تابناک کهگیلویه و بویراحمد گزارش می دهد
آئین تودیع و معارفه فرمانداران قدیم و جدید شهرستان چرام با حضور استاندار و جمعی از مسئولان استانی شهرستانی در مصلی شهر چرام برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۱۴۸۶۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴ 09 December 2021

آئین تودیع و معارفه فرمانداران قدیم و جدید شهرستان چرام با حضور استاندار و جمعی از مسئولان استانی شهرستانی در مصلی شهر چرام برگزار شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد و هیئت همراه در بدو ورود به شهرستان چرام با حضور در گلزار شهدا با انان تجدید میثاق نمودند. 

خبر بروزرسانی می شود... 

رویای جمارانی فرماندار جدید!
۱۴۰۰/۰۹/۱۸ - ۲۰:۳۶

سرپرست فرمانداری چرام در سخنانی گفت : جایی که همه اکنون حضور  داریم در طلیعه انقلاب یکی از شب ها که گروهی از انقلابیون برای بررسی اوضاع به چرام امده بودند ، پس از برگشت به دهدشت ، گفتند مژدگانی به شما می دهیم که به دلیل قرابت مردم این شهر با امام چرام را به جماران تغییر نام دادیم.

توفیقیان افزود : کارنامه انقلابی و دینی این مردم مشهود است تا جایی که اولین شهید انقلاب در سال 57 شهید مذکور پارسی از چرام بود.

وی ادامه داد : آقای فتاحی اصل فرماندار سابق گزارش کار داد و مردم هم داوری می کنند من هم باید در همین ابتدا برنامه بدهم و در ادامه اقدام کنم.

توفیقیان گفت : شاید در بسیاری از مواقع ما به وظایف خود آشنایی نداریم که این همه مشکل و درد داریم و به وضعیتی مبتلا شدن ایم که جوانان ما که باید در حوزه های فرهنگی فعال باشند اکنون در زندان هستند این به این معنی است که واقعیت های جامعه را به خوبی نشناختنه ایم .

وی در پایان اظهار داشت : قرار است در کنار هم باشیم و از خداوند توفیق خدمت رسانی داشته باشیم.

توفیقیان فرماندار چرام شد
۱۴۰۰/۰۹/۱۸ - ۲۰:۲۸

در ادامه مراسم توفیقیان پس از قرائت حکم رسما به عنوان سرپرست فرمانداری چرام تعیین شد .

فرماندار را معرفی می کنم اما بر می گردم!
۱۴۰۰/۰۹/۱۸ - ۲۰:۲۳

استاندار  کهگیلویه و بویراحمد در این آئین ضمن  تسلیت به خانواده جانبختگان حادثه اتوبوس و آرزوی سلامت برای مصدومان این حادثه گفت : از حضور در جمع مردم چرام بسیار خوشحال هستم و از مسئولین این شهرستان و مردمی که در این جلسه حضور دارند تشکر می کنم.

سید علی احمدزاده افزود : توفیق خدمت به مردم یکی از نعمت های خداوند است به ویژه در نظام اسلامی که زمینه ساز ظهور است خدمت کردن ارزش بیشتری دارد.

احمدزاده ادامه داد : از همه مسئولانی که در گذشته در این شهرستان کار کردند از فرماندار قدیم تا دیگر مسئولین تشکر می کنم اما همه مد دانیم تغییر  مدیران از پایین تا بالا هنگام تغییر دولت ها طبیعی است و انتظار  مردمی که به دولت جدید رای داده اند این است که تغییرات ایجاد شود البته این به معنای ضعف کاری دیگر مدیران نیست.

وی گفت : در دولت جدید نیازمند افراد پاکدست و شایسته هستیم که بتوانند خدمتگذاری بهتری داشته باشند و این وعده دولت برای انجام کار جهادی همراه با پاکدستی باود که ما هم دنبال چنین افرادی برای سپردن مسئولیت هستیم . افرادی که حدود الهی را رعایت کنند و به مردم خدمت بی منت انجام دهند.

احمدزاده ادامه داد : چرام از شهرستان های دیرینه و دارای مردمی با فرهنگ است و انتظار این است که فرماندارانی که برای این شهر انتخاب می شوند هم متناسب با فرهنگ بالای این مردم باشند .

وی گفت : در خصوص پروژه های مهم این شهرستان در سفرهای آینده اقدام مناسب خواهد شد اما فعلا برای مراسم تودیع و معارفه امده ایم و از فرماندار می خواهیم که با جدیت به رفع مشکلات شهرستان بپردازد.

استاندار خطاب به فرماندار جدید گفت : اقای توفیقان در کنار مردم زندگی کنید تا مشکلات آن ها را بشناسید و مردم هم فکر کنند که برای رفع مشکلات آن ها کار می کنید.

وی گفت : در شهرهای ما نسبت به گذشته تغییرات زیادی صورت گرفته اما مشکلات هم زیاد است و امیدوارم با انتخاب مدیران جدید بتوانیم در جهت رفع مشکلات اقدام کنیم.

احمدزاده به بخشی از اعتبارات اختصاص داده در سفر رئیس جمهور به شهرستان چرام اشاره کرد و گفت : در این سفر پنجاه میلیارد ریال برای بیمارستان ، چهل میلیارد ریال برای تصفیه خانه شهر ، صد میلیارد ریال برای جاده چرام - باشت 25 میلیارد ریال برای تعریض ورودی چرام از سمت دهدشت و 4 میلیارد تومان هم برای جاده طسوج اختصاص داده شده است.

احمد زاده به بحث فسفات چرام هم اشاره کرد و گفت : در آینده از طرح فسفات بازدید خواهیم کرد تا ببینیم که در مورد آن چه باید کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خطاب به مردم و مسئولان شهرستان چرام اظهار داشت : از هم اکنون توفیقان را به عنوان فرماندار به شما معرفی می کنم و امیدوارم که بتواند به شما مردم چرام خدمت کند.

احمد زاده در پایان خطاب به مردم و مسولان چرام گفت : وعده ما برای سرکشی به پروژه ها در آینده خواهد بود .

تشریح ۴ سال فرمانداری فتاحی
۱۴۰۰/۰۹/۱۸ - ۱۶:۱۴

فرماندار سابق شهرستان چرام در این آئین گفت : از توفیق خدمت ۴ ساله به مردم چرام بسیار خوشحال هستم.

فتاحی اصل ادامه داد : هر چند دموکراسی مشکلات خود را دارد اما تاکنون بهتر از این نظام دموکراسی در جمهوری اسلامی نداشته ایم.

وی گفت : همه باید با دولتی که مردم انتخاب کرده اند همکاری کنیم تا برنامه های خود را اجرا کند .

فتاحی افزود : به رسم عرف جلسات تجلیل باید گزارش کار بدهم هر چند مردم خود می دانند که چه اقداماتی صورت گرفته است البته شاید مشکلات را ندانند.

فتاحی ادامه داد : ورود من به چرام مصادف شد با تشدید تحریم ها که مجبور بودیم متناسب با اعتبارات برنامه ریزی کنیم و شاید مردم هم نمی دانند که اعتبارات در دست فرماندار نیست.

فرماندار سابق چرام افزود : یکی از کارهای با اولویت ما خدمت رسانی به روستاها از جمله خدمات برق و گاز و آب بوده که اکنون 100 درصد روستاهای این شهرستان برق بالای 90 درصد گاز و 95 درصد هم از نعمت آب شرب سالم برخوردار هستند .

فتاحی اصل ادامه داد : در حوزه زیربنایی ما از ابتدا تمرکز ما بر روی پروژه های نیمه تمام بود . ایستگاه تقویت فشار برق از جمله مواردی بود که با همکاری معارضین مشکلات را حل کردیم. اکنون مشکل کمبود برق نداریم و مشکلاتی اگر هستمربوط به شبکه توزیع است.

وی گفت : ساختمانی به متراژ ۴ هزار مربع حدود بیست سال ناتمام و محل تجمع معتادین شده بود که این ساختمان را تکمیل کردیم و الان فاز اول را فرمانداری از آن استفاده می کند.

فتاحی اصل ادامه داد : یکی از مشکلات ما تصفیه خانه سرفاریاب بود که با اولین بارندگی آب این شهر گل الود می شد که با اعتبار خوبی مشکل حل شد هر چند دنبال حل اساسی آب شرب سرفاریاب و شهر چرام از طریق سد کوثر هستیم.

فتاحی انتقادی تند به حوزه راهداری داشت و اظهار کرد : بیست و سه پیچ خطرناک در جاده آب حیات است که .واریانت ان اماده است اما اداره راه اجازه افتتاح نمی دهد.

وی ادامه داد : فسفات چرام را زیاد می شنویم اما وقتی من امدم دیدم خبری نیست با همکاری دیگر مسئولین مشکلات راحل کردیم اما هنوز هم منتظر کار پیمانکار هستیم.

فتاحی اصل ادامه داد : جاده چرام به دهدشت حدود ۶۰ درصد بهره‌برداری شد اما بخش کوچکی رها شده است و مشخص نیست چرا پیمانکار ورود نمی کند و اگر مشکلی پیش آمد پیمانکار و اداره راه مقصر هستند.

وی گفت : بیمارستان چرام که خود مشکلات متعددی داشت و تا قبل از ورود من مشخص نبود چه خواهد شد . با پیگیری های صورت گرفته ، شروع به کار کرد اما بسیار کند اقدام می شود این در حالی است که از برنامه های اولویت دار سفر رئیس جمهور به استان است.

فرماندار سابق چرام ادامه داد :در حوزه امنیتی وقتی برای مصاحبه رفتم به من گفتند چرام وضعیت امنیتی مناسبی ندارد هر چند انسان های بزرگی دارد اما تعدادی جوان هستند که ناامنی ایجاد کردند که در این مدت با تلاش همه مسئولین و مردم ، امنیت به جای مطلوبی رسیده اما هر لحظه ممکن است دوباره مشکلی ایجاد شود که باید حتما در این خصوص برنامه ریزی شود.

فتاحی اصل کارنامه شهرستان در دوران همه گیری را موفق ارزیابی کرد و افزود : در پنج پیک کشور چرام به جز پیک اخیر هیچ وقت قرمز نشد.

وی گفت : در حوزه انتخابات که شاه بیت اقدامات وزارت کشور است از مجموع انتخابات برگزار شده با هماهنگی و همکاری همه مسئولین  جز بهترین های کشور بودیم.

فتاحی اصل اظهار داشت : در پایان از استانداران و مدیران کلی که با ما همکاری داشتند تقدیر و تشکر دارم و تشکری ویژه برای انتخاب توفیقیان می کنم . از نمایندگان قبل و فعل که تلاش های زیادی برای این شهرستان انجام داده اند تشکر می کنم .

سخن بی تعارف امام جمعه با فرماندار جدید
۱۴۰۰/۰۹/۱۸ - ۱۵:۴۳

امام جمعه چرام در ابتدای این نشست ضمن خیر مقدم به میهمانان گفت : فرماندار و استاندار در نظام اسلامی باید چتری برای همه مردم و گرایش ها باشند. 

حجت الاسلام افشار افزود : ما در شهر چرام از هر طرف که نگاه کنیم وضعیت جاده ای مناسبی نداریم و یکی از تقاضاهای مردم این است که به این موضوع رسیدگی شود. 

افشاv گفت : نکته دوم فسفات چرام است که معلوم نیست کی باید نفعش به مردم برسد یا حداقل اعلام کنند که کی قرار است نفعی به مردم برسد. 

وی ادامه داد : بیمارستان چرام و باشت با هم کلنگ زنی شدند اما بیمارستان باشت چند سال است که افتتاح شده ولی بیمارستان چرام هنوز اندر خم یک کوچه است. 

افشار گفت : آقای استاندار شما را دوست داریم اما دیروز و امروز در باشت و گچساران و بهمئی مراسم معارفه را در سالن های خوب و مناسب برگزار کردید اما اینجا وضعیت را خودتان می بینید که مناسب نیست یعنی در این شهرستان یک سالن مناسب برای چنین جلساتی وجود ندارد. 

وی ادامه داد : اقای توفیقیان از همین ابتدا باید بشنود که چرام چه مشکلاتی دارد و برای حل این مشکلات برنامه داشته باشد. 

حجت الاسلام افشار در پایان گفت : ما هم در ستاد نماز جمعه با فرمانداران همکاری داشته ایم با فرماندار جدید هم همکاری کامل خواهیم داشت. 

تاخیر به دلیل تشییع یکی از جانباختگان حادثه اتوبوس
۱۴۰۰/۰۹/۱۸ - ۱۵:۳۹

در ابتدای این آیین و پس از طولانی شدن عدم حضور استاندار و هیئت همراه به محل برگزاری مراسم ، گفته شد که دلیل تاخیر در مراسم ، ادای احترام به مراسم تشییع پیکر یکی از جانباختگان حادثه اتوبوس دهدشت، تهران د شهر چرام و همزمانی آن با آئین تودیع و معارفه بوده است.

 

گزارش تصویری مراسم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار