درآمدی بر انتقاد نماینده اسبق مجلس
از آنجائیکه عمامه و لباس نشانه و نماد روحانیت است حفظ شأن، حرمت و جایگاه این لباس ابتدائاً بر عهده پوشاننده ی آن (روحانی) است و در حکم یک وظیفه و رسالت.
کد خبر: ۱۰۱۲۵۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۸ 29 November 2021
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، اخیرا یکی از  روحانیون بنام استان دیگر هم لباسی خود را با زبان طعن مورد اشاره قرار داده است که عمامه ات را برای رسیدن کسی به منصب مدیرتی بر زمین مزن!!!
ابتدا و قبل از پرداختن به این موضوع لازم به بیان است که پیشینه ی عمامه بر زمین زدن از سوی برخی علما و حتی مراجع در تاریخ ثبت شده است.
بنیانگزار کبیر انقلاب اسلامی نیز چنین حرکتی را انجام  داده است؛ آنگاه که نتوانست مانع از اعدام نواب صفوی و یارانش شود از شدت عصبانیت و به نشانه اعتراض عمامه خود را بر زمین کوبید و موارد دیگری که گاها علما وقتی که دین را در خطر می دیدند چاره ای جز زدن عمامه خویش بر زمین نمی دیدند.
عمامه بر زمین زدن آیت الله مصباح
کتاب ماه فرهنگي تاريخي يادآور در مصاحبه‌اي با آيت‌الله مصباح‌يزدي به بررسي عملکرد گروهک تروريستي فرقان پرداخته است.
در اين مصاحبه آيت الله مصباح يزدي به عملکرد حوزه بعد از انتشار کتاب توحيد آشوري اشاره و تصريح مي‌کند: در آن زمان يک عده از طلبه‌هاي بسيار متدين و انقلابي، کتاب "توحيد" آشوري را که قاچاق بود مي‌آوردند و پخش مي‌کردند و مطالبش به ظاهر تفسير قرآن و نويسنده آن هم يک فرد روحاني بود و مي‌گفتند وي پيش فلان شخصيت هم درس خوانده. طبعا کسي هم که مي‌خواست درباره انقلاب اطلاعاتي داشته باشد تشويق مي‌شد تا اين کتاب را بخواند. يک نسخه از اين کتاب دست ما افتاد. دو سه صفحه‌اي که خواندم، بهت‌زده شدم که چه جور کسي جرات دارد به نام دين، چنين حرف‌هايي بزند. کتاب را دقيقا مطالعه کردم و ديدم که سرا پا زهر است. عصر جمعه يک جلسه هفتگي در مدرسه داشتيم، من بودم در آن جلسه فرياد زدم و عمامه‌ام را بر زمين زدم که ما در حوزه باشيم و عمامه سرمان باشد و به نام روحانيت و با نام اسلام، چنين مطالبي پخش شود؟
قداست عمامه؛
از آنجائیکه عمامه و لباس نشانه و نماد روحانیت است حفظ شأن، حرمت و جایگاه این لباس ابتدائاً بر عهده پوشاننده ی آن (روحانی) است و در حکم یک وظیفه و رسالت.
و لذا بر زمین زدن عمامه به جز در مواردی که مصالح دین ایجاب می نماید بر خلاف شئونات و شعائر دین است.
طعن و اشاره تلویحی نماینده دور هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی به دیگر همتای خود و آنچه که در محافل نسبت به وی نقل می شود بیشتر به یک استفاده ابزاری از عمامه شباهت دارد تا به حفظ آن در جهت مصالح دینی.
سید علی محمد بزرگواری صراحتا گفته است؛ به عوض اینکه به اجداد طاهرین قسم دهید وعمامه را برای پست گرفتن دیگران بر زمین بکوبید ...
ابتدایی ترین و نزدیک ترین برداشت از این مرقومه، استفاده ابزاری از عمامه در جهت امیال و منافع فردی و پیشبرد اهداف سیاسی است.!!!
ان شاءالله که چنین نباشد.
اما ضرب المثل معروفی می گوید؛ حرمت امامزاده را متولی باید نگه دارد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
منصف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
این جوابیه مغلطه ای بیش نیست آقای بزرگواری یک خواسته ای بحقی را از اقای موحد داشتند که بهتر است دنبال کارهای اساسی و زیر ساختی باشند وخیلی وقت خور را صرف کارهای جزئی نکنند
ناشناس
|
United States of America
|
۰۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
ببند ..... رو
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار