تابناک-دارميندرا گددام سفير هندوستان در ایران به همراه اي كي سود هاكاران كنسول هند در بندر عباس و هيت همراه شامگاه امروز _شنبه ٨آبان۱۴۰۰با مهندس مهدي نوباني شهردار بندر عباس دیدار و گفت و گو کردند.
کد خبر: ۱۰۰۵۷۴۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۳ 31 October 2021

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان، شهردار بندرعباس در اين ديدار بر تبادل نظر ارتباط دو سويه و استفاده از ظرفيت هاي بندري اقليمي مشترك و خاص مردم بندر عباس با توجه به سابقه زندگي بسياري از شهروندان هندي در شهر بندر عباس تاكيد كرد.

 

 نوباني معبد هندو ها در مركز شهر بندرعباس را نشانه اي از وجوه اشتراكات فرهنگي دانست چرا كه بندر عباس هميشه اين بستر را داشته كه همه فرهنگها اقوام و طوايف را در خود جاي دهد و با صلح و صفا زندگي كنند. 

نوباني افزود : ارتباط و انتقال تجربه براي ايجاد بندر گاها با مزيت هاي مختلف در شهر بندرعباس نيازمند شناخت و پژوهش متقابل و مشاركت در اين امر است شهردار تاكيد كرد : ما به طور جدي به دنبال ارتباطات پايدار و دو جانبه هستيم ارتباطاتي كه در جهت ايجاد بسترهاي سرمايه گذاري در شهر بندرعباس را بيشتر كند. 

نوباني تاكيد كرد :بندرعباس تشنه سرمايه گذاري در حوزه دريا و ساحل است.

 

 وي گفت :اگر ساحل و دريا در بندرعباس به عنوان مساله اصلي توسعه و در آمد شهر مطرح شود آن وقت مي توان گفت در يك شهر بندري ساكن هستيم.

 

دارميندرا سفير هند ضمن تاكيد بر توسعه روابط فرهنگی بین ایران و هند بخصوص شهر بندرعباس اشاره كردو گفت : ما در خرده فرهنگ ها ، باور ها و آيين ها رابطه نزديكي با همديگر داريم.

 

 وي افزود:شهر بندرعباس پتانسيل خوبي براي رشد و توسعه دارد و نزديكي اقليم اين شهر به شهرهاي هندوستان باعث شده رفتار،اخلاق و خيلي مسايل ديگر به هندوستان شبيه باشد.

 سفير هند عنوان كرد:بايد تبادل فرهنگي اتفاق بيفتد و لازمه اين كار ارتباطات مستمر براي حركت در مسير درست است تا از ظرفيت هاي همديگر خوب بهره ببريم و چالشها را پشت سر بگذاريم تا به نتيجه مطلوب برسيم.

 

كنسول هند در بندر عباس هم در ادامه اين ديدار بر گسترش همكاري هاي كنسول گري هند در بندرعباس با شهرداري تاكيد كرد و استفاده از ظرفيت هاي دانشگاهي براي تحصيل دانشجويان را در راستاي تبادلات فرهنگي را مهم دانست.

 

 وی اشاره كرد: با گسترش ارتباطات مي شود اتفاقات ثمر بخشي را رقم زد. 

وي گفت: ما آمادگي داريم ،تجربيات خود را در حوزه هاي مختلف منتقل كنيم .

 

شهردار بندرعباس خاطر نشان كرد: ما مشتاق هستيم پيرامون مسايل مختلف شهري نشست هاي مشورتي داشته باشيم تبادل نظر كنيم و از تجربيات هم استفاده نماييم.

 

 وي افزود :راهبرد ما از جلسات دو جانبه در حد يك صحبت و ديدار خلاصه نمي شود چرا كه ما مي خواهيم چهره شهر و مديريت شهري را دگرگون كنيم و نياز داريم از تجربه هاي ديگران در حوزه شهري با خبر شويم.

 

 

اين مقام مسول افزود :در حوزه هاي مديريت شهري،تفكيك پسماند و استفاده از فن آوري هاي جديد ،فضاي سبز ،مبلمان شهري، برگزاري نمايشگاههاي مشترك ،سرمايه گذاري ،شهر خلاق و ديگر زمينه هاي حوزه فعاليت شهرداري ها مي توانيم با يك ارتباط مدون و مشخص بلند مدت و كوتاه مدت به نتايج بسيار ارزنده اي برسيم .

 

 نوباني گفت: شاخص اصلي براي توسعه پايدار در شهرها استفاده از تجربيات و ظرفيتها در حوزه هاي مختلف است و با تبادل دستاوردهاي اين مهم محقق خواهد شد.

 

درادامه اين ديدار پايدار مدير مركز خلاقيت و فن آوري هاي نوين شهرداري بندرعباس گزارش كاملي از روند اجرائي برنامه هاي اين مركز ارائه داد و آمادگي اين مركز را براي ارتباطات در پيش رو اعلام كرد.

 

انتهای پیام /

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار