معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری در سفر به کهگیلویه و بویراحمد
نوبخت : اکنون از ۴۰ هزار رشته قنواتی که در کشور وجود دارد، بیش از ۱۰ هزار رشته از این قنوات را با همکاری معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی، فعالیت‌های آبخیزداری انجام داده ایم و همین مسئله باعث شد سطح ایستابی آب چاه‌ها و حتی قنوات افزایش پیدا کرده و موجب مهاجرت معکوس به سمت روستا‌ها شود.
کد خبر: ۱۱۶۸۳۵۶
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۹ 25 May 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در سفر امروز خود به یاسوج، ضمن بازدید از فعالیت‌های آبخیزداری منطقه کُهوا در مجاورت شهر یاسوج اعلام کرد: در این حوضه آبخیز که حدود ۲۶ هزار هکتار است، ۱۲ سازه آبخیزداری احداث شده است و با توجه به اینکه حوضه آبخیز شهری است نقش بسیار مهمی در مهار سیلاب و جلوگیری از خسارت سیل به مناطق پایین دست از جمله شهر یاسوج دارد و همچنین مکان تفرجگاهی برای مردم به وجود آورده است.
عباسعلی نوبخت افزود: در کشور از ۱۲۵ میلیون هکتار عرصه‌ای که در قلمرو فرسایش آبی است، حدود ۹۰ میلیون هکتار عرصه باقی مانده که باید فعالیت آبخیزداری انجام دهیم.
نوبخت ادامه داد: در قالب برنامه هفتم توسعه، ۲۰ میلیون هکتار عرصه در نظر گرفته شده است و ۲۰ میلیون هکتار هم تا الان مطالعه داشته ایم که کار نشده و امیدواریم تمام اهدافی را که برای امنیت زیستی در اجرای پروژه‌های مختلف منابع طبیعی در کشور دنبال می‌کنیم، به کمک مردم، برای مردم و با مشارکت مردم در جهت حفظ طبیعت و امنیت زیستی محقق کنیم.

فعالیت‌های خوب آبخیزداری باعث مهاجرت معکوس به روستا‌ها شده است

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور افزود: این سازمان در یک برنامه ده ساله که تمام برش‌های استانی اش را هم آماده کرده است، میتواند همه فعالیت‌های اجرایی را برای کل عرصه‌های آبخیزداری که باید در آن پروژه اجرا شود انجام دهد.
نوبخت گفت: اکنون از ۴۰ هزار رشته قنواتی که در کشور وجود دارد، بیش از ۱۰ هزار رشته از این قنوات را با همکاری معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی، فعالیت‌های آبخیزداری انجام داده ایم و همین مسئله باعث شد سطح ایستابی آب چاه‌ها و حتی قنوات افزایش پیدا کرده و موجب مهاجرت معکوس به سمت روستا‌ها شود.
وی تاکید کرد: با انجام درست و به موقع فعالیت‌های آبخیزداری میتوانیم بخش اعظمی از مشکلات آبی کشور را حل کنیم.
رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در پایان گفت: خوشبختانه سیاست‌های جهاد کشاورزی و به خصوص آقای نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی بر این است که اکثر اعتبارات سال ۱۴۰۳ را برای پروژه‌های آبخیزداری اختصاص دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار