سید علی اکبر موسوی اطهر به عنوان رئیس حوزه‌های علمیه خواهران کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد.
کد خبر: ۱۱۶۸۵۸۰
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۷ 26 May 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از فارس ، نماینده ولی فقیه در استان در این مراسم گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تلاش‌های زیادی برای توسعه زیرساخت‌های حوزه‌های علمیه انجام شد و هم اکنون این حوزه‌ها در وضعیت خوبی در مناطق مختلف کشور قرار دارند.

آیت الله حسینی با بیان اینکه ۵۰۰ طلبه تبلیغی در سطح استان در مدارس در حوزه‌های مختلف فرهنگی اجتماعی فعالیت دارند، افزود: با توجه به حمله و حجم‌ه‌های سنگین دشمنان نسبت به زنان، باید فعالیت و حمایت از حوزه‌های علمیه را جدی بگیریم چرا که زنان جامعه را مدیریت و فرزندان خود را تربیت می‌کنند.

وی گفت: ۵ حوزه علمیه در کهگیلویه و بویراحمد با بیش از هزار و بیست طلبه استاد و فارغ التحصیل فعال است.

حجت الاسلام اسماعیلی نیا معاون امور حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: بسیاری از بزرگان کشور از جمله رهبر معظم انقلاب اسلامی و شهید آیت الله رئیسی دانش آموخته حوزه علمیه هستند و این نشان از اهمیت حوزه‌های علمیه دارد.

حجت الاسلام اسماعیلی افزود:حدود ۵۰۰ حوزه علمیه خواهران با ۱۵۰ هزار طلبه و فارغ التحصیل در کشور فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به طرح طلاب امین افزود: در این طرح طلاب به مدارس اعزام می‌شوند تا مسائل و مشکلات اجتماعی و فرهنگی دانش آموزان را رفع کنند.

وی ادامه داد: دو مدرسه حوزه علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد از مدارس پرجمعیت و با کیفیت کشور محسوب می‌شوند که باید مسئولان استانی همت کنند تا سایر مدارس نیز به کیفیت عالی برسند.

در پایان این مراسم از خدمات ۴ ساله سید ابراهیم افتخاری رئیس حوزه‌های علمیه خواهران تقدیر و سید علی اکبر موسوی اطهر به عنوان رئیس حوزه‌های علمیه خواهران استان منصوب شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار