کد خبر: ۱۰۰۱۴۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱ 24 September 2015
تابناک بوشهر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: برای کاهش هدر رفت آب از طریق بخش خصوصی تا مبلغ یک‌هزارمیلیارد ریال طرح توسعه و نوسازی شبکه آبرسانی استان بوشهر در دست پیگیری است .

کیقباد یاکیده دیروز در نشست با مدیران آبفای استان بوشهر با بیان اینکه کاهش هدر رفت آب یکی از سیاست‌های مهم شرکت آبفا است اظهار داشت: میزان هدر رفت آب در شبکه‌های آبرسانی استان بوشهر بالای 38 درصد است.

وی با بیان اینکه هدر رفت آب شامل پوسیدگی شبکه آبرسانی، استفاده غیرمجاز و بدون کنتور از آب شبکه، خرابی کنتورها و نشتی خطوط آبرسانی است خاطرنشان کرد: در شهرهای استان بوشهر از حدود 4 هزار کیلومتر شبکه آبرسانی بیش از یک‌هزار و 200 کیلومتر آن فرسوده است که نیاز به بازسازی دارد.

یاکیده افزود: برای نوسازی یک‌هزار و 200کیلومتر شبکه فرسوده شهرهای استان بوشهر به بیش از یک‌هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مدیرعامل شرکت آبفای استان بوشهر با بیان اینکه اعتبارات این شرکت جوابگوی اجرای طرح‌های نوسازی شبکه توزیع آب نمی‌باشد گفت: مشارکت بخش خصوصی دراین حوزه با ترکیب در دیگر فعالیت‌های خدمات بهره‌برداری از سیاست‌های مهم  و در دستور کار شرکت است.

یاکیده از پیگیری برای همکاری بخش خصوصی در توسعه و نوسازی شبکه آبرسانی شهرهای برازجان و بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: برای اجرای این طرح، بخش خصوصی تا یک‌هزار و 50 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری می‌کند. 

وی بیان کرد: مجوز استفاده از خرید تضمینی آب تا مبلغ یک‌هزار و 50 میلیارد ریال ، توسط معاون آب و آبفا وزارت نیرو برای کاهش هدررفت آب در دو شهر بوشهر و برازجان برای اجرای طرح مذکور صادر شده است .

وی افزود: علاوه بر مشارکت بخش خصوصی ، برنامه ریزی لازم توسط شرکت آب و فاضلاب استان برای نوسازی 30 کیلومتر از شبکه آبرسانی انجام شده که برای تحقق این مهم 45 میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار