مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان:
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: در حوزه پسماند به بازنگری نیاز داریم و دلیل اینکه این حوزه، تبدیل به یک حوزه هزینه زا برای شهرداری شده است، بی توجهی به مسائل متعدد است.
کد خبر: ۱۰۰۹۷۵۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱ 17 November 2021
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: در حوزه پسماند به بازنگری نیاز داریم و دلیل اینکه این حوزه، تبدیل به یک حوزه هزینه زا برای شهرداری شده است، بی توجهی به مسائل متعدد است.

به گزارش تابناک همدان، محسن جعفری نژاد بیان کرد: مسائل فرهنگسازی، استفاده از تجربه موفق کلانشهرهایی، چون تهران و مشهد، مشارکت مردم در تفکیک پسماند و استفاده از تکنولوژی روز و .. در حوزه پسماند شهر همدان مورد غفلت و بی توجهی قرار گرفته است.

وی بیان کرد: شهر همدان، فضا و مکان کافی برای توسعه ندارد و جمعیت بالای شهر در این شرایط موجب پیچیده‌تر شدن مشکلات می‌شود لذا پیشنهاد می‌کنیم دفتر محیط زیست و توسعه پایدار در شهرداری همدان راه اندازی شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: ساختار شهرداری همدان هنوز نتوانسته است متناسب با توسعه شهری، خود را ارتقا دهد و نیاز به ساختار قوی با توجه به مسائل متعدد از جمله محیط زیست شهری و توسعه پایدار حس می‌شود.

جعفری نژاد  اظهار کرد: عدم هماهنگی باعث ایجاد دغدغه برای مردم شده است و تقابل مشکلی را حل نمی‌کند لذا نگاه باید هم افزایی و رفع مشکل مردم باشد و حفاظت محیط زیست در کنار شهرداری خواهد بود.

وی در خصوص طرح توسعه شهری همدان گفت: توجه به کوریدور‌های هوا در بلند مرتبه سازی از جمله ملزومات محیط زیستی شهر است که باید در این طرح در نظر گرفته شود در غیر این صورت در صورت عدم دقت لازم در جانمایی آنها، باعث تشدید اثرات آلودگی هوا خواهیم شد.

جعفری نژاد  بر استفاده از نظرات اساتید و نخبگان دانشگاه‌های ملایر و آزاد همدان در بخش محیط زیست شهری در مدیریت شهرداری تاکید کرد و گفت: مسائل شهر با عناوین بدون پشتوانه عملیاتی دقیق برطرف نمی‌شود و مجموعه محیط زیست آماده است در حوزه محیط زیست شهری و توسعه پایدار در کنار شهرداری‌ها باشد.
 
منبع: روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار