مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: متقاضیان دریافت بیمه بیکاری از این پس برای ثبت و یا پیگیری درخواستهای خود باید به زیرسامانه بیمه بیکاری از سامانه جامع روابط کار به نشانی prkar.mcls.gov.ir مراجعه کنند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، پروانه نیک مرام روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: متقاضیانی که درخواست بیمه بیکاری دارند از این پس برای ثبت درخواست خود به زیرسامانه بیمه بیکاری از سامانه جامع روابط کار مراجعه کنند.
وی افزود: در راستای تحقق دولت الکترونیک، زیرسامانه بیمه بیکاری از سامانه جامع روابط کار پس از طی دوره اجرای آزمایشی در ۵ استان، قابلیت استفاده در سطح کشور را پیدا کرد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: سامانه ثبت درخواست بیمه بیکاری که در ایام کرونا راه اندازی شده بود از پنجم مرداد مسدود بود و متقاضیان بیمه بیکاری از این پس برای ثبت درخواست خود باید به زیرسامانه بیمه بیکاری از سامانه جامع روابط کار به نشانی prkar.mcls.gov.ir مراجعه کنند.
نیک مرام تصریح کرد: بنابراین متقاضیانی (کارگران و کارفرمایانی) که خواهان استفاده از سامانه جامع روابط کار در بیمه بیکاری، تائید صلاحیت شرکت های خدماتی ، صلاحیت ایمنی ،سخت زیان آور و طرح دعوی هستند در ابتدا باید با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت و احراز هویت، نام کاربری و رمز عبور دریافت کنند.
وی بیان کرد: پس از احراز هویت نام کاربری و رمز عبور برای شخص و یا شرکت پیامک می شود و افراد با حضور در سامانه جامع روابط کار و ورود به کارپوشه شخصی می توانند از خدمات این سامانه برای ثبت درخواست خود بهره مند شوند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: کارگران و کارفرمایان لازم است فقط یک بار برای احراز هویت به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و پس از آن خدمات موردنیاز خود را به شکل غیرحضوری و در کمترین زمان ممکن دریافت می کنند.
وی اجرای این طرح را در راستای شفاف سازی، سهولت در کار، وضروری دانستن تحقق دولت الکترونیک در کشور دانست.
حفظ سلامت کارگران و حمایت از اقشار آسیب پذیر و کم درآمد در مهار کرونا از وظایف اصلی این اداره کل است.
تعداد کل کارگران در کهگیلویه و بویراحمد حدود ۷۴ هزار نفر است.