۹ مرکز خرید گندم در استان کهگیلویه و بویراحمد به مردم خدمت ارائه می‌کنند با این وجود، صف تحویل گندم در شهرستان کهگیلویه به چند کیلومتر هم رسیده و باعث ازدحام و معطلی شبانه روزی رانندگان شده است، خواسته رانندگان افزایش مراکز خرید، باسکول و باجه دریافت گندم است.
کد خبر: ۱۱۶۸۷۰۴
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۸ 27 May 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از ایرنا ، خرید تضمینی گندم از پانزدهم اردیبهشت ماه در استان آغاز شده و تا شهریورماه در مناطق سردسیری کهگیلویه و بویراحمد ادامه دارد.

امسال هر کیلوگرم گندم به نرخ ۱۷۵ هزار ریال از بهره برداران استان خریداری می‌شود و بر اساس پیش بینی‌های متولیان حوزه جهاد کشاورزی استان، بر اساس برآورد‌های اولیه پیش بینی می‌شود امسال ۷۴ هزار تن گندم در استان خرید تضمینی شود.

مراکز خرید تضمینی گندم در شهرستان‌های گرمسیری گچساران، چرام، باشت، دهدشت، بهمئی و لنده واقع شده اند و به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

سال گذشته، رکورد خرید گندم در استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به همه ادوار شکسته شد، زیرا حدود ۷۴ هزار تن گندم از مردم خریداری شد.

اکنون صف طویل در برخی شهر‌های استان از جمله دهدشت و چرام سبب نگرانی مردم شده است، یکی از کشاورزان گفت : چرا مسئولان در دهدشت و چرام فکری ب حال مشکل سیلو‌های گندم نمی‌کنند؟
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد در این رابطه، گفت: اگر بخش خصوصی پای کار بیاید حمایت می‌شود و کارمزد خرید به آن‌ها تعلق می‌گیرد تا کار خرید گندم را از مردم انجام دهند.

ابوالحسن صداقت کیش افزود: امسال هم مشابه سال گذشته ۹ مرکز خرید برای خرید گندم پیش بینی شده است.

وی تاکید کرد: این استان جزو معدود استان‌هایی است که کار خرید گندم را به صورت سه شیفت انجام می‌دهد و حتی شب گذشته تا سه بامداد خرید گندم ادامه داشت.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: سال گذشته ۷۴ هزار تن گندم از کشاورزان هم استانی خریداری و امسال هم پیش بینی این است همین میزان گندم خریداری شود.

صداقت کیش ابراز کرد: امسال تاکنون ۳۸ هزار و ۵۰۰ تن گندم از کشاورزان این استان به قیمت تضمینی خریداری شده است.

سالانه حدود یک میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود که نیمی از این میزان محصولات زراعی است.

این استان ۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که ۱۶۰ هزار هکتار آن زراعی است.

استان ۷۲۶ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار