پیام تسلیت موحد و چند نکته

در خصوص پیام نماینده مردم کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی لازم است به چند نکته مهم اشاره کرد و کمی واقعی تر به موضوعات پرداخته شود .
کد خبر: ۱۱۶۹۷۴۶
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۵ 04 June 2024

پیام تسلیت موحد و چند نکته

 

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، طی روزهای گذشته چند حادثه رانندگی در مسیر دهدشت به بهبهان رخ داد که دو مورد بسیار دلخراش بود . در یک مورد دو دستگاه خودروی پژو پارس و نیسان وانت در محور بهبهان به دهدشت حوالی منطقه خیرآباد در ساعت ۱۰:۲۲ روز چهارشنبه ۹ خرداد۱۴۰۳ با هم برخورد که متاسفانه ۳ جوان حدود ۲۰ ساله فوت کردند و یک نفر هم مصدوم شد ، اما در مورد دوم طبق اعلام اورژانس کهگیلویه و بویراحمد، پنجشنبه شب (دهم خردادماه) در پی واژگونی خودروی پراید در محور بهبهان به دهدشت در منطقه "فیلگاه" شهرستان کهگیلویه ۲ فوتی و سه مصدوم در پی داشت که متاسفانه ۲ خانم با محدوده سنی ۳۵ تا ۴۰ سال به علت شدت جراحات وارده در جا فوت کردند و نکته مهم ماجرا این است که این زنان برای گوجه چینی به بهبهان عزیمت کرده بودند، اما در مسیر برگشت دچار این سانحه تلخ شدند.
پیام تسلیت نماینده مردم کهگیلویه
در پی این حوادث تلخ، در همان موقع سید محمد موحد، نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی پیام تسلیتی منتشر کرد که در واقع ضمن ابراز هم دردی به چند نکته موثر در این حوادث اشاره کرده است.
در پیام تسلیت موحد آمده است: با تاثر و تاسف، درگذشت تعدادی از همشهریانمان را در سوانح اخیر تصادفات جاده‌ای استان تسلیت عرض میکنم و از حضرت باریتعالی برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسئلت دارم.
یقین بدانید حتما با خرد جمعی و در کنار دیگر همکارانم در مجمع نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد و با همراهی مسئولین اجرائی استان همانگونه که در دفاع از پروژه‌های مهمی همچون سد آبریز و تثبیت آن کوتاه نیامدیم، برای احقاق حق موکلینمان، پروژه‌های مهمی مانند چهار خطه دهدشت _ بهبهان / لنده _تشان / پل بریم _دیشموک _ خوزستان /تونل دیل_چرام و محور یاسوج _ سمیرم و دیگر پروژه‌های عمرانی را از دولت و وزارت راه و شهرسازی با تلاش مضاعف و تا حصول نتیجه مطالبه خواهیم نمود.
پیام موحد و چند نکته
در خصوص پیام نماینده مردم کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی لازم است به چند نکته مهم اشاره کرد و کمی واقعی تر به موضوعات پرداخته شود .

نکته اول اینکه متاسفانه برخی از پروژه‌های مهم و حیاتی چهار شهرستان کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده به دلایلی که چندان شفاف بیان نمی‌شود، به نتیجه نمی‌رسند و در گیر و دار جنگ و جدل‌های سیاسی گم می‌شوند و هر بار عده‌ای، عده‌ای دیگر را ملامت می‌کنند و نهایتا پس از مدتی همه چیز فراموش می‌شود.
نکته دوم اینکه متاسفانه، موضوع مطالبه گری و کار اجرایی در میان مردم با هم آمیخته شده و یا به عبارت دیگر جایگاه آن‌ها عوض شده است! به عنوان مثال مطالبه گران سد آبریز مردم و نماینده مجلس به عنوان وکیل مردم هستند و کسی که باید پاسخگو باشد، استاندار، معاون عمرانی، مدیر عامل آب منطقه‌ای و دیگر مدیران اجرایی مرتبط به نمایندگی از دولت هستند، اما می‌بینیم که در حوزه عمومی مطالبه اجرا از نماینده می‌شود و مسئولین اجرایی با استفاده از این فضای مبهم، از پاسخگویی طفره می‌روند و عملا نماینده مجلس سیبل حملات مطالبه گران قرار می‌گیرد که این وضعیت با این نوع تداخل بی نتیجه خواهد بود و خروجی خاصی نخواهد داشت و با وجود این شرایط می‌بینیم که این استاندار تا آن استاندار به گونه‌ای از شرایط موجود فرار می‌کنند و دست آخر هم به ضعف نماینده تعبیر می‌شود در حالی که استاندار و مدیران اجرایی دولت در استان و سطح ملی باید پاسخگو باشند.
نکته دیگر اینکه مشاهده می‌شود اخیرا ادبیات برخی مسئولین غیر اجرایی بسیار تند و مطالبه گرانه شده است از جمله "آیت الله حسینی نماینده، ولی فقیه در استان که حتی دولت را به شکایت نزد رهبری تهدید کرد و گفت: بار‌ها با مسئولین کشوری موضوع سد آبریز را مطرح کردیم و قول‌هایی هم دادند، اما دو ساعت بعد گویی نه ما چیزی گفته ایم و نه آن‌ها چیزی شنیده اند. نماینده، ولی فقیه در استان بر این نکته تاکید کرد که اگر در خصوص احداث سد آبریز مطالبه استان در نظر گرفته نشود موضوع را به دفتر رهبری می‌بریم و با رهبر در میان می‌گذاریم. "
یا نماینده مردم چهار شهرستان که در سفر رئیس قوه قضائیه همانند سفر‌های دیگر مقامات کشوری باز هم داد از بیداد سد آبریز را بلند کرد و خطاب به اژه‌ای گفت : قوه قضاییه به مساله سد آبریز ورود کند و نگذارید حق مسلم این مردم ضایع شود.
حجت الاسلام سید محمد موحد افزود : فرزندان استان کهگیلویه و بویراحمد در استان‌های همجوار به دلیل اینکه با آن‌ها به عنوان غیربومی نگاه می‌شود، نمی‌توانند استخدام و به کارگیری شوند و بعضاً اگر در کار‌های مقدماتی و ساخت پتروشیمی نقش داشتند و کار کردند هنگام بهره‌برداری و افتتاح با آن‌ها گفته می‌شود که غیر بومی هستید و دیگر به شما نیازی نداریم، این مردم به چه کسی باید متوسل شوند؟ وی اظهار کرد: با ساخت سد آبریز کهگیلویه ۳۵ هزار هکتار زمین در دو شهرستان کهگیلویه و چرام از دیم به آبی تبدیل می‌شوند و حداقل برای ۳۰ هزار نفر شغل ایجاد خواهد شد. نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده بابیان اینکه چرا نباید از حقابه قانونی خود برخوردار شویم؟ تاکید کرد: می‌گویند اگر این سد احداث و ساخته شود گاومیش‌ها در شادگان از بین می‌روند. این مردم هر جا نظام به آن‌ها نیاز داشت حضور پرشور داشتند و معمولاً رتبه اول را دارند، نبود توجه به این مسئله مصداق بارز ظلم به این مردم است.

حجت الاسلام موحد خطاب به حجت الاسلام محسنی اژه‌ای عنوان کرد: به عنوان رئیس قوه قضاییه به این مسئله سد آبریز ورود کنید و نگذارید حق مسلم این مردم ضایع شود.
در خصوص مطالبات مسئولین غیر اجرایی یک نکته نباید فراموش شود و آن هم اینکه این افراد مسئولیت اجرایی ندارند و تنها تریبوندارانی هستند که زبان مطالبه گری مردم در کام ان‌ها است بنابراین به نظر می‌رسد باید در این خصوص کمی در فضای رسانه‌ای، مجازی و عمومی نوع مطالبه گری تغییر کند و سراغ مسئولین اجرایی رفت و اجازه سوء استفاده به مدیران را نداد.
در پیام تسلیت موحد به نکته مهم دیگری هم اشاره می‌شود و آن هم پروژه‌های جاده سازی است که در این مورد هم به نظر می‌رسد با لحاظ نکات بالا که بیان شده، تیغ تیز انتقادات و مطالبه گری‌ها باید به سمت مدیران اجرایی نشانه رود و این وضعیت سوء استفاده مسئولین اجرایی از ناآگاهی‌های عمومی و یا جنگ و جدل‌های سیاسی و بعضا قومیتی برای همیشه خاتمه یابد . و یا حتی از این به بعد ملاک تایید یا انتقاد از عملکرد دولت در چهار شهرستان کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده فارغ از مسائل سیاسی و جناحی یا قومیتی ، برآورده شدن همین چند مطالبه مهم و تاثیرگذار باشد .

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۵
این یعنی تغییر فاز انتقادات از نماینده به دولت
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار