کشف لاشه ۲ راس کل وحشی در دنا

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: پس از ۲ شبانه روز تلاش بخشی ازلاشه ۲ راس کل وحشی از خانه متحلفی در شهرستان دنا کشف شد.
کد خبر: ۱۱۶۹۸۰۰
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۳ 05 June 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از اداره روابط عمومی و امور سانه حفاظت محیط زیست استان ؛ اسلام جاودان خرد گفت: پس از شناسایی هویت متخلفین در یکی از روستا‌های شهرستان دنا و با هماهنگی مراجع قضایی و انتظامی ضمن کشف و ضبط لاشه "کل وحشی" برای متخلفین پرونده قضایی تشکیل شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: نزدیک به غروب سیزدهمین روز از خرداد ماه ۴۰۳ مامورین یگان حفاظت پارک ملی دنا متوجه صدای شلیک گلوله می‌شوند.

وی گفت: مامورین با انجام اقدامات پایشی خود متخلفین را شناسایی می‌کنند، اما با توجه به فرا رسیدن شب، متخلفین از فرصت سوء استفاده نموده و متواری می‌گردند.

جاودان خرد تصریح کرد: مامورین هویت مکانی متخلفین را شناسایی و اقدامات قانونی لازم را در دستور کار خود قرار می‌دهند و در این راستا از منزل یکی از متخلفین بخشی از لاشه ۲ راس کل شکار شده کشف و ضبط گردید.

جاودان خرد با اشاره به برخورد قانونی با متخلفین زیست محیطی گفت: مطابق با قانون، خرید، فروش، عرضه، حمل و نگهداری اجزاء حیات وحش زنده و ذبح شده جرم بوده و متخلفین زیست محیطی با تشکیل پرونده‌ای برای اعمال قانون به مراجع قضایی معرفی شدند

وی با اشاره به جریمه حقوقی برای این متخلفان تصریح کرد: مطابق قانون برای شکار یک راس کَل (پازن) ۲۵۰میلیون ریال قانون گذار جریمه لحاظ نموده و علاوه بر این جریمه نقدی، جریمه کیفری برای متخلف صادر می‌شود..

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار