرض مهلک که آفت دنیا و آخرت اوست معونت و یاری رسانیم.
تاریخ گذرگاه عبرت برای کسانی است که نمی بینند یا خود را به ندیدن زده اند تا با یادآوری سرنوشت نمرود ، فرعون ،اسکندر و چنگیز به تشنگان قدرت بفهماند که هیچ قدرتی جز قدرت لایزال خداوند پایدار نیست و همگی محکوم به زوال و نابودی است.
انسان تشنه قدرت شبیه انسانی است که به مرض استسقا گرفتار شده که هر چه آب بنوشد سیر نمی‌شود تا هلاک گردد.
باشد که ما انسانها تاریخ را به عنوان آیینه ای روشن و پندآموز فراروی خود قرار داده تا در انتخاب مسیر به بیراهه نرفته و عمر گرانمایه خود را مصروف و معطوف خدمت به خلق الله نماییم.
امیر محبی فر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار