استاندار در چرام :
استاندار گفت: یکی از معاونین دانشگاه علوم پزشکی از شنبه به عنوان معین و ناظر بر عملکرد در حوزه چرام مستقر شود و تا زمانی که وضعیت عادی شود در منطقه چرام حضور داشته باشند.
کد خبر: ۸۳۷۴۵۶
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۸ 08 April 2020

حسین کلانتری با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان و همراهی جمعی از مدیران استانی به منظور بررسی آخرین وضعیت شهرستان چرام و اطلاع از روند مقابله و مبارزه با شیوع ویروس کرونا به شهرستان چرام سفر کرد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، استاندار گفت: علاقه‌ مند بودیم در همه مناطق حاضر می ‌شدیم، اما در سفر‌ها افرادی که مشایعت می ‌کنند و افرادی که استقبال می‌ کنند خود این تجمع‌ها موجب شیوع هر چه بیشتر بیماری می ‌شود.
حسین کلانتری افزود: یکی از دلایل عدم سفر به شهرستان‌ها در چنین وضعیتی رعایت دستورات و پروتکل‌های بهداشتی بوده است.
استاندار در این نشست اهتمام، جدیت مسئولان و همراهی و مشارکت مردم را از مهمترین اولویت‌های مقابله با این ویروس برشمرد و گفت: همچنان اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، غربالگری و توجه ویژه به پویش «در خانه بمانید» از مهمترین راهکار‌های مقابله با این ویروس است.
کلانتری با اشاره به سفر خود به شهرستان چرام اضافه کرد: شهرستان چرام به دلایلی از جمله برخی سفر‌های غیر ضرور و حضور بیش از اندازه افراد از سایر مناطق کشور به این شهرستان کمی اوضاع متفاوت ‌تری نسبت به سایر مناطق استان پیدا کرد.
استاندار با اشاره به این که خوشبختانه استان نسبت به سایر استان‌ها وضعیت بهتری دارد افزود: با اقداماتی که از همان ابتدا انجام شد و حضور همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها و سازمان‌های اثرگذار در میدان توانستیم با برنامه‌ ریزی و اقدامات موثر و شبانه ‌روزی وضعیت را تا حدود زیادی کنترل کنیم.
وی افزود: مردم همچنان رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی ، حاضر نشدن در اجتماعات و جاهای شلوغ و پرتردد را در دستور مار خود داشته باشند.
استاندار توجه ویژه به این شهرستان و توزیع اقلام بهداشتی و درمانی و تجهیزات محافظتی را ضروری دانست و از دانشگاه علوم پزشکی خواست نسبت به تامین اقلام مورد نیاز اقدام کنند.
کلانتری گفت: دانشگاه علوم پزشکی و کادر بهداشتی و درمانی استان نیز به صورت جهادی در میدان حضور دارند و اکنون از نظر تخت بیمارستانی و سایر ملزومات و امکانات در وضعیت بسیار خوبی قرار داریم.
استاندار اضافه کرد: نشست‌ها و جلسات ستاد پیشگیری استانی و شهرستانی به خوبی و با مصوبات کارگشا برگزار می ‌شود و تاکنون درصد بسیار بالایی از این مصوبات اجرایی شده است.
وی با بیان اینکه همه دست در دست هم به وظایف خود عمل می‌ کنند افزود: امیدواریم مردم همان گونه که در این مدت همکاری لازم را داشتند باز هم از اقدامات غیر ضرور و مسافرت‌ها و دید و بازدید‌ها بپرهیزند تا بتوانیم در کنترل هر چه بیشتر ویروس عملکرد بهتری داشته باشیم.

استاندار با بیان اینکه فرزندانی از این شهرستان که ساکن سایر استانها بودند ،با سفر به شهرستان چرام و برخی شهرهای استان بیشترین مشکل را ایجاد کردند گفت: به طور مثال یک نفر با سفر به یکی از شهرهای استان ،یازده نفر از اعضای خانواده خود را به بیماری کرونا مبتلا کرد.

کلانتری گفت: افرادی که مبتلا هستند باید بدانند که در برابر افرادی که مبتلا می کنند مسئول هستند و باید جوانب احتیاط را رعایت کنند و چنانچه رعایت نکنند قانون با آنها برخورد میکند.

استاندار گفت: یکی از معاونین دانشگاه علوم پزشکی از شنبه به عنوان معین و ناظر بر عملکرد در حوزه چرام مستقر شود و تا زمانی که وضعیت عادی شود در منطقه چرام حضور داشته باشند.

وی افزود: دو میلیارد تومان به حوزه ی کهگیلویه بزرگ به ویژه چرام واریز اختصاص داده میشود تا نیازمندی هایی که جهت مقابله با این بیماری نیاز است تامین شود.
 
دانلود
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار