در حضور وزیر اقتصاد

شکایت استاندار از سنگ اندازی های صورت گرفته در مورد پتروشیمی چرام + فیلم

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در حضور وزیر اقتصاد دولت سیزدهم و با اشاره به مصوبات سفر تیرماه سال ۱۴۰۱ رئیس جمهور شهید به استان، پرده از کارشکنی و ایجاد موانع از سوی برخی افراد در مسیر کلنگ زنی یکی از پروژه‌های حیاتی استان و پتروشیمی شهرام چرام برداشت.
کد خبر: ۱۱۶۹۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۹ 06 June 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد. سید علی احمدزاده روز پنجشنبه در نشست با احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به نشست پایانی سفر دوم هیئت دولت به استان اظهار کرد: آقای رئیس‌جمهور روی چند پروژه از جمله پتروشیمی چرام تأکید داشت.
وی ادامه داد این پتروشیمی در لیست برنامه‌های کلنگ‌زنی آن سفر هم بود؛ اما در روز کلنگ‌زنی «یکی از آقایان» باعث شد کار به تأخیر بیفتد.
احمدزاده با بیان اینکه احداث این پروژه خواسته‌ای مبنایی و اساسی است از وزیر اقتصاد و دارایی خواست مسئله پتروشیمی اوره و آمونیاک چرام را حل کند.
حال باید منتظر ماند و دید که آیا استاندار در روز‌های آینده اشاره‌ای به نام افرادی که باعث سنگ‌اندازی در مسیر احداث پروژه‌های استان می‌شوند خواهد کرد و یا این موضوع با وساطت وزارتخانه اقتصاد و دارایی حل خواهد شد.

شکایت استان ار از سنگ اندازی های صورت گرفته در مورد پتروشیمی چرام + فیلم

استاندار کهگیلویه‌وبویراحمد در خصوص همکاری هولدینگ پتروامید آسیا برای احداث پتروشیمی چرام، گفت: این موضوع مصوب شد، ولی به دلیل ناترازی گاز در کشور، در وزارت نفت به مشکلاتی برخوردیم، مثل همه پتروشیمی‌های کشور، ما ۸ ماه سال را تضمین می‌دهیم، و اینطور گفتند که ممکن است چند ماه از سال قطعی گاز وجود داشته باشد.

وی گفت: عقب نشینی بانک سپه در خصوص تضمین ۸ ماهه گاز، کار را متوقف کرد.

وی افزود: چرام از شهرستان‌های محروم استان است، برنامه کلنگ زنی را اعلام کردیم و در برنامه وزیر نفت قرار گرفت، ولی با وجود همه وعده‌ها این کلنگ زنی انجام نگرفت. از آقای وزیر خواهش می‌کنم با این پروژه مثل دیگر پتروشیمی‌های کشور رفتار شود، و آقای منصوری معاون رئیس جمهور نامه زدند که استثنائا تامین گاز پتروشیمی چرام ۱۰ ماه تضمین شود.

وی افزود: این پروژه اثر زیادی روی کاهش بیکاری استان و شهرستان چرام دارد، اگر با وزیر نفت صحبتی شود و گره کار باز شود، کمک زیادی به کاهش محرومیت منطقه می‌شود، یکی از قول‌های آقای رئیسی، رئیس جمهور شهید نیز این بود که پتروشیمی چرام به نتیجه برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار