مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: از دی ماه نسخه‌های الکترونیکی جایگزین نسخه‌های کاغذی می‌شوند.
کد خبر: ۱۰۰۵۶۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۴ 31 October 2021
 
اربابی مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی در دیدار با استاندار خراسان جنوبی گفت: برابر با قانون از اول دی ماه استفاده از نسخه‌های کاغذی ممنوع می‌شود و تمامی پزشکان بایستی برای استفاده از سامانه الکترونیکی اقدام کنند.
او افزود: ثبت نسخه خارج از ساختار الکترونیک اخلال و تصرف در اموال دولتی است و با پزشکان متخلف برخورد خواهد شد.
اربابی با اشاره به اینکه نسخه نویسی الکترونیک می‌تواند خدمات رسانی به بیماران را سازماندهی کند، بیان کرد: با استفاده از این سامانه از تکرار خدمات گران قیمت مانند سی تی اسکن و ام آر آی جلوگیری می‌شود.
مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی اظهار کرد: در بیشتر روستا‌ها سامانه نسخه نویسی الکترونیک فعال شده و در مناطقی که دسترسی به سیستم برخط نیست، بسته خدمتی به بیماران ارائه و مراحل ثبت اطلاعات در مرکز انجام می‌شود.
۵۰ نفر زیر چتر هم پوشانی بیمه
اربابی مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با بیان اینکه ۴۹۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند، گفت: تاکنون برای ۵۰ هزار نفرهم پوشانی بیمه انجام شده است و دیگر برای افراد متقاضی بیمه، دفترچه صادر نخواهد شد.
او با اشاره به اینکه هدف ما کاهش هزینه‌های درمان است، افزود: دارو‌های آزاد بیماران خاص که تحت پوشش بیمه نیستند هم در سامانه نسخه نویسی الکترونیک به قیمت روز و ساماندهی شده عرضه می‌شود.
ملانوری استاندار خراسان جنوبی هم در پایان این جلسه با اشاره به اینکه سلامت مهم‌ترین موضوع این روز‌های جامعه است، گفت: پیشگیری و درمان دو موضوع مهم است، اما پیشگیری مقدم بر درمان است و همه دستگاه‌ها و مردم باید در این امر سهیم باشند.
او رشد خدمات بیمه‌ای در کشور را از خدمات بزرگ نظام برشمرد و افزود: کاهش هزینه و دغدغه بیماران، شناسایی کمبود‌ها در نقاط مختلف استان و خدمات رسانی هر چه بهتر به مناطق روستایی و عشایری از موضوعات مهمی است که باید بیشتر به آن توجه شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار