در دیدار نوبخت با نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد:
رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور : سطح جنگل‌های زاگرس برابر با ۶ میلیون هکتار است که۴۰ درصد آب کشور را تولید کرده و این توان را دارد که سالانه ۶ میلیارد متر مکعب آب برای کشور ذخیره و به تدریج برای دشت‌های خوزستان، فارس و بوشهر آزاد نماید.
کد خبر: ۱۱۶۸۳۵۵
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۳ 25 May 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، نماینده ولی فقیه و امام جمعه مرکز استان در دیدار معاون وزیر کشاورزی و رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور ضمن خیر مقدم و تسلیت شهادت آیت الله رئیسی و همراهان، به شرایط خاص طبیعی و آب و هوایی استان اشاره کرد و افزود : مردم استان ما با این طبیعت بکر و زیبا و پوشش گیاهی ناب آن مثل بلوط و گیاهان دارویی زندگی کرده اند و باید این طبیعت و پوشش گیاهی حفظ شود.

آیت الله سید نصیر حسینی تاکید کرد : باید پروژه‌ها و طرح‌هایی را ایجاد کرد تا هم برای مردم شغل و درامد زایی نمود و هم در کنار آن از طبیعت حفاظت و با دست درازی به آن مقابله کرد.

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در این دیدار ضمن تسلیت شهادت رییس جمهور محبوب ، مردمی و جهادی و هیات همراه افزود : سطح جنگل‌های زاگرس برابر با ۶ میلیون هکتار است که۴۰ درصد آب کشور را تولید کرده و این توان را دارد که سالانه ۶ میلیارد متر مکعب آب برای کشور ذخیره و به تدریج برای دشت‌های خوزستان، فارس و بوشهر آزاد نماید.
نوبخت با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۲ تعداد ۷۱ سفر استانی داشته است ادامه داد : مردم زاگرس مردمانی مهربان و فهمیده هستند و ما باید تسهیل گری کرده و مشکلات آن‌ها را بشنویم.

عباسعلی نوبخت افزود : ما در سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، نظام نامه مردمی سازی منابع طبیعی را نوشته ایم، با این هدف که منابع طبیعی را با مشارکت مردم حفظ نماییم.
معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور همچنین گفت : با توجه به پتانسیل خوب گردشکری این استان می‌توان به گونه‌ای کار کرد که برای مردم استان ، هم ظرفیت شغل و درآمدزایی ایجاد نمود و هم جنگل‌ها و طبیعت حفظ شود ، چرا که جنگل‌ها تامین کننده امنیت زیستی اند.
نوبخت با اشاره به همدلی و همکاری خوب بین منابع طبیعی و آبخیزداری و سازمان جهاد کشاورزی در استان ، افزود : با رهنمود‌ها و حمایت‌های نماینده ولی فقیه میتوانیم گام‌های موثری را جهت حفظ طبیعت و کمک به اقتصاد مردم برداریم.

وی ادامه داد : از نماینده ولی فقیه و امام جمعه یاسوج، ائمه جمعه استان و همه روحانیون و طلاب که در موضوع فرهنگ سازی حفاظت از منابع طبیعی فعالیت می‌کنند به صورت ویژه قدردانی می‌کنیم.

معتمدی پور رییس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز ضمن خیر مقدم به معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و همراهان ، ابراز امیدواری کرد که نگاه ویژه‌ی ریاست سازمان منابع طبیعی کشور به زاگرس (به جهت اهمیت و کارکرد آن در کشور) زمینه‌ی خوبی برای فعالیت در مجموعه منابع طبیعی و آبخیزداری استان با هدف حفاظت از طبیعت و درآمدزایی برای مردم باشد.
در این دیدار همچنین مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری و مسئول حوزه نمایندگی، ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان نیز حضور داشتند.

لازم به توضیح است در دیدار عباسعلی نوبخت معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد ، نقی شعبانیان معاون امور جنگل‌های سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و هیات همراه ، معتمدی پور ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان، حجت الاسلام و المسلمین خرم روز، سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، جاوید بخت مدیر کل منابه طبیعی استان ، وی را همراهی کردند .

در ضمن معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و هیئت همراه با حضور در منزل حجت الاسلام و المسلمین مصطفوی ، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در تعاون روستایی که در بستر بیماری است برای وی آرزوی سلامتی کردند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار