گل آلود شدن برخی منابع تامین آب در چرام

مدیر روابط عمومی آب و فاضلاب استان: بارش های سیل آسای اخیر در کهگیلویه و بویراحمد موجب گل آلود شدن برخی منابع آب چرام شد.
کد خبر: ۱۱۶۰۰۳۱
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۳ 23 March 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، محمود سپهر گفت: در پی بارش‌های سیل آسای هفته‌های اخیر در کهگیلویه و بویراحمد برای نخستین بار طی سالیان اخیر، شاهد جوشش چشمه‌های فراموش شده در برخی روستا‌های استان و به ویژه چرام بودیم.

وی افزود: این اتفاق و سیل‌های آبرفتی بالادست باعث گل آلودن شدن آب چشمه‌ها و همچنین اثر پذیرفتن برخی چاه‌ها و منابع آب تأمین روستایی از این بارش‌ها شد.

سپهر بیان کرد: ایستگاه پمپاژ تنگ پیرزال (با حوزه تاثیر روستا‌های القچین، تمبی، شیخ حسین، بلدان، بردیان و...) یکی از منابع اصلی تأمین آب چرام است که گل آلود شده و همکاران در حال انجام تدابیری برای رفع این ایراد هستند.

وی تصریح کرد: آب در مدار اگرچه برای مصارفی مثل شست و شو قابل استفاده است، اما برای آشامیدن مناسب نیست و باید مدتی ساکن بماند و بجوشد تا قابل مصرف شود.

مدیر روابط عمومی آبفا افزود: آب برخی روستا‌ها از منابع دیگر تأمین شده و اتصال شبکه آب ان‌ها روستا به ایستگاه پمپاژ تنگ پیرزال محدود شد تا مشکلشان رفع شود.

وی بیان کرد: تلاش همکاران ما رفع این چالش در کوتاه‌ترین زمان ممکن است، ضمن عذرخواهی بابت این اتفاق از همراهی مردم کمال تقدیر را داریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار