تابناک-بیستمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر بندرعباس با دستور کار طرح سؤال ۷ نفر از اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس ظهر امروز برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۱۸۲۲۱
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵ 25 December 2021

به گزارش تابناک از هرمزگان رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در این نشست با بیان اینکه جلسه فوق‌العاده امروز با موضوع طرح سؤال از شهردار بندرعباس برگزارشده است، اظهار کرد: سؤالاتی از سوی اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس مطرح‌شده که شهردار امروز در جلسه حاضر و در این جلسه به این سؤالات پاسخ خواهد داد.

فاطمه جراره با اشاره به اینکه متأسفانه در فضای مجازی و برخی محافل تعبیرات مختلف و متفاوتی از این طرح شوال بیان‌شده است که بنده به‌عنوان رئیس شورا از کیان شورا دفاع خواهم کرد، خاطرنشان کرد: طرح سؤال از شهردار چه به‌صورت شفاهی چه کتبی از اختیارات شورای اسلامی شهر بندرعباس است.

وی ادامه داد: به چالش کشیدن و به حاشیه بردن این وظیفه شورا به ضرر مردم و شهرداری بندرعباس خواهد بود و نتیجه سال‌های قبل شورای اسلامی شهر بندرعباس بار دیگر رخ خواهد داد.

جراره این شورا مزین به انقلابی بودن و جوان‌گرایی است و بارها از این حق طرح سؤال از شهردار استفاده خواهیم کرد، عنوان کرد: سؤال از شهردار مساوی با استیضاح و عزل شهردار بندرعباس نیست بلکه اعضای شورا می‌توانند هر سؤالی مطرح کنند و اگر یک‌سوم از اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس قانع نشدند، آن زمان در جلسه دیگری می‌توان استیضاح کرد.

وی با بیان اینکه تمامی روال طرح سؤال از شهردار قانونی بوده و هست، تصریح کرد: بنده در شورای قبلی به همراه آقای بواشه تابوی طرح سؤال از شهردار بندرعباس را شکستیم و تاوان آن را هم دادیم و در این دوره هم پای منافع مردم کوتاه نمی‌آییم.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس با اشاره به اینکه فرصت استیضاح ۱۰ روزه است و کاش عضو شورا که گفت‌وگو می‌کند بتواند اطلاعات درستی مطرح کند و با مردم در میان بگذارد، اضافه کرد: مهدی نوبانی با رأی بالای ۱۰ نفر به شهرداری بندرعباس رسید و تمامی قسمت‌های شهرداری با وی دیدار و بیعت همکاری و حل مشکلات را دادند.

وی ادامه داد: نوبانی از روز ابتدا به ادعای خودش تیمی جهت بررسی عملکرد مدیران شهرداری بندرعباس ایجاد کرد که جای تقدیر و تشکر دارد اما انتظار می‌رفت پس‌ازاین بررسی با توان مضاعف به رفع مشکلات با تیمی جدید بپردازد.

جراره با بیان اینکه بسیاری از موضوعات شهرداری بندرعباس که بار مالی فراوانی دارد را معطل برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری بلندمدت کرد، خاطرنشان کرد: پرونده‌های حقوقی علیه شهرداری بندرعباس در دستگاه قضایی نیز نمی‌توان معطل بررسی آقای نوبانی ماند و مشاهده کردیم که امروز میلیاردها تومان از حساب شهرداری بندرعباس برداشته‌شده است.

وی با اشاره به اینکه همه از اوضاع نابه سامان شهرداری بندرعباس در هشت سال اخیر خبردار هستند و مردم از آن اتفاقات خسته و واکنش داده و این ترکیب جوان انقلابی را امروز انتخاب کردند، بیان کرد: شورای اسلامی شهر بندرعباس وقت اضافی ندارد و باگذشت ۵ ماه از عمر شورای اسلامی شهر بندرعباس زمان زیادی گذشته است.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس با تأکید بر اینکه دخالتی در عزل و نصب نداریم اما مردم انتظار از انتصاب مدیران توانمند دارند، اضافه کرد: حتی شهردار بندرعباس خواستار فهرستی از اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس شدند اما بنده مخالفت کردم.

وی ادامه داد: شهردار بندرعباس برای هر انتصابی آزاد است اما نمی‌توان از مسببان وضعیت فعلی شهرداری بندرعباس نیز بار دیگر استفاده کرد و حتی زحمت استعلام از دستگاه‌های نظارتی گرفته نشده است.

جراره با بیان اینکه شورای اسلامی شهر بندرعباس کار خود را به‌درستی انجام می‌دهد و از اختیارات قانونی خود بهره می‌برد، افزود: همه از این شورای انقلابی تصمیمات صحیح و به‌دوراز سیاسی‌کاری انتظار دارند و وقت این جلسه در اختیار شهردار بندرعباس است تا به سؤالات پاسخ دهد.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار