نماینده اسبق کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی به اظهار نظر یکی از نمایندگان مجلس در خصوص موسیقی واکنش نشان داد.
کد خبر: ۱۰۱۶۸۸۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۵ 18 December 2021

نماینده اسبق کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی به اظهار نظر یکی از نمایندگان مجلس در خصوص موسیقی واکنش نشان داد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سید علی محمد بزرگواری طی یادداشتی نوشت : نمونه انقلابی گری مجلس آقای سید کاظم موسوی را از دوره هشتم مجلس می شناسم این قدر از مسائل پرت است که نمی داند موسیقی از آثار جمال خداوندی است که نمونه های آن مانند آواز پرندگان و صدای آبشارها و جویباران را خداوند به ما نشان داده است تا بشر بتواند بهترین هایش را با ابزار به نمایش بگذارد همانند ندای دلنشین قران آن وقت این آقا در کسوت روحانیت به ایرانیان موسیقی دان جسارت کند که از ایران خارج شوید کمیسیون اقتصادی که این آقا نایب رئیسش باشد معلوم است که چه گلی به سر ملت ایران می زنند.

بنابراین گزارش، کاظم موسوی، نماینده اردبیل و سرعین و نایب رییس کیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ایران در اظهاراتی جنجالی گفته بود: «ورود آلات موسیقی به کشور به صلاح نیست چون کشور ما جمهوری اسلامی است. چرا باید با وجود این همه شهدا و علمایی که داریم آلات موسیقی به کشور وارد شود؟ موضوع آلات موسیقی و لوازمی از این قبیل ان قدر مهم نیستند که ما حتی برای آن وقت و ارزی خرج کنیم.»

این نماینده در ادامه سخنانش تاکید کرده بود که "دغدغه شب و روز" او و همکارانش "فقط معیشت مردم است" و گفته بود: «آلات موسیقی که جزء کالای اساسی نیست که ما ورودش را الزامی بدانیم. عینک آفتابی و یا آلات موسیقی باشد یا نباشد هیچ تفاوتی در زندگی مردم ایجاد نمی‌کند.»

اما بخشی از سخنان او که بیش از سایر بخش‌ها مورد اعتراض و انتقاد قرار گرفت، جایی بود که او گفت: «اگر افرادی به دنبال آلات موسیقی یا امیال شخصی‌ خودشان هستند، کشورهای دیگر هستند، می‌توانند از ایران بروند.»

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار