زنگ تنش آبی به صدا درآمد

زنگ تنش آبی در برخی از شهرستان‌ها و مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد به صدا در آمد و مسئولان کهگیلویه و بویراحمد هم در نشست مدیریت بحران برای حل این چالش برنامه ریزی و بر ضرورت مدیریت مصرف آب با همکاری و مشارکت جدی شهروندان نیز تاکید کردند.
کد خبر: ۱۱۶۹۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۹ 02 June 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، فرماندار بهمیی در جلسه مدیریت بحران با اشاره به تجمع تعداد زیادی از روستای این شهرستان در محل فرمانداری به دلیل نبود آب آشامیدنی گفت: روستا‌های سیاهشیر، اسلام آباد، بابا احمد، سرآسیاب، برم الوان و دیگر روستا‌ها با تش آبی زیادی مواجه هستد.

علی محمدی بیان کرد: روزانه این روستا‌ها به دلیل نبود آب آشامیدنی با تجمع در محل فرمانداری خواستار توجه جدی به این مسئله هستند.

وی بر همکاری آب و فاضلاب در بررسی این مشکل تاکید کرد و گفت: بخش زیادی از مشکل تنش آبی در این شهرستان به دلیل فرسودگی لوله‌ها است.

محمدی تصریح کرد: با گرمی هوا و فصل تابستان تنش آبی در این شهرستان بیشتر نمایان خواهد شد.

معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با اشاره به اینکه معضل قطعی‌های مکرر آب آشامیدنی در شهر یاسوج و حومه در این استان گفت: با توجه به مشکل قطعی آب در روستا‌های شهرستان بهمئی در فصل تابستان تنش آبی سختی خواهیم داشت.

محمد علی روستا هدررفت و جاری شدن آب شرب در کوچه و خیابان‌های شهر‌های مختلف استان را یک معضل دانست و بیان کرد: استفاده از آب آشامیدنی برای مزارع کشاورزی در بیشتر روستا‌ها تنش آبی را بیشتر می‌کنند.

وی بر همکاری آب و فاضلاب در جمع آوری انشعاب‌های غیرمجاز تاکید کرد و گفت: باید با حضور مستمر در روستا‌ها با افرادی که از آب آشامیدنی برای کشاورزی استفاده می‌کنند برخورد قانونی و انشعاب جمع آوری شود.

روستا نسخه شفا بخش جلوگیری از هدر رفت و تنش آبی در کهگیلویه وبویراحمد را گرانتر شدن میزان آب‌های مشترکان دانست و گفت: با افزایش قیمت آب‌بها می‌توان نسبت به مدیریت صحیح آب برنامه ریزی بهتری انجام داد.

معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: طی بازدید‌های مکرر از طرح‌های عمرانی در روستا‌ها استفاده غیر مجاز از آب آشامیدی برای آبیاری مزارع کشاورزی و صیفی جات مشاهده شد.

روستا فرهنگ سازی مدریت مصرف آب در این استان را نیازمند همکاری همه نهاد‌ها دانست و گفت: برای مقابله با تنش آبی باید از بسیج امکانات در کنار فرهنگ سازی به نحو احسن استفاده کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار