لذت زندگی مستقل یک دختر

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد : بهزیستی این استان با ارائه آموزش های مختلف شرایط بازگشت به محیط خانواده و یا خانواده جایگزین را برای اولین بار برای فرزند دختر مستقل شده بهزیستی فراهم کرد.
کد خبر: ۱۱۶۶۲۰۶
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۷ 10 May 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، اسماعیل دامیار چهارشنبه شب در آیین رهسپاری فرزند مستقل شده بهزیستی این اظهار داشت: بعد از طی چند سال دوره‌های آموزشی در مرکز دخترانه شبه خانواده شهرستان گچساران اولین فرزند این خانه مستقل شده و رهسپار خانه جایگزین شد.

وی بیان کرد: مددکاران بهزیستی این استان پس از پذیرش سرپرستی کودکان بی سرپرست و فاقد سرپرست تا رسیدن به سن قانونی، در مراکز شبه خانواده و یا به اصطلاح خانه‌ها معطوف با ارائه آموزش‌های مختلف زمینه استقلال و توانمند سازی آنان را فراهم می‌کنند.

دامیار تصریح کرد: بهزیستی برای این فرد مستقل شده علاوه بر تامین یک باب منزل مسکونی اجاره‌ای ۲ میلیارد ریال نیز تسهیلات بلاعوض پرداخت کرده است.

وی با اشاره به اینکه حمایت‌های ویژه بهزیستی از این فرد همچنان ادامه خواهد داشت افزود: فرد مستقل شده تا سن ۲۵ سالگی مورد حمایت بهزیستی خواهد بود.

دامیار تعداد مراکز شبه خانواده و یا به اصطلاح خانه‌ها معطوف این استان را سه مرکز دانست و گفت: کودکان بدسرپرست و بی سرپرست این مراکز با حکم دادگاه به بهزیستی تحویل داده می‌شوند.

وی اضافه کرد: مرکز شبه خانواده دخترانه در گچساران کودکان بدسرپرست و بی سرپرست از سن ۶ تا ۱۸ سال، مرکز پسرانه یاسوج کودکان و نوجوانان ۶ تا ۱۳ سال و مرکز شیرخوارگاه یاسوج شیرخوارگان صفر تا کودکان ۶ سال را پذیرش می‌کنند.

لازم به توضیح است ، سازمان بهزیستی براساس اصول ۲۱ و ۲۹ قانون اساسی متولی رسیدگی به امور کودکان بی سرپرست و فاقد سرپرست موثر می‌باشد و این نهاد تلاش دارد تا با انجام سازوکار‌های مختلفی شرایط بازگشت به محیط خانواده و یا خانواده جایگزین را به صورت موقت یا دائم برای کودکان مهیا کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار