شهردار تهران اعلام کرد: برای تحول در جامعه باید بر عدالت، آزادی، عقلانیت و معنویت تاکید کنیم چون این موارد باعث پیشرفت همه جانبه محیط پیرامون ما می شود.
کد خبر: ۱۰۰۴۱۲۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷ 25 October 2021

به گزارش «تابناک تهران» به نقل از شهرداری تهران، علیرضا زاکانی روز دوشنبه در جلسه تودیع و معارفه معاونان شهرداری ضمن تبریک ولادت پیامبر و امام صادق (ع) گفت: توفیق داریم که بتوانیم با هم و در کنار هم خدمت به خلق را در شهر تهران رقم بزنیم.

وی یادآورشد: موضوع، هدف عالی و نقطه شروع بعثت در حقیقت پایه گذار جریان حق در طول تاریخ است؛ همه انبیا آمدند که دین مبین اسلام را آجر به آجر بچینند و در نهایت این مسیر به پیامبر اسلام(ص) رسید و ایشان در ۴۰ سالگی در بعثت، این باغ و مسیر هدایت را به روی جامعه بشری گشودند.

زاکانی با بیان اینکه پیامبر اسلام در ۴۰ سالگی کمال پیدا کردند، بیان کرد: این اتفاق با امامت ادامه پیدا کرد تا به فضل الهی بتواند در نهایت راه، موجب یک حاکمیت همه جانبه در گیتی شود و اکنون همه ما چشم انتظار امام عصر(عج) و زمینه ساز حضور او هستیم.

شهردار تهران گفت: نقش امام صادق(ع) در مذهب جعفری را باید مورد توجه قرار داد و به آن تمسک جست و با حرکت در مسیر حق، گام به گام زمینه ظهور و حضور امام عصر(عج) فراهم کرد.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب نکته‌ای را فرمودند مبنی بر اینکه «جامعه به ۲ گروه خواص و عوام و این ۲ دسته به گروه‌های حق و باطل تقسیم می‌شوند و خواص، جامعه را هدایت می‌کنند و هر اتفاقی در جهان بیفتد به دست این ۲ گروه است.»

زاکانی تاکید کرد: خواص سه ویژگی بصیرت بجا، زمان آگاهی و قدرت و شجاعت برای برخاستن احقاق حق را دارند، کسوت خواص جان بر کف زمینه ساز ظهور خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه کار در شهرداری سخت است، افزود: اداره شهر فوق العاده پیچیده است که با زحمت این اتفاق رقم می‌خورد.

شهردار تهران گفت: سعی کردیم، مسیری که انتخاب و در آن حرکت می کنیم ناظر به یک ریل‌گذاری باشد از همین رو از مهم ترین مساله ای که در معاونت مالی و اقتصادی، یعنی تنش مالی و اقتصادی، با همکاری و همیاری دوستان و همچنین ابوالفضل فلاح عبور کردیم.

زاکانی با بیان اینکه برای انتصابات زمان بسیاری صرف شد، افزود: انجام یک ریل‌گذاری در انتصابات و رشد و ارزیابی افراد به ما کمک کرد و برای انتخاب مسئولان مورد نظر، در کانون ارزیابی بالغ بر ۱۵۰ نفر ارزیابی شدند.

وی موضوع بعدی در دستور کار شهرداری را کرونا خواند و تاکید کرد: در حال بررسی برنامه‌های تحولی تا پایان سال و پس از آن هستیم و در این خصوص همه مجموعه‌ها در حال پیگیری هستند تا برنامه‌ای ویژه و تحولی داشته باشیم.

زاکانی اظهارداشت: از ابتدا تلاش کردیم تا سه بخش را به طور مستقیم دنبال کنیم که در بخش نخست نخبگی، فکر و اندیشه بود تا بتوانیم شبکه نخبگی در سطح شهر و زیر مجموعه‌ها در سطح محلات اجرا کنیم و در این زمینه کارهای فرهنگی به نخبگان محلات واگذار شود.

وی اعلام کرد: در سطح دوم واگذاری کار به خود مردم بود که در این حوزه حمایت و صیانت از مجموعه‌های خود شهرداری صورت گرفت از همین رو در این‌باره از معاونت مالی درخواست کردیم، مجموعه حقوقی به شکل موثق‌تر انجام و به صورت اختصاصی و با یک برش مدیریتی دنبال شود.

شهردار تهران درباره هوشمندسازی شهر گفت: بخش سوم فناوری و هوشمند سازی به عنوان پیشران و لوکوموتیو کارهای ما استست و سرمایه‌گذاری‌ها مهمی در بخش هوشمند سازی انجام شده است.

زاکانی با اشاره به ظرفیت‌های مهمی که در حوزه فناوری و حمل و نقل وجود دارد، تاکید کرد: باید از حوزه فناوری و حمل و نقل تعریف جدیدی داشته باشیم.

وی اضافه کرد: در حوزه فناوری باید توان بیشتری گذاشته شود و از نیروهای متخصص، تکیه گاه و مطمئن استفاده کنیم تا بتوانیم از حقوق خود دفاع و حوزه فکر و اندیشه را جاری سازیم و مبتنی بر فناوری ظرفیت ها را در مسیر درست پیش ببریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار