مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال ۱۲۶ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه زیرساخت های مناطق عشایری و رفاهی این قشر اختصاص یافته است.
کد خبر: ۱۰۲۰۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲ 06 January 2022

 

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، فضل الله آذر فر مدیرکل امور عشایر کهگیلویه وبویراحمد گفت: امسال ۸۰ میلیارد ریال اعتبار ملی برای تکمیل پنج طرح آبرسانی به مناطق عشایری و ۵۶ میلیارد ریال نیز از منابع مالی استانی، توازن و سایر اعتبارات به منظور انجام خدمات عمرانی و رفاهی عشایر کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافته است.
او گفت: ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین آب آشامیدنی مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد در سفر رئیس جمهور و رئیس سازمان امور عشایر به استان تصویب شده بود که مرحله نخست این اعتبار اختصاص یافته است.  
آذرفر گفت: این اعتبار برای آبرسانی به عشایر شرق گچساران، زیلایی، پشت کوه بهمئی شبلیز و آبریز پیش بینی شده که بهره برداری از این طرح ها زندگی اهالی عشایر استان را متحول خواهد کرد.
مدیرکل امور عشایر استان گفت: امسال همچنین ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار از منابع مالی مختلف برای انجام خدمات مختلف در مناطق عشایری استان پیش بینی شده بود که تاکنون ۵۶ میلیارد ریال آن محقق شده است.
آذر فر گفت: این اعتباربرای اجرای اقدام هایی چون آبرسانی سیار،بازگشایی راه های عشایری،تکمیل طرح های عمرانی و سایر خدمات پیش بینی شده است.
عشایر  کهگیلویه و بویراحمد با ۷۲هزار تن جمعیت ۱۰درصد از ساکنان استان را تشکیل می‌دهند .
عشایر این استان ۲۷ درصد از محصولات زراعی ، ۶۰درصد از گوشت قرمز و ۳۵ درصد صنایع دستی استان را تولید می کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار