رییس اورژانس 115 استان خبر داد
کد خبر: ۱۰۲۰۰۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۴ 03 January 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی اورژانس 115 استان کهگیلویه و بویراحمد: جهانبخش وحدت نژاد رییس این سازمان از یک مورد احیای موفق قلبی ریوی در شهر سی سخت خبر داد.

وحدت نژاد گفت : ظهر امروز 12 دی ماه و راس ساعت 12و43 دقیقه گزارشی مبنی بر کاهش هوشیاری آقای 87 ساله در خیابان مسجد جامع شهر سی سخت به دیسپچ(مرکز پیام) اورژانس 115 یاسوج اعلام شد.

وی افزود : بلافاصله پایگاه شهری سیسخت به محل اعزام و بعد از 6 دقیقه بر بالین بیمار حاضر شدند و بیمار را بوسیله تخته پشتی و برانکارد به آمبولانس منتقل و بعد از انجام اقدامات اولیه شامل سرم تراپی و اکسیژن تراپی به سمت مرکز درمانی منتقل نمودند

وحدت نژاد افزود: بیمار در ورودی درمانگاه بصورت ناگهانی دچار ایست قلبی ریوی شد که بلافاصله پرسنل اورژانس 115 عملیات احیای قلبی ریوی را آغاز کردند.

رییس اورژانس 115 استان تصریح کرد: پرسنل توانمند اورزانس 115 ضمن لوله گذاری ریوی و دارودرمانی(اپی نفرین، آمیودارون، آتروپین) قلبی بیمار را احیاء کردند و بعد از ده دقیقه بیمار علائم حیاتی خود را باز یافت.

وحدت نژاد با اشاره به مساعدت همکاران مرکز درمانی سی سخت در عملیات احیاء ، از زحمات تکنسین های اورژانس 115 آقایان احمد دبیقی و محمد مومن زاده قدردانی و اظهار امیدواری کرد با ارتقاء سطح علمی پرسنل شاهد ارائه خدمات مطلوب به مردم باشیم.

وی در پایان یادآور شد: فراگرفتن مهارت احیای قلبی ریوی برای تمام افراد جامعه ضروری است و مهمترین عامل در بقای بیماران دچار ایست قلبی-تنفسی، شروع احیا در لحظات اولیه می باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار