فرماندار دنا از عدم حضور وزیر گردشگری در مناطق زلزله زده این شهرستان انتقاد کرد.
کد خبر: ۱۰۱۶۹۷۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵ 19 December 2021

فرماندار دنا از عدم حضور وزیر گردشگری در مناطق زلزله زده این شهرستان انتقاد کرد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، عبدالحمید پناهی در اولین جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۴۰۰ که با حضور دکتر خلدی نسب دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر کشور برگزار شد، افزود : همه شهرستان دنا و شهر سیسخت را به عنوان یک شهر گردشگری می دانیم و اینگونه عنوان می سود که اگر یاسوج انگشتر است سیسخت نگین انگشتر است .
پناهی ادامه داد : زلزله مشکلاتی برای سیسخت با تعبیر آلپ ایران و کریک با عنوان ماسوله جنوب بوجود آورده است که نیازمند اقدامات بسیاری است.
وی ادامه داد : چرا مسئولین گردشگری پس از زلزله سیسخت اقدامات لازم را انجام ندادند؟ چرا وزیر گردشگری مثل بقیه وزرای دیگر وزارت خانه ها به این شهرستان نیامد!
پناهی افزود : الان در دنیا گردشگری یکی از صنعت های پردرآمد است اما چرا به سیسخت برای رونق و درآمدزایی این صنعت توجه نمی شود.
وی گفت : ما در شهرستان دنا چهار روستای هدف گردشگری داریم اما چرا پس از زلزله سیسخت کمترین توجه به آن ها نشد؟
لازم به توضیح است مدیر کل گردشگری در پاسخ به فرماندار دنا گفت : همانگونه که اطلاع دارید ثبت ملی یک مکان یا اثر فرایندی حداقل یک ساله دارد اما با تلاش های صورت گرفته، کریک در یک روند بسیار فوری ، ثبت ملی شد.
صفایی افزود : علاوه بر موضوع ثبت ملی جهت جلوگیری از تخریب بافت آن، اعتبارت ۱۰۰ ، ۲۵۰ و ۱۰۰ میلیونی هم برای این روستاهای هدف گردشگری دنا گرفته شده است.

معاون عمرانی استاندار هم گفت : امکاناتی که در شهر سیسخت احداث می شود با توجه به منطقه گردشگری بودن آن است چرا که این شهر در مسیر ترانزیتی مانند یاسوج قرار ندارد بلکه صرفا اینگونه زیرساخت ها با نگاه گردشگری بودن احداث می شود.
حاجی زاده افزود : احداث بیمارستان در سیسخت برای وضعیت گردشگر پذیری است چرا که فاصله کم سیسخت تا یاسوج بسیار کم است و چندان نیازمند بیمارستان نیست.

حاجی زاده البته خطاب به فرماندار دنا گفت : بازارچه این شهرستان با چند باب مغازه اصلا در شان این شهرستان نیست و لازم است ساماندهی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار