مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: اجرای عمومی جشنواره موسیقی با ظرفیت ۵۰ درصد سالن و با اولویت فعالان موسیقی استان برگزار می شود.
کد خبر: ۱۰۱۴۹۸۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۶ 10 December 2021

 

به گزارش تابناک خراسان شمالی،حسین فرخنده  در آیین پایانی دومین جشنواره موسیقی مقامی در شامگاه پنجشنبه اظهار داشت: رویدادها و جشنواره های موسیقی از جمله جشنواره موسیقی مقامی فرصتی است تا شناختی از وضعیت موسیقی و ظرفیت‌های هنرمندان و جوانان و اجرای آثارشان فراهم شود.

وی افزود: حضور پرشور نوجوانان و جوانان در این جشنواره نشان دهنده پویایی و مانایی است و همچنین نشان از ریشه داشتن تاریخ این مرزو بوم است.

وی در ادامه به شرایط کرونایی و معیشت هنرمندان در این رابطه اشاره کرد و گفت: این اداره کل با اهدای هنر کارت، وام و تسهیلات کرونایی همواره به هنرمندان کمک کرده است و در تلاش هستیم تا معیشت هنرمندان را نیز به جایگاه مطلوب برسانیم.

در ادامه دبیر دومین جشنواره موسیقی مقامی تارآوا گفت: در مجموع  ۱۷۷ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که  پس از ارزیابی اولیه ۶۳ تک نواز  و هفت گروه به مرحله نهایی راه یافتند.

محسن محمدی گفت:  راه یافتگان در بخش تک نوازی و در سه رده سنی زیر ۲۰ سال، ۲۰ تا ۳۰  سال و سی سال به بالا، گروه نوازی و بخش ویژه تکنوازی همراه با آواز (بخشی گری)  رقابت کردند.

استان خراسان شمالی با توجه به حضور قبایل و طوایف مختلف از فرهنگ موسیقیایی بسیار غنی برخوردار است و در زمینه موسیقی مقامی صاحب عنوان است.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار