یادداشت سیاسی؛
نسخه کار ساده است اگر جریان چپ در کهگیلویه به دلیل تفرقه وخودرایی به تشتت ارا منجر شده و راه برای جذب رای اکثریت به نتیجه نمی رسد لااقل جریان راست که از رانت های بیشماری برخوردارند با عبور از گزینه های تکراری و فرسوده خود (محمد موحد ،عدل هاشمی ) میدان را به نیروهای تازه و نفس و دارای اندیشه و تفکر نوگراتری چون ابراهیم جعفری و فرزاد نجات نیا بسپارند شاید در کار مردم کهگیلویه گشایشی حاصل گردد.
کد خبر: ۸۰۸۴۶۲
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۴ 24 December 2019

نزدیک به چهار دهه هست که نماینده مردم کهگیلویه را سید محمد موحد ، علی محمد بزرگواری و عدل هاشمی بر عهده دارند . چندین دهه هست که افرادی با نگرش سیاسی یکسان قدرت را در کهگیلویه به دست می گیرند و سالهاست با نسخه سیاسی این جریان فکری واین افراد هم سلک و هم مرام کهگیلویه در باتلاق فقر و بیکاری و به دور از توسعه صنعتی درجا زده است.

کهگیلویه همچنان مشتاق انتخاب نسخه های فرسوده

 کهگیلویه همچنان مشتاق انتخاب نسخه های فرسوده
نزدیک به چهار دهه هست که نماینده مردم کهگیلویه را سید محمد موحد ، علی محمد بزرگواری و عدل هاشمی بر عهده دارند . چندین دهه هست که افرادی با نگرش سیاسی یکسان قدرت را در کهگیلویه به دست می گیرند و سالهاست با نسخه سیاسی این جریان فکری واین افراد هم سلک و هم مرام کهگیلویه در باتلاق فقر و بیکاری و به دور از توسعه صنعتی درجا زده است .

چهار دوره نمایندگی برای محمد موحد چه به لحاظ عقلی چه منطقی زمان بس کافی بوده است تا کارایی خود را برای نمایندگی این مردم محروم به کار بیندازد و تحولی عمیق ایجاد کند اما وااسفا که در این مدت مدید که به یمن دولت های سازندگی و دولت اصلاحات محمد خاتمی جز نیازهای اولیه کهگیلویه مانند آب و برق تغییری قابل عرض در کهگیلویه بزرگ نمودار نشد و مدام در طی چهار دوره نمایندگی راه را بر رقیبان خود بست و با عوامگرایی و استفاده از اعتقادات عمیق مردم به مسائل مذهبی و گسیل روحانیون معتمد به خانه های این مردم ساده دل و یکرنگ دائما سبد رای خود را بر رقیبان رجحان داد.

راستی چرا مردم در کهگیلویه نمی خواهند از خود بپرسند که از شانزده سال نمایندگی این رجل سیاسی چه کار عام المنفعه ای نصیبشان شد که امروزه اینگونه مشتاقانه به سوی وی گسیل شده اند . اما شاید نکته روشنی در کارنامه محمدعلی بزرگواری پیدا کرد که بعد از هشت سال نمایندگی مردم کهگیلویه و با علم به اینکه توان کار برای این مردم را ندارد عطای نمایندگی را به لقایش بخشید و صریح و شفاف از عرصه انتخاب مجدد کنار رفت و دیگر به این عرصه برنگشت. اما دوره چهارساله عدل هاشمی را باید با یک جمله کوتاه برای کهگیلویه توصیف کرد هیاهو برای هیچ دوره ای سراسر از وعده و وعید که فقط در حرف ماند و هیچ عملی مشاهده نشد و نشان داد عدل هاشمی بیشتر پیمانکار خوبیست تا نماینده خوب . راستی چرا کهگیلویه مدام نسخه های تکراری و فرسوده را برای خود می پیچند . چرا اینگونه بی تاب گونه به سمت گزینه هایی گسیل می شوند که سالهاست کهگیلویه را غرق در فقر و بیکاری و عقب ماندگی نگه داشته اند و از قبل این انتخابات نابجا سالهاست عزت کهگیلویه را خدشه دار کرده اند . و از انتخابات تکراری خود جز اقلیتی غنی ،غنی تر شده اند و اکثریتی فقیر ،فقیر تر
پس کاش مردم این بار بیایند و طرحی نو دراندازن و با فرار از انتخاب های فرسوده و تکراری روح تازه ای در کالبد کهگیلویه بی رمق بیندازند . نسخه کار ساده است اگر جریان چپ در کهگیلویه به دلیل تفرقه وخودرایی به تشتت ارا منجر شده و راه برای جذب رای اکثریت به نتیجه نمی رسد لااقل جریان راست که از رانت های بیشماری برخوردارند با عبور از گزینه های تکراری و فرسوده خود (محمد موحد ،عدل هاشمی ) میدان را به نیروهای تازه نفس و دارای اندیشه و تفکر نوگراتری چون ابراهیم جعفری و فرزاد نجات نیا بسپارند شاید در کار مردم کهگیلویه گشایشی حاصل گردد . اگر چه می دانم اینجا کهگیلویه است و مردم ساده دل این دیار عاشق انتخاب های فرسوده و ناکارآمد هستند و همچنان این دور باطل بر مدار خود خواهد چرخید . اگر چه چشم امید به تاثیر نخبگان برای ایحاد آگاهی و تغییر تفکر برای ریش سفیدانی دارم که سالهاست اسباب این انتخاب های فرسوده بوده اند .

صفا فضیلت کارشناس ارشد علوم سیاسی 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
حمزه خشجان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
جناب مقایسه ی موحد با عدل و بزرگواری ظلم است،زمانی که موحد نماینده مجلس شد بیشتر روستاها مدرسه نداشتند و پیاده به دهدشت میرفتند درس میخودند،وضعیت بهداشت وضعیت جاده ها آب آشامیدنی افتضاح بود.اولویت اون موقع تا الان فرق داشت.موحد زیرساخت ها را آماده کرد، مگر میشد کارخونه را آورد منطقه بعد محصولات و مواود اولیه شو با الاغ جابه جا کرد.وضعیت جاده های منطقه از 12 سال پیش تا الان که موحد نماینده نیست چه تفاوتی کردچند کیلومتر اضافه یا بهتر شد؟اون موقع اولویت فراهم کردن زیرساخت ها بود.مگر میشد جاده ها درست نباشند بعد موحد کارخونه یا صنعت می آورد استان و مواد اولیه و محصولاتشو با الاغ جابه جا میکردند. موحد مجوز پتروشیمیو گرفت زمینش خریدخاک برداری و کارهای اولیه شو انجام داد بعد آقای بزرگواری نماینده شد نتونست کاری انجام بده گفت:پتروشیمیو باید به جاش پیاز کاشت.12 سال موحد نماینده کهگیلویه نبود کهگیلویه چه تغییری کرد؟ این سوال منصفانه است؟
بنی هاشمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
جناب فضیلت پس حتما کامرانی مورد حمایت شما خوبه و کهگیلویه را گستان می کند؟!!!
رضایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
واقعا از اینکه بعضی میپرسند مود 16 سال چه کار کرد تعجب میکنم، انگار همه متولد دهه ی 80 به بعدن، شرایط اون موقع را ندیدن،وضعیت راه ها، وضعیت آب شرب شهر و روستا، وضعیت تحصیل دانش آموزان وضعیت صف نفت و وضعیت برق و...آقای موحد تمام این مشکلات را برطرف کرد حتی تلفن به اکثر روستاها داد فیبر نوری کشید و همه ی زیر ساخت ها را فراهم کرد برای ورود صنعت به منطقه.مجوز پتروشیمی، کارخانه سیمان را گرفت،بهمئی را شهرستان کرد مجوز شهرستان شدن چرام و لنده را هم گرفته بود. این 12 سال موحد نماینده نبودچه اتفاقی افتاد؟ به جای اینکه بگیم اون 16 سال چه کار کرد چرا نباید بگیم این 12 سال که موحد نبود چه اتفاقی افتاد برای کهگیلویه بزرگ؟
صبا فضیلت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
حیف قلم که هرکی این روزها بدست گرفته و با کپی هربخش از متون دیگران برای خود ....: این دو شخصی که معرفی فرمودی یک کار عام المنفعه نام ببر که انجام داده باشند یکیش که فقط به فکر عکس انداختن با اشخاص و این و اون می باشد(عکاس اختصاصی دارد) و چهره چوپان دروغگو تطهیر نمود با دروغهای بیخود و بی جهت خویش و آن دیگری که اگر بستگان درجه دو ایشان نسبت بهش اعتماد دارند تا بقیه احاد مردم هم حرکتی نمایند
بنی هاشمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۵
از دید جناب فضیلت اگر مردم کهگیلویه بزرگ به جناب کامرانی(کاندید مورد حمایت حزب ایشان)
رای دهند دید و اندیشه مردم باز و جهانی میگردد.لطفا به رای مردم احترام بگذارید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار