به بهانه یک سخنرانی در یاسوج
هر چند کسی تاکنون از زبان وی و یا نزدیکانش در خصوص شایعات مربوط به تمایل وی و یا هوادارانش برای کاندیداتوری در حوزه بویراحمد و دنا چیزی نگفته اند اما برخی شواهد نشان می دهد که وکیلی به دنبال یک " نشانه" در بویراحمد است!
کد خبر: ۸۰۵۳۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۳ 12 December 2019

تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سیاسی ، بی شک محمد علی وکیلی فارغ از جبهه سیاسی ، حضورش در مجلس شورای اسلامی از حوزه پایتخت قابل ارزش و مایه غرور برای کهگیلویه و بویراحمدی ها و حتی زاگرس نشینان است. عملکرد وی در چهار سال مجلس هم با توجه به ترکیب مجلس و همسویی با دولتی که چندان خوش ندرخشید بدون نقص و فارغ از انتقاد نخواهد بود چنانچه خود وی در اولین مقاله اش پس از ثبت نام مجدد برای کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی برخی انتقادات از دوره نمایندگی را با زبان خود بیان کرد و با تیتر "آمده ام ، اما با عرق شرم! " وارد مارتن انتخاباتی جدید شد.
محمد علی وکیلی شنبه 23 آذر ماه 98 ساعت 18:30 عصر در سالن حکيم جرجاني دانشگاه علوم پزشکي ياسوج ،‌ سخنرانی در خصوص“حکمراني مطلوب و جايگاه مجلس” دارد.
هر چند کسی تاکنون از زبان وی و یا نزدیکانش در خصوص شایعات مربوط به تمایل وی و یا هوادارانش برای کاندیداتوری در حوزه بویراحمد و دنا چیزی نگفته اند اما برخی شواهد نشان می دهد که وکیلی به دنبال یک " نشانه" در بویراحمد است که اگر قبل ، حین و بعد از این سخنرانی آن را بیابد ، دور از ذهن نخواهد بود که یک سر رقابت کاندیداها در بویراحمد و دنا ، محمد علی وکیلی باشد.
با رفتن ستار هدایتخواه از بویراحمد و دنا ، ضعف و چند دستگی جبهه اصلاح طلبان ، در نظر گرفتن ، موفقیت احتمالی مهدی روشنفکر در صورت نبودن اجماع در بویراحمد علیا! و برخی دلایل ریز و درشت دیگر ، برخی را به این مسیر سوق داده است که تا به محمد علی وکیلی فکر کنند چرا که معتقدند وی می تواند بسیاری از شاخصه های تفرق را جمع کند.
برخی معتقدند وکیلی با سابقه نمایندگی تهران ، حضور در هیئت رئیسه مجلس و برخی فاکتورهای دیگر حاضر به پذیرش ریسک رقابت در انتخابات بویراحمد را ندارد اما نامشخص بودن وضعیت موفقیت وی در تهران با توجه به غیرقابل قبول بودن عملکرد لیست امید که وکیلی از آن مسیر به مجلس راه پیدا کرد ، برنامه ریزان حضور وی در بویراحمد را امیدوار به نگه داشتن این چهره سیاسی کرده است.
به نظر می رسد ، نشانه ای که وکیلی و یا برنامه ریزان وی در بویراحمد به دنبال آن هستند ، استقبال مردمی و نخبگان است که اگر این استقبال ها بتواند نظر وی و یارانش را جلب کند ، از هم اکنون باید گفت ، یک چهره وزن دار سیاسی وارد ماراتن انتخاباتی بویراحمد خواهد شد.
برخی سایت های محلی استان هم در این خصوص گمانه زنی های صورت داده اند و یا اینکه برخی سعی کرده اند با بیان رزومه ای از عملکرد محمد علی وکیلی ، زمینه ایجاد نشانه را برای وکیلی مهیا کنند که باید دید نتیجه آن چه خواهد شد!
پایگاه خبری بویرنیوز در این خصوص نوشته است : محمد علی وکیلی از نمایندگان اصلاح طلب مجلس است که در هر چهار سال حضور خود در مجلس در هیئت رئیسه حضور داشت.
وکیلی از اثرگذارترین چهره های مجلس دهم به شمار می رود،  او در این دوره از مجلس در کنار نامدارانی همچون لاریجانی، مطهری ، پزشکیان و … در هیئت رئیسه مجلس حضور داشت.
او اصالتاً بویراحمدی و زاده بخش کبگیان است، برای اولین بار است یک نماینده آنهم وابسته به یک استان کوچک در هیئت رئیسه مجلس حضور پیدا میکند آنهم در هر چهار سال حضورش، که قطعاً این را باید ناشی از اثرگذاری قابل توجه سیاسی و ارئباطات گسترده او دانست.
دفاع شجاعانه از مردم
در ادامه این مطلب عملکرد وکیلی در دفاع از مردم شجاعانه توصیف می شود و نوشته شده است : وکیلی سخنگوی روحانی در انتخابات هم بود، اما این مسئولیت هیچگاه او را از دفاع از خواست مردم و بیان مشکلات و دغدغه های آنها از دولت غافل نکرد، وکیلی چه در مجلس و چه در محافل سیاسی مدام خواسته ها و مشکلات مردمی را به دولت گوشزد میکرد.
این انتقادات شجاعانه از دولت گاهی از او را در قامت یک مخالف جدی دولت معرفی میکرد و حتی برخی اصلاح طلبان از او خرده می گرفتند، اما او اصلاح طلبی را در اصلاح مشکلات مردم می داند و اولویتش اراده جمیع مردم است.
سخنان آتشین/حضور مستمر در رسانه ملی
بخش دیگری از این مطلب می نویسد : وکیلی از نماینده های فعال مجلس به شمار می رود، او برای موضوعات مهم همیشه ایده دارد، صحبت می کند و در صحن علنی مجلس به ارائه خواست مردم می پردازد.
وکیلی از نمایندگانی است که همیشه بعنوان کارشناس مطلع و توانمند در نشست های کارشناسی و پرسش و پاسخ رسانه ملی حضور پیدا می کند، او برای رسانه ملی یک برند است و مهم ترین برنامه های تحلیلی و کارشناسی رسانه ملی با حضور او بعنوان کارشناس سیاسی برگزار می شود.
رشد بی سابقه فرزندان توانمند کهگیلویه و بویراحمد
در ادامه این نوشته اینگونه آمده است : او نماینده تهران است و قطعاً انتظار پرداختن او به مسائل خاص کهگیلویه و بویراحمد نابجا است اما او در دوران حضورش در مجلس هیچگاه زادگاهش را از یاد نبرده است.
او رسالت نمایندگی همه مردم ایران را برای خود می بیند، در سالهای اخیر فرزندان شایسته لر از استان های زاگرس نشین فرصت های زیادی برای پیشرفت و حضور در مناصب ملی پیدا کردند، انتصاب تعداد زیادی مدیرکل در وزارتخانه ها و انتصاب چند معاون وزیر برای اولین بار است اتفاق می افتد که قطعا در این انتصابات به خوبی می توان رد پای وکیلی را جسنجو کرد.
مطالبه مردم و جریانات سیاسی بویراحمد از وکیلی
و در آخر این نوشته هدف اصلی از نگارش بیان می شود که می نویسد : مردم و فعالان سیاسی علاقه زیادی برای ثبت نام  وکیلی در یاسوج دارند و استدلال آنها این است که امروز بیش از هر زمان دیگر این منطقه به یک نماینده ملی نیاز دارد، اما او معتقد است اگر همه جریانات سیاسی به اجماع برسند او نیاوران را با زیلایی عوض کند.
 
برچسب ها: محمد علی وکیلی
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۱
میشه لطف کنین بگین کدوم دسته از مردم منتظر ورود وکیلی هستن
اقای وکیلی مطمئن باش در بویراحمد شما کمتراز ۱۰هزار رای خواهی داشت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار