اگر توسعه به معنی کاهش بیکاری ،صنعتی شدن و نظامی اجتماعی مبتنی بر عدالت و افزایش مشارکت مردم در امور سیاسی است، ما کهگیلویه ای ها کجای کار هستیم ؟ آیا دغدعه ما توسعه پایدار است یا توسعه نیافتگی است؟
کد خبر: ۸۱۲۸۲۷
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴ 10 January 2020

نشست هم اندیشی اصلاح طلبان بخش مرکزی کهگیلویه با رضا دهبانی پور نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه کهگیلویه بزرگ برگزار شد.

تابناک کهگیلویه و بویراحمد؛ در ابتدای این نشست دکتر اسلام خسروی چهره های شاخص اصلاح طلبان کهگیلویه به ایراد سخن پرداخت.

اسلام خسری با تسلیت تسلیت شهادت شهید سلیمانی گفت : سردار سلیمانی قهرمان قلب های مردم است.
وی گفت : مردم از هر فکر و سلیقه ای در شهادت وی اشک ریختند و معتقدم امثال سلیمانی وجه اشتراک همه ماست.
و همچنین گرامی میداریم یاد هم وطنانی که در اتفاقات اخیر جان خود را از دست دادند….

اسلام خسروی به تشریح ساختار قدرت در کشورها پرداخت و گفت : ساختار سیاسی کشورهای دموکراتیک غالبا به دو شکل ؛ رئیس جمهور جمهور محور یا پارلمان محور هستند و اساسا قدرت در این کشورها یا در دست رییس جمهور ( مثل آمریکا ) یا در دست پارلمان (مثل کشورهای اروپایی) است.
وی ادامه داد ؛ در کشور ما شکل دموکراسی متفاوت از دو الگوی بالاست و شکل منحصر به فردی است به نحوی که قدرت بین رییس جمهور و مجلس تقسیم می شود و البته اشکال جدی این سیستم برگزاری انتخابات مجلس و رییس جمهور با فاصله دو سال است
که معمولا ذائقه مردم تغییر می کند ؛ اما وجه مشترک همه کشورهای دموکراتیک این است که احزاب نقش مهمی دارند و دموکراسی بدون حزب معنی ندارد .
وی تصریح کرد : در کشور ما و در غیاب احزاب نقش آنها را جبهه ها ،گروهها ،طیف ها و افراد متنفذ به صورت ناقص بر عهده دارند.

اسلام خسروی افزود : با نگاهی به گذشته انتخابات در کهگیلویه مشخص میشود جریان اصولگرا با استفاده از این خلا و با به دست آوردن بخشی از آرا اصلاح همواره به مجلس رفته اند و این روند در جریان اصلاح طلب نیست و ما باید از ارا جریان رقیب هم استفاده کنیم تا بتوانیم به تغییر و تحول برسیم و کاندیدا به مجلس بفرستیم.

اسلام خسروی با انتقاد از رویکرد ناامیدانه برخی از افراد گفت : برخی باور کردند امروز و در این شرایط انگیزه ای برای حضور در انتخابات وجود ندارد ولی بدانیم همه ما هم سرنوشتیم و بعد از انتخابات هم برنده و بازنده نماینده یکسانی داریم لذا اجازه نداریم نسبت به سهرستان و سرنوست خود بی تفاوت باشیم و باید تاثیر گذار باشیم.

چهره شاخص اصلاح طلبان شهرستان افزود : در عمر حدود چهل سالگی انقلاب ۳۲ سال وکالت ما در مجلس دست اصواگراها بوده است ما به رای مردم احترام بگذاریم و زحمات نماینده های ادوار گذشته را ارج می نهیم اما منتقدیم و گلایه داریم که درد ، رنج ، فقر و بیکاری همچنان وجود دارد .

خسروی افزود ؛ همواره انتخاب مردم سیاسی نبوده و گاهی بر اساس مطالبات مردم رای داده اند اما نمایندگان با به دست آوردن کرسی مجلس ای مطالبات را وجه المصالحه بازی های سیاسی قرار دادند و حنجره آنها به جای آنکه دردهای مردم را فریاد بزنند حنجره آنها در اختیار جنگهای نیابتی سیاسیون پایتخت نشین قرار گرفت .

دکتر خسروی در پایان به تشریح ویژگی های کاندید جریان اصلاحات در شهرستان پرداخت و گفت : دکتر دهبانی دارای تحصیلات اکادمیک در بالاترین سطح دارند و در جبهه های جنگ بودند و همواره در مدت تصدی مدیریت اهل توازن و تعادل بود و فراجناحی و فرا طیفی عمل کرد و ارزش دارد وی را در فضای حقیقی و مجازی بدون تخریب رقبا معرفی کنیم.

محمود منطقیان دیگر چهره شاخص و سخنران این نشست هم اندیشی بود.

به گزارش“پایگاه خبری تحلیلی صبح خرد”، منطقیان ضمن تسلیت حوادث اخیر که در کشور به وقوع پیوست گفت : حوادث اخیر ناراحتمان کرد و این حوادث تلخ خاصا شهادت سردار بزرگ ایران شهید قاسم سلیمانی که یک ذخیره و نعمت بزرگ بود و فراوان می شود در مورد وی سخن گفت را به همه شما تسلیت عرض می کنم.

منطقیان گفت : تصور ما از سیاست چیست واساسا سیاست چه معنایی دارد؟ سیاست برای بهبود وضع جامعه و ابادانی ،سامان دادن به وضع کشور ،تنظیم سیاست خارجی و داخلی،کمک به مردمی است که به یاری ما نیاز دارند ؛ مردمی که مشکل مالی و مکان و معشیت دارند ؛ کارتن خواب ها و همه کسانی که دردی و رنجی دارند، تعریف سیاست این است.

وی ادامه داد ؛ اگر همان گونه که قاسم سلیمانی را برای مقابله با کسانی که به نام دین خون می ریختند در سیاست هم داشته باشیم که به نیازهای جامعه و تهیدستان فکر کنند و همان گونه که سلیمانی چیزی نخواست و سیاسیون هم چیزی نخواهند جالب خواهد بود و معنی سیاست همین است.

منطقیان تصریح کرد ؛ سیاست باید همواره باید با صداقت باشد و سیاست به معنی زرنگی ،کلک و نیرنک و خالی کردن جیب مردم سیاست شیطانی است و قابل قبول و مطلوب مردم نیست.

چهره سیاسی اصلاح طلبان کهگیلویه افزود ؛ سیاست و سیاست مدار باید در پی خرسندی مردم و جامعه باشد و به گونه ای عمل کنند که مردم راضی باشند مانند سیاست موزد نطر سعدی یعنی اخلاق و خرسندی مردم و حکومت باید شرایط خرسندی و رضایت مردم را فراهم کند.

منطقیان گفت : باید مردم را دوست بداریم همان گونه که فررندان خود را دوست داریم و تنگی و سختی مردم تنگی وسختی ما باشد و چگونه می توان راحت و آسوده زندگی کرد در حالی که مردم گرسنه باشند.

محمود منطقیان افزود : مسّولان به حرف مردم گوش دهند و سخن ودرد مردم را درک کنند و شبیه مردم زندگی کنند و جامعه ای که اختلاس تعدی به مال مردم هست قابل قبول نیست.

وی به تشریح شرایط سیاسی شهرستان پرداخت و گفت : کهگیلویه یک جامعه عشایری با قومیت و طوایف مختلف است و برای پیشرفت بایداز از خیلی از مفاهیم بگذریم همان گونه کشورهای توسعه یافته این کار را کردند و لازم است از مرزهای قومیت و عشیره و مرزبندی بگذریم ودر ما انتخابات گذشته با حمایت از محقق ،رستاد و امروز از دکتر دهبانی حمایت کرده و خواهیم کرد.

منطقیان گفت : ما راه عبور از طایفه گرایی را طی کردیم عمل گرا باشیم و صحبت کردن ،نطر دادن و تنها حرف زدن مهم نیست بلکه باید لباس عمل پوشید و کار کرد و این یعنی عملگرایی ؛ از دوستان و همسایگان و هر کسی باید کمک‌گرفت و شروع کرد و برای موفقیت عمل کرد اما با دلایل منطقی و بدور از بد اخلاقی ؛ دکتر دهبانی پور یک چهره دانشگاهی تحصیل کرده و کسی که میان مردم زیست ،سرد و گرم روزگار را چشیده،حوادث را دیده و می داند نیازها مردم و جامعه را ؛هم با دانشجو بوده و هم چوپان و هم در عرصه مدیریت حصوز داشته و قطعا در سطح کلاس نمایندگی مجلس شورای اسلامی است.

منطقیان ادامه داد ؛ کسی که سواد عوام دارد و اطلاعی از قوانین و مقررات ندارد به درد مردم نمی خورد و بدانیم اگر قانون خوبی داشته باشیم خیلی از مشکلات ما خل می شود.
وی با انتقاد از برخی انتخاب ها در گذشته گفت : دولت خاتمی دولتی خدمتگزار و تلاشکر بوده اما نماینده ای خلاف مشی دولت انتخاب می کردیم و تمام زحمات و کارهای دولت به نام نماینده وقت بوده و این اصلا قابل قبول نبود..

منطقیان در مورد شخصیت رضا دهبانی پور گفت : دهبانی پور استاد دانشگاه است و دولت هم در حد توان به مردم کمک کرده و قطعا می تواند با همکاری و هماهنگی با دولت کارهای خوبی انجام دهد و درست هم همین است‌ ؛ نسخه ما نسخه دانشگاهی به قصد خدمت به مردم و برای مردم است وهیچگاه برای به دست اوردن قدرت و ثروت و جایگاه نیست.

وی ضمن انتقاد از برخی بداخلاقی ها گفت : نه من نه دوست خوبم دکتر لاهوتی هیچگاه دنبال ثروت نبوده و نیستیم و شرایط زندگی ما مبین این نکته است و مردم بدانند ما همواره به فکر مردم و برای مردم تلاش کردیم و تفاوت ما با دیگران نیز همین نکته است.

منطقیان با انتقاد شدید از احتمال رد و بدل شدن پول در انتخابات گفت : پول گرفتن و رای دادن یعنی فروش عزت و شخصیت و سلامت وغیرت و هرگز این کار را نکنید به خود و خانواده خود بی احترامی کرده است ؛ ما متفاوت فکر می کنیم ولی با احترام به همه جریانات سیاسی معتقد به قانون و فرهنگ دیگران هستیم و برای موفقیت تلاش و کار خواهیم کرد.

منطقیان گفت : در دنبای سیاست اختلاف فراوان است و اصلا ما معتقد به اختلاف و افتراق نیستیم و در پی همدلی و اتحاد برای هدف مشترک یعنی توسعه و ابادانی شهر و دیارمان هستیم.

وی در پایان گفت : از دکتر دهبانی پور انتطار داریم برای خدمت به مردم تلاش کند و صادق و وفادار باشد و برای حل مشکلات مردم صادق و یکرنگ وبرای حل مشکلات انها تلاشگر باشد و از شما نیز انتطار داریم همه در کنار هم باهم برای موفیقت تلاش کنیم و بدانیم اگر باهم باشیم و امیدوار قطعا پیروزی نزدیک است.

دکتر رضادهبانی پور کاندیدای مجلس شورای اسلامی در طلیعه کلام یاد و خاطره شهدای اسلام و ایران خصوصا شهید سردار قاسم سالیمانی را گرامی داشت و گفت : درود سلام به ارواح مطهر شهیدان ،درود به شهید سعید و عزیز سردار شهید قاسم سلیمانی سلیمانی که محبوی قلب های ملت ایران است.

دهبانی پور خطاب به مردم گفت : به احترام‌تک تک شما تعظیم می کنم و از محضر استاد منطقیان و دکتر خسروی و دکتر اژدری صمیمانه تشکر می کنم‌.

وی گذری به شهید سلیمانی زد و گفت ؛ شهید قاسم سلیمانی در هشت سال دفاع مقدس برای امنیت کشور وقت گذاشت و هم زمانی که دگماتیسیم دینی در منطقه راه افتاد و به نام دین سر دین داران جدا می کرد به عنوان چهره ای ضد ترور و ضد داعش مشهور شد و با اسلامیان بدلی مبارزه کرد، وی اهل تعامل با همه جریانات سیاسی بود و خلاف قواعد بین المللی و حاکمیت ملی کشورها ترور شد روحش شاد و یادش گرامی باد‌.

دکتر دهبانی پور افزود ؛ اگر توفیقی حاصل شد در فرصت ها پیش رو در محضر مردم عزیز صحبت خواهم کرد .

مدیر کل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد ؛ معتقد به حفظ جایگاه و شان نماینده مردم و مجلس هستم چون قوه مقننه برای تحقق نظام دموکراتیک نقش مهمی دارد و مجلس برای تحقق نظر مردم همان گونه ؛”امام(ره) فرمود ؛ مجلس در راس امور است” چون قانون گذار است و باید نماینده دانش و علم آگاهی کافی دلشته باشد ،تجربه مدیریت و حوزه انتخابیه داشته باشد ،آشنایی با قوانین داخلی و بین المللی با توجه به نقش محلس در مداخلات بین المللی داشته یاشد و هر کسی میخواهد به حوزه محلس وارد شود باید بتواند بدون لکنت زبان و با دقت وظیفه نطارتی خود را انجام دهد چیزی که الان نیست و نمایندگانی را می بینیم که به جای قانون گذار کارگزار دولت ها هستند.

این چهره فرهنگی دانشگاهی گفت : نماینده ضعیف نمی تواند از منافع حوزه انتخابیه خود دفاع کند و به رانت و رانت خواری وسو استفاده از جایگاه شان نمایتده محلس را پایین می آورد و ما مردم با انتخاب های ضعیف به این موصوع کمک می کنیم و چون انتخاب احسن نمی کنیم به نحوی شریک جرم هستیم.

عضو هیات علمی دانشگاه ادامه داد ؛ دغدغه امروز کهگیلویه ، توسعه است و همه باور داریم کهگیلویه در حوزه توسعه رنج می برد و روزهای آینده قطعا پرده در از این مشکلات برخواهم داشت و خواهم گفت مشکلات توسعه در شهرستان های کهگیلویه بزرگ چیست.

وی به تشریح توسعه پرداخت و گفت : اگر توسعه به معنی کاهش بیکاری ،صنعتی شدن،نظامی اجتماعی مبتنی بر عدالت و افزایش مشارکت مردم در امور سیاسی است ؛ ما کهگیلویه ها کجای کار هستیم ؟ آیا دغدعه ما توسعه پایدار است یا توسعه نیافتگی است؟

در واقع مسئله کهگیلویه بزرگ بیش از توسعه پایدار به خود توسعه بر می گردد و علی رغم خدمات گسترده و فراوان نظام اسلامی اما انچه امروز گزارش می دهند نه توسعه است بلکه رشد است چون رشد توسعه آماری است و توسعه کیفی است و بحث امروز کهگیلویه توسعه است توسعه در فرهنگ ،ارتباطات اقتصاد و همه موارد است ودر توسعه اقتصادی فاقد زیرساخت ها ازجمله راه و جاده هستیم و معتقدم ریشه مشکلات اقتصادی به مشکلات اجتماعی از جمله آسیب ها و مهاجرت همین توسعه نیافتگی در حوزه اقتصادی است.
دهبانی پور با انتقاد از رفتار برخی نمایندگان سابق گفت : سیاست های پوپولیستی و حاکمیت فرهنگ حامی مخوری ، بی توجهی به نخبگان فرهنگی و جوانان آفت امروز کهگیلویه است ، متاسفانه شرایط منفعت جویی فرصت طلبانه ایجاد شده و از چهره های دانشگاهی مطالبه دنیوی می شود و کسانی که اقلیت هستند معتقدند و صراحتا می گویند اگر سرمایه مالی ندارید نیاید ؛ پس به هوش باشید و آگاه که وضعیت فعلی کهگیلویه امکان گفتگو و کنش عقلانی را از ما گرفته است و درد است که اصحاب فکر و فرهنگ و علم و گاهی اسیر همین حواشی هستند و در این خلا بزرگ کسانی با حرکات پوپولیستی با نادیده گرفتن کرامت انسانی از فقر و نداری مردم سو استفاده می کنتد واین درد بزرگی است.

وی افزود ؛ گذشتگان از کارهای عام المنفعه صرف نطر کردند و قطعا در آینده تاریخ انها را محاکمه می کنند و اینان جامعه را دچار فلاکت می کنند ، رسالت ما چیست و باید چکار کنیم ؟ ما باید سطح آگاهی مردم بالا ببریم وبه مردم بگوییم کسانی دارند با شما بازی می کنتد.

استاد دانشگاه یاسوج ادامه داد ؛ اگر چه تابلو اصلاح طلبی دارم اما دغدغه من همه مردم و همه جریانات سیاسی ،مناطق و شهرستان ها با هر منش و گرایش فکری هستند و تصمیم دارم نمایتده کهگیلویه بزرگ به معنی اکمل باشم و هر چند اصلاح طلب هستم و درد جامعه فریاد من است اما عاجزانه و صمیمانه به سمت هر کسی دست دراز می کنم و باور دارم خواستن توانستن است.
دکتر دهبانی پور خطاب به مردم گفت : برای عبور از شرایط فعلی با توکل بر خدا و داشتن ظرفیت ها لازم ایجاده شده در خودم به برکت وجود مردم استانم ، برای تغییر اماده هستم.

وی با مخاطب قرار دادن جامعه ایثارگران گفت : ایثارگران عزیز به هوش باشید با الفاظ بازی نکنید باید جلسات شما برای من ایثارگر باشد نه برای دیگران چون من کلاس سوم بودم که از کشورم با افتخار دفاع کردم هر چند کار من در مقابل کار شهدا اندک است.

دکتر رضا دهبانی پور تصریح کرد ؛ کهگیلویه دردها و آلامی دارد که باید فرزندانش پای کار بیایند و اگر کسی بهتر پیدا می شد کنار می رفتم همان گونه که سالها کنار رفتم و انشالله با دست در دست هم گداشتن با ایجاد شرایط ، پیروزی این بار برای حوزه فرهنگ و دانشگاه باشد.
وی در پایان به مردم حوزه انتخابیه پیام داد و گفت : مردم کهگیلویه بزرگ ؛ بیاید یک بار هم به فرزندان خود در حوزه علم و فرهنگ اعتماد کنید تا با اعتماد شما مکلف شوم و از حقی که به من خواهید داد مکلف می شوم با تعهدات وقول های که میدهم عمل کنم و قول می دهم نماینده در سطح بین الملیی و ملی باشم و بدون لکنت زبان از حق شما دفاع کنم و شما از تکرار های بی مورد و حرکات پوپولیستی عبور کنید ، از مردمی که از ورای جغرافیا و با تکیه بر علم و اگاهی فرندی از فرزند دیار بهمیی اعتماد کردند سپاسگزارم و انشالله این نگاه وسیع شما را قدردان خواهم بود ، خدمتگزار شما هستم و بزرگی شما را توان جبران ندارم و این عبور جغرافیایی شما را قدر می دانم./منبع صبح خرد/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار