امام جمعه همدان تاکید کرد:
نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: در عرصه رسانه‌ای سیاهنمایی‌ها بسیار جدی است، گاهی از موارد دشمن با انگاره سازی ظالمانی برای خود تولید قدرت کرده و ما را همراه خود می‌کند.
کد خبر: ۱۰۱۷۵۲۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۶ 21 December 2021
 نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: در عرصه رسانه‌ای سیاهنمایی‌ها بسیار جدی است، گاهی از موارد دشمن با انگاره سازی ظالمانی برای خود تولید قدرت کرده و ما را همراه خود می‌کند.

به گزارش تابناک همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در آیین اختتامیه جشنواره استانی ابوذر افزود: تصویرسازی‌هایی که گاهی تحت عنوان مطالبه‌گری و عدالت خواهی ارائه می‌شود با جریان مقابل انقلاب یکی است، فعالان رسانه‌ای و مطالبه‌گر‌ها به داستان ابوذر دقت کنند.

وی خاطرنشان کرد: هدف از مطالبه‌گری و فعالیت رسانه‌ای این است که مطالبه گری در مسیر درست قرار گیرد، در فضای رسانه‌ای امروز در زمین دشمن مجبور به بازی هستیم و کار سختی در پیش داریم.

شعبانی اظهار کرد: در جنگِ شناختی هجمه‌ها بسیار زیاد است و فرد حتی احتمال خطا هم نمی‌دهد، فضای رسانه‌ای دشمن بر افکار و اندیشه‌ها غلبه کرده که اجازه اندیشه آزاد را نمی‌دهد، با رسانه‌هایی مواجهیم که دغدغه تولید می‌کنند و نیازسازی می‌کنند و مبتنی بر این نیاز‌ها انگاره سازی دارند.

امام جمعه همدان ادامه داد: این رسانه‌ها تصویری از واقعیت ارائه می‌دهند که انگاره سازی ظلمانی و تاریک بوده و سیاهنمایی‌ها بسیار جدی است، گاهی از موارد دشمن با انگاره سازی ظالمانی برای خود تولید قدرت کرده و افرادی را در داخل همراه خود می‌کند.

شعبانی خطاب به رسانه‌ها تاکید کرد: رویکرد‌های رسانه‌ای را مطالعه و نقد کنیم و ببینیم محصول تولید محتوا‌های رسانه‌ای به دنبال امیدآفرینی یا مایوس کردن جامعه است، مطالبه گری برای این است که جامعه امیدوار شود و بداند جامعه هنوز زنده است.

وی بیان کرد: در بحث مطالبه‌گری هنوز وحدت رویه و گفتمان مشترک نداریم، اما امیدآفرینی باید مورد توجه باشد، باید نقد و شناسایی نقاط ضعف باشد، اما امید آفرینی نیز در کنار آن مورد توجه قرار گیرد.

شعبانی گفت: حواس رسانه‌ای‌ها باشد قدرت را به سمت دشمن سوق ندهند، دشمن القا می‌کند مردم ایران افراد بیچاره‌ای هستند که درگیر مشکلات هستند، اهالی رسانه متوجه باشند اشتباه را بزرگتر دیدن اشتباه بزرگتری است.

وی افزود: ضعف و آسیب را به قدری که هست باید دید، دشمن تاریکی را بزرگنمایی می‌کند، کشور و مردم ما نقاط مثبت بسیاری دارند، در جنگِ شناختی نباید به سمت قدرت آفرینی برای دشمن حرکت کنیم، مخاطب باید بداند هرآنچه که می‌بیند باید با تحقیق بپذیرد.
 
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار