مدیر کل آموزش و پرورش در گفتگو با تابناک کهگیلویه و بویراحمد
مدیر کل آموزش و پرورش تغییرات را طبیعی و لازم دانست و توضیح داد که برنامه ها در دوره مدیریت جدید به سرعت آغاز می شوند.
کد خبر: ۱۰۲۶۱۳۰
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۷ 01 February 2022

با هر تغییر مدیریتی در سطوح بالا ، انتظار تغییر در سطوح مدیریتی پایین تر از جمله خواسته هایی است که معمول تحولات سیاسی کلان یا منطقه ای است .
پس از کش و قوس های فراوان بالاخره مدیر کل آموزش و پرورش به حسنعلی عزت خواه رسید که وی هم خود پس از تغییرات سیاسی کلان یعنی پیروزی آیت الله رئیسی ، به عنوان نماینده وزارت آموزش و پرورش این دولت در استان فعالیت خود را آغاز کرده است .
زمزمه تغییرات در آموزش و پرورش مدتی است بر سر زبان ها است و گفته می شد پس از مشخص شدن مدیر کل آموزش و پرورش تغییرات در سطوح مختلف این اداره کل تا شهرستان ها به سرعت آغاز خواهد شد ، چیزی که مدیر کل جدید آموزش و پرورش استان ان را تلویحا تایید کرد .
حسنعلی عزتخواه در پاسخ به سوال تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مبنی بر اینکه آیا تغییرات در دستور کار وی قرار دارد ، اظهار داشت : قطعا هر مدیری در شروع کار خود نیاز مبرم به یک تیم هماهنگ دارد و حتما هر تحولی تغییر را در پی دارد.
عزتخواه در خصوص حفظ استقلال آموزش و پرورش از نفوذ سیاسیون در تغییرات ، افزود : هر مدیری در ابتدای کار نیازمند مشورت است که برنامه ما ضمن نیاز به مشورت با اهل خرد و افراد صاحبنظر در حوزه آموزش و پرورش اما استقلال تصمیم گیری را برای خود و مجموعه آموزش و پرورش حفظ خواهیم کرد .
وی در خصوص برنامه های خود برای جلوگیری یا به حداقل رساندن سیاسی کاری ، قوم گرایی و اینگونه آفت ها که گریبانگیر دستگاه ها و آموزش و پرورش را گرفته است ، توضیح داد : در روز معارفه اعلام کردیم که جغرافیا ، جزیره ای عمل کردن ، قومیت و حزبیت کمرنگ خواهد شد و حتما در انتصابات و تغییرات از نیروهای انقلابی ، کاردان ، شایسته و متخصص استفاده خواهیم کرد .
وی در خصوص زمان آغاز تغییرات گفت : بسیاری از چارت های ما اکنون خالی است و به زودی باید تغییرات و پر کردن خلاها را شروع کنیم و جلو خواهیم رفت . متناسب با زمان تصمیم خواهیم گرفت .
عزتخواه افزود : قطعا در انتخاب و انتصابات ، سیاسی کاری نخواهیم داشت و حتما تاکید بر شایسته سالاری است .
لازم به توضیح است عزت خواه در جلسه معارفه خود انتقاد شدیدی از وضعیت موجود آموزش و پرورش داشت و خطاب به زارع پور مدیر کل سابق آموزش و پرورش گفته بود : این نهاد با این وضعیت مدینه فاضله‌ای نیست که تحویل گرفته باشم ، ضمن احترام به آقای زارع پور اعلام می دارم آموزش و پرورش از ریل خارج نشده بود و دوستان شما از طریق سند ۲۰۳۰ خواستند از ریل خارج کنند کاش شما از بدهکاری ها ، انبارهای خالی و نمرات پایین و نتایج ضعیف در کنکور که از چالش‌های این دوران بوده هم صحبت می کردید. 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حقیقت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
اول ازمارگون شروع کن دارا
بعددلشادکه هردواصلاحاتی هستند
بعدباشت وگچساران ولنده وچاروسااصلاحاتیهای محض
بعدسیسخت ه وچرام ودهدشت ودشموک وبهمئی
اخرش هم لوداب وعشتیر واستثنایی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار