کد خبر: ۱۰۱۸۲۱۵
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱ 25 December 2021

جلسه تنفیذ حکم شهردار یاسوج برگزار شد / کهگیلویه و بویراحمد را در بخش مراقبت های ویژه بستری کنید! /دلیل تاخیر در صدور حکم مقدم چه بود؟ / خبر بروزرسانی می شود...

 

جلسه تنفیذ حکم شهردار یاسوج به ریاست استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار و نستهن مقدم رسما شهردار یاسوج شد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، پس از هفته بعد از انتخاب نستهن مقدم به عنوان شهردار منتخب شورای جدید، وی امروز حکم خود را ار استاندار کهگیلویه و بویراحمد، دریافت کرد.
رئیس شورای شهر یاسوج در این جلسه گفت : اعضای شورا حدود دو ماه پیش در جوی آرام مقدم را به عنوان شهردار یاسوج انتخاب کردند.

اکبری افزود : اعضا با توجه به تجربه ای که آقای مقدم داشت تصمیم به انتخاب وی به عنوان شهردار مرکز استان گرفتند.
وی ادامه داد : ما در مرکز استان در زمینه مبلمان شهری کمبودهای زیادی داریم و با توجه به مشکلات مالی که داریم، دولت باید استان ما را در بخش مراقبت های ویژه کشور بستری کند .
اکبری افزود : در حالی که بیشترین درصد از منابع نفت و آب کشور را داریم اما می بینیم که مشکلات مالی در سراسر استان برای شهرداری ها وجود دارد و انتظار کمک دولت به استان را داریم.

دلیل تاخیر در صدور حکم مقدم چه بود؟
رئیس شورای شهر یاسوج در بخش هایی از سخنان خود به موضوع طولانی شدن صدور حکم شهرداری نستهن مقدم اعتراض داشت و گفت : برای ما جای سوال است که چرا از طرف استانداری در این زمینه تاخیر شد در حالی که ما نیازمند مشخص شدن سریعتر شهردار بودیم.
در ادامه استاندار خطاب به مدیر کل امور شهری خواستار توضیح شد . شهامت توضیح داد که قانون اینگونه تعیین کرده است که شورای شهر مراکز استان ها مستقیما شهردار انتخابی خود را به وزارت کشور اعلام می کنند چرا که حکم شهردار مرکز استان ها از طرف وزیر کشور امضا می شود.
شهامت ادامه داد : شورای شهر رونوشتی از نامه ارسالی خود به وزارت کشور را برای ما فرستادند اما گویا برای وزارت کشور مستقیما ارسال نکرده بودند.
وی گفت : البته ما تماس هایی که با وزارت کشور داشتیم اعلام می کردند که ابلاغ شهرداری یاسوج در حال طی مراحل قانونی است اما پس از مدتی گفتند که نامه انتخاب شهرداری مقدم اصلا ارسال نشده! که دوباره اقدام شد.

استاندار ضمن عذرخواهی از تاخیر در صورت حکم شهردار یاسوج گفت : این تاخیر با یک تلفن بین رئیس شورا و معاون عمرانی حل می شد. دنبال مقصر نیستم اما برای از دست دادن فرصت کاری ناراحت هستم. 

برخی به دنبال بهره برداری سیاسی از موضوع شهرداران هستند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار تحول در سیمای شهر یاسوج شد و گفت: ورودی‌های شهر نیازمند ساماندهی هستند.
سید علی احمد زاده در این آئین با بیان اینکه مرکز استان از همه لحاظ دیده شود، گفت: در ابتدای کار شورای دوره ششم شهر یاسوج به دلیل مشکلاتی که پیش آمده بود جلسات شورا برگزار نشد اما طی این مدت شهردار مسائل مربوط به شهر را انجام می‌داد و خوشبختانه فرصت کاری را تا مشخص شدن وضعیت شورای شهر یاسوج از دست ندادیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر ایجاد تحرک بیشتر در خدمات‌دهی به مردم خواستار تغییر در مبلمان شهری و چهره شهر شد و افزود: ورودی شهر یاسوج از سمت فرودگاه و همچنین ورودی از سمت شیراز_ گچساران_ ممسنی شرایط مناسبی ندارد که در این نقاط سرمایه‌‌گذاری شود.
وی بر زیباسازی شهر یاسوج و دیگر شهرهای استان تاکید کرد و گفت: از اعتبارات استانی و سایر منابع به شهرداری یاسوج کمک شود.
مقام عالی دولت در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه یاسوج به عنوان پیشانی استان در معرض معرفی به کشور و دنیا است، گفت: شورای شهر به شهرداری کمک کند ما هم از شورا و شهردار حمایت خواهیم کرد.
احمدزاده ضمن تبریک به نستهن مقدم گفت: مقدم شهردار خوبی است از او می‌خواهم نسبت به گذشته تلاش بیشتری داشته باشد چرا که هر کار و تلاشی داشته باشیم برای مردم و استان خودمان است.
وی ادامه داد : از شهردار یاسوج می خواهیم که در دوره جدید تلاش بیشتری کند و به وی می گوییم هر گلی زدی به سر خود زده اید چون خود اهل این استان هستید.
احمدزاده خطاب به اعضای شورای شهر یاسوج با بیان اینکه شما با نظر مردم انتخاب شدید، گفت: به نظر شما و مردم احترام می‌گذارم و از مقدم حمایت می‌کنم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد به طلب ۸۰ میلیارد تومانی شهرداری از ادارات و دستگاه‌ها اشاره کرد و گفت: ادارات هر چه سریعتر بدهی خود به شهر داری را پرداخت کنند، شهرداری برای کار به این مطالبات نیاز دارد چرا که درآمد شهرداری جوابگوی نیازهای نیست.
احمدزاده افزود : پایه گذار اجرای قانون خود شوراهای شهر هستند و در انتخاب شهرداران باید قانون را رعایت کنند.
مقام عالی دولت در کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اعضای شورای شهر از طرف مردم انتخاب شدند تا برای مردم کار کنند اما کار باید مبتنی بر قانون باشد افرادی به عنوان شهردار  انتخاب شدند که فاقد یکسری شرایط بودند.
وی با اشاره به دو ملاک صلاحیت عام و شخصی و صلاحیت فنی در انتخاب شهرداران گفت: باید احراز صلاحیت شهرداران صورت گیرد و این مسیر طی شود، نمی‌شود کار خلاف قانون انجام داد، رد برخی افراد معرفی شده به عنوان رد صلاحیت آنها نیست.
استاندار  کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه برخی‌ها به دنبال بهره‌برداری سیاسی در مسئله شهرداران هستند، گفت: دنبال کار قانونی هستیم اما عده‌ای می‌خواهند  مجموعه مدیریتی را زیر سوال ببرند خروج از قانون برای استان مشکل ایجاد می‌کند‌.
وی بیان کرد: عده‌ای تریبون به دست در این خصوص اظهارنظرهایی دارند که جای تعجب است اگر فرد بدون تخصصی به کار گرفته شود هم خودش گرفتار می‌شود هم بودجه و اعتبارات حیف و میل می‌شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: برخی شهرها نیازمند شهردار قوی، توانمند و پای کار هستند، به همه کسانی که منصف و دلسوز استان هستند توصیه می‌کنم اجازه دهند کار در بستر آرامی انجام گیرد.
وی بیان کرد: زمان حرف‌های انتخاباتی نیست الان  می‌خواهیم برای استان کار انجام دهیم اما برخی‌ها دنبال مسائل انتخاباتی و رای جمع کردن هستند از همه می‌خواهم اجازه دهند کار در بستر قانون انجام شود.
در پایان مراسم تنفیذ شهردار یاسوج با اعلام حمایت استاتدار از شهردار  و شورای شهر برگزار شود.

فیلم / تنفیذ شهردار یاسوج

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار