نماینده ولی فقیه در استان مازندران در دیدار رئیس پلیس راه و جمعی از کارکنان این پلیس با وی ، آسایش و امنیت رانندگان و مسافران در جاده ها را رسالت خطیر پلیس راه دانست 
کد خبر: ۱۰۱۸۶۲۶
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۲ 26 December 2021

به گزارش تابناک مازندران، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 05/10/1400 تقدیم حضور می گردد.
------------------------------
امنیت و آسایش رانندگان و مسافران در جاده ها، رسالت خطیر پلیس راه 
نماینده ولی فقیه در استان مازندران در دیدار رئیس پلیس راه و جمعی از کارکنان این پلیس با وی ، آسایش و امنیت رانندگان و مسافران در جاده ها را رسالت خطیر پلیس راه دانست 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، حضرت آیت اله محمدباقر لایینی در این دیدار که در دفتر نماینده ولی فقیه استان برگزار شد با تسلیت ایام فاطمیه و در پیش بودن دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی از زحمات کارکنان پلیس راه استان که در ایام گرمای تابستان و سرمای زمستان با جان فشانی و حضور شبانه روزی در محورهای استان،موجبات آسایش و امنیت مسافران و رانندگان در جاده ها را بر عهده دارند، تقدیر و تشکرکرد.
نماینده ولی فقیه در استان مازندران با اشاره به مشکلات ترافیکی استان، تصریح کرد: 10 درصد از تردد کشور در استان با توجه به نزدیکی به پایتخت و موقعیت جغرافیای مناسب از نظر جذب گردشگر و توریست و مسیر تردد به مشهد مقدس، صورت می گیرد.
حجت الاسلام لائینی، افزود: سالیانه میلیون ها مسافر و خودرو از محورهای مواصلاتی این استان تردد می کنند که همین امر به خاطر عدم وجود زیرساخت های مناسب جاده ای که کفاف جمعیت استان را هم نمی دهد و از طرفی وجود مردمانی با فرهنگ و مهمان پذیر، باعث حجم زیاد خودرو در استان و ایجاد مشکلاتی برای هم استانی ما شده است.
امام جمعه شهرستان ساری با تاکید بر ترافیک پرحجم محورهای مواصلاتی استان و پیگیری موضوع نواقص جاده ای و جذب اعتبارات از سازمان های ذی ربط خاطر نشان کرد: متاسفانه تصادفات فوتی و نقص عضو ، خسارات سنگینی را به خانواده ها تحمیل کرده است که بایستی نگاه و رویکرد مسئولان به اختصاص وسایل نقلیه عمومی و استفاده از قطار در جابه جایی مسافران بیشتر شده تا تردد خودروهای شخصی که هم باعث ترافیک و هم موجب مصرف بالای بنزین و آلوگی هوا می شود، کمتر شود.
نماینده ولی فقیه در استان مازندران در پایان ضمن قدردانی از زحمات کارکنان پلیس راه، در خصوص رعایت اخلاق اسلامی و تکریم ارباب رجوع و توجه به بعد حرفه ای و بعد فرهنگی کار در پلیس راه و ایمان به خدا و برپا داشتن نماز اول وقت نیز تاکید کرد.
سرهنگ یدالله جهان تاب رئیس پلیس راه استان مازندران نیز در ابتدای این دیدار ضمن تسلیت ایام فاطمیه و شهادت سردار سلیمانی به تشریح عملکرد 9 ماهه پلیس راه استان در تسهیل آمد و شد مردم پرداخت.
سرهنگ جهان تاب در ادامه این گفتگو به آمادگی کارکنان در ایام تعطیلات پایان هفته و حضور هدفمند در جهت کمک به رفع ترافیک در محورهای مواصلاتی و پیگیری نواقص جاده ای در جهت کاهش جانباختگان حوادث جاده ای اشاره کرد.
----------------
پلیس و شهرداری دو نهاد موثر در عرصه امنيت و توسعه 
فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر در دیدار با شهردار جدید این شهرستان، پلیس و شهرداری را دو نهاد موثر در عرصه امنيت و توسعه دانست 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ اکبر درویشی با تبریک انتصاب مهندس همپا به عنوان شهردار شهرستان بندری نوشهر، با قدرداني از مشاركت خوب شهرداري با پليس در ايام نوروز و ديگر مناسبت ها گفت: بايد فرهنگ مشاركت در امنيت و توسعه نهادینه شود تا اهداف مشترک همه نهادها در زمينه امنيت پايدار و رشد و پيشرفت جامعه محقق شود.
شهردار جدید نوشهر در دیدار فرمانده انتظامی نوشهر با قدردانی از تلاش و زحمات بی وقفه پليس در اجرای طرح هاي مختلف انتظامی و امنیت اجتماعی در طول سال،گفت: امنيت و آرامش کشور را مديون خون شهدا، وحدت و تلاش هاي گسترده امنيت آفرينان نيروهاي انتظامي و ديگر دستگاه هاي امنيتي هستیم.
وي افزود: امنیت پایه و اساس پیشرفت و توسعه در هر جامعه ای است و پليس در اين زمينه بسيار خوب عمل كرده و لازم است همه مردم و مسئولان در این امر مهم همكاري داشته باشند.
شهردار جدید نوشهر در ادامه تصریح کرد: فعاليت هاي انتظامي و خدمات شهرداری در عرصه برقراري امنيت و ايجاد زمينه هاي توسعه بسيار مهم و اساسي می باشد.
مهندس همپا با اشاره به ايفاي نقش موثر از سوي پليس در راستای کاهش جرائم و آسیب های اجتماعي، تصريح كرد: فعاليت هاي انضباط بخشي و امنيت آفرين نيروي انتظامي به ارتقاء امنيت و ايجاد زمينه هاي رشد و توسعه مي انجامند و اين مقوله فصل مشترك اقدامات انتظامي با خدمات شهرداري است.
شهردار نوشهر در پایان به نقش پيشگيري از آسيب های اجتماعی در ايجاد زمينه هاي رشد و توسعه بر گسترش ارتباط و مشاركت دو نهاد در جهت اقدامات فرهنگي اجتماعي تاكيد كرد.
----------------
کشف بیت کویین های 30 میلیاردی در گلوگاه 
فرماندهی انتظامی گلوگاه از کشف 14 دستگاه تجهیزات فنی و متعلقات بیت کویین به ارزش30 میلیارد ریال در آن شهرستان، خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمودکلوانی در تشریح این خبر، گفت: به منظور جلوگیری از قاچاق کالا و ارز و برخورد با مفسدان اقتصادی، طرح تشدید و مبارزه با قاچاق در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.
وی افزود: ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی، متهم را که در منزل مسکونی خود اقدام به راه اندازی تجهیزات فنی کرده بود را شناسایی کردند.
فرمانده انتظامی گلوگاه تصریح کرد: پس از هماهنگی با مرجع قضائی در بازرسي از منزل متهم 14 دستگاه تجهیزات مربوط به بیت کویین و دستگاه سرور سوئیچ بهمراه متعلقات نصب و راه اندازی كشف شد .
سرهنگ کلوانی ارزش تجهیزات مربوطه را برابر نظر کارشناسان بالغ بر 30میلیارد ریال عنوان کرد و با تاکید بر اینکه پدیده قاچاق و هرگونه فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور، می شود از شهروندان خواست، در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک مراتب را بلافاصله از طریق تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.
--------------
دستگیری 3 سارق و یک مالخر حرفه ای اموال مسروقه در جویبار 
فرمانده انتظامي جویبار از دستگیری 3سارق و یک مالخر حرفه ای اموال مسروقه در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی خبر داد 
به گزارش خبرگزاری پايگاه خبري پليس، سرهنگ غلامرضا جعفری در تشریح این خبر بیان داشت: به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی و برخورد با ناهنجاری های اجتماعی، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در دستور کار ماموران آگاهی قرار گرفت.
وی با اشاره به انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، افزود: ماموران پس از شناسایی مناطق جرم خیز و مخفیگاه سارقان سابقه دار پس از هماهنگی با مرجع قضائی در اقداماتی غافلگیرانه 3 سارق و یک مالخر حرفه ای اموال مسروقه را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی جویبار تصریح کرد: متهمان در بازجویی ها به سرقت 500 کیلو نهاده های دامی، 7 دستگاه کفکش از اداوات کشاورزی، 2 دستگاه پمپ آب و مقداری سیم کابل برق از اماکن دولتی و خصوصی اعتراف کردند.
سرهنگ جعفری در خاتمه از شهروندان خواست: در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه رفتار مشکوک توسط افراد فرصت طلب و قانون گريز، موضوع را در اسرع وقت به پلیس اطلاع دهند.
------------------
کشف 6 کیلوگرم مواد مخدر تریاک در نور 
فرماندهی انتظامي شهرستان نور از کشف 6 کیلوگرم مواد مخدر تریاک از یک سوداگر مرگ، خبر داد 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ علی داداش تبار در تشریح این خبر بیان داشت: در پی رصد فعالیت عناصر قاچاق و تهیه و توزیع مواد مخدر در شهرستان نور، عوامل پلیس مبارزه با موادمخدر موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود: مأموران پليس مبارزه با مواد مخدر با انجام تحقيقات پلیسی و کار اطلاعاتی، موفق به شناسايي قاچاقچی مواد مخدر در شهرستان شدند.
فرمانده انتظامی نور از دستگیری متهم در عملیاتی ضربتی خبر داد و گفت: در بازرسی از مخفیگاه متهم6 کیلوگرم تریاک کشف شد.
سرهنگ داداش تبار با بيان این که متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، از شهروندان خواست؛ برای مقابله با عاملان افیونی و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام دارند .
----------------------
ایجاد اعتماد به نفس در فرزندان 
اعتماد به نفس نشان میدهد به کسانی تعلق خاطر داریم و انگیزه و توانمند و مقبول و محبوب هستیم. 
اعتماد به نفس به فرزندان ما متوجه می کند که تعلق خاطر دارند می توانند در کارها سهیم باشند و برای خودشان ارزش قائل هستند و مشکلات را می توانند رفع نمایند و می توانند مثبت صحبت کنند و اعتماد به نفس به  فرزندانمان امکان میدهد که به خود اعتماد داشته و جمله من می توانم را به ذهن خود حکاکی نمایند.
چگونه می توانید اعتماد به نفس فرزندانتان را بسازید؟
وقتی والدین به فرزندانشان احترام بگذارند، کودکان به خودشان و دیگران احترام می گذارند به فرزندانشان اطمینان و برخورداری از توانمندی را بفهمانند و نسبت به خودشان و دیگران باور داشته باشند. پدر و مادر به فرزنداشنان اعتماد به نفس بدهند و از تلاشهایشان تعریف کنید و اعتماد به نفس بزرگترین هدیه ای است که پدر و مادر به فرزندان می دهند که یکی از بهترین راه های این کار، دلگرمی دادن است.
دلگرمی دادن چیست؟
دلگرمی دادن مهارتی است که با آن می توانید فرزندانتان را با اعتماد به نفس بار آورید با دلگرمی دادن به فرزندانتان در او تعلق خاطر ایجاد می کنید و کاری کنید که احساس انگیزه، توانمندی و محبوب است.
دو کلمه دلگرم کردن و سرد کردن در مفهوم جرات با هم اشتراک دارند. با دلگرمی دادن جرات میدهید و با دلسرد کردن جرات را از او می گیرید. جرات یکی از ارکان اعتماد به نفس است.
چطور می توانم اعتماد به نفس فرزندم را افزایش و به او دلگرمی بدهم؟
دوست داشتن فرزند: منظور ار دوست داشتن فرزند یعنی اینکه کاری کنیم و جوری رفتار کنیم که کاملا به اصطلاح بچه ها تابلو باشد که دوستشون داریم، مثلا کاملا علنی به زبان فارسی و با زبان مادری، رودررو، زل بزنید به چشمهای بچه هاتون و بهش بگید چقدر دوسش دارید، دلگرمی دادن با احترام گذاشتن شروع می شود همه محترم هستند. به جای تقویت رفتار نادرست و یا با انتقاد از فرزندانتان به آنها دلگرمی بدهید که احترام گذاشتن به خود و احترام گذاشتن به دیگران یک رابطه تنگاتنگی دارند در مورد کودکان هم مصداق دارد.
عادت دلگرمی دادن را خودتان به وجود آورید. فرزندانتان را دوست داشته باشید. به فرزندانتان عشق بورزید و با دلگرمی دادن به کودکان آنان را همان طور که هستند می پذیریم و به فرزندانتان قدرت انتخاب بدهید.
جایی که ازم است او را ستایش کنید:   
در ستایش کردن فرزندتان لازم است خود واقع بینانه باشید اگر فرزندتان در کاری موفق نشود یا هیچ استعدادی را در مهارت خاصی نشان نداد تلاش های او را ستایش کنید اما نتایج غیر واقعی را تحسین نکنید.
یکی از راهکار های افزایش اعتماد به نفس در فرزندان احترام گذاشتن می باشد، پدر و مادر باید سعی کنند تا به فرزندشان به عنوان یک انسان نگاه کنند یعنی انسانی مستقل، کامل یا به عبارتی بتوانیم در رفتار با فرزندمان همانگونه که خداوند بنای خلقت را گذاشته نگاه کنیم یعنی طوری با فرزندمان رفتار و صحبت کنیم که به معنای واقعی اشرف مخلوقات می باشد.
به فرزندتان ایمان داشته باشید:
فرزندان باید بدانند و ببینند پدر و مادرشان به توانمندی آنها اعتقاد دارند. فرزندان افکار ما را حس می کنند. بعضی از بچه ها بدون آنکه ما به آنها ایمان داشته باشیم یاد می گیرند به خودشان ایمان داشته باشند به فرزندتان ایمان دارید نگاه کلی به او داشته باشید، به اشتباهات قبلی فرزندتان فکر کنید، به کارهایی که درست انجام داده است فکر کنید .
نگران اشتباه او نباشید بزرگ شدن یک فرایند تدریجی است چند سال طول می کشد. با در نطر داشتن این نکته می فهمید فرزندتان به مرور مهارت های زیادی کسب خواهد کرد.
نهیه و تنظیم :سرهنگ دوم اجاقزاده "معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی شهرستان نوشهر"    

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار