با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و روبه‌رو شدن با ادله دیجیتال انکارناپذیر لب به سخن گشودند و به برداشت غیرمجاز از حساب ۸۱۰ نفر از هموطنان سراسر کشور تا کنون اعتراف کردند.
کد خبر: ۱۰۲۷۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۶ 06 February 2022

به گزارش تابناک مازندران از پایگاه اطلاع رسانی پلیس ، سردار مرتضی میرزایی اظهار داشت: در پی مراجعه چند تن از شهروندان به پلیس فتا استان مازندران مبنی بر اینکه پس از دریافت پیامکی با عنوان سامانه ثنا و ابلاغ قضائی به درگاه جعلی پرداخت هدایت شده‌اند، و از حساب آنها مبالغی کلاهبرداری شده، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی با اشاره به شگرد این کلاهبرداران ادامه داد: مجرمان سایبری پس از هدایت فریب خوردگان به صفحات جعلی به منظور اطلاع از موضوع شکوائیه، تقاضای واریز وجوهات افراد متقاضی و فریب خورده می‌کردند و پس از هدایت هموطنان به درگاه‌های جعلی بانک و سرقت اطلاعات کارت بانکی آنها نسبت به برداشت غیر مجاز از حساب افراد اقدام می‌کردند.

فرمانده انتظامی استان مازندران تصریح کرد: کارآگاهان طی بررسی‌های انجام شده متوجه شدند که هموطنان دیگری نیز به همین شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفتند. سردار میرزایی ادامه داد: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکیان و با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی صورت گرفته، مشخص شد متهمان ساکن پایتخت بوده‌اند، که در این خصوص با هماهنگی قضائی، ۱۲ نفر اعضای این باند که ۵ نفر جز نفرات اصلی بودند در یکی ازشهرهای پایتخت دستگیر و به پلیس فتا مازندران منتقل شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهمان پس ازسرقت و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی افراد، اقدام به خرید و فروش ارزهای دیجیتال به صورت گسترده می‌کردند، تصریح کرد: این مجرمان سایبری در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی و قصد فریب پلیس را داشتند که با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و روبه‌رو شدن با ادله دیجیتال انکارناپذیر لب به سخن گشودند و به برداشت غیرمجاز از حساب ۸۱۰ نفر از هموطنان سراسر کشور تا کنون اعتراف کردند.

سردار مرتضی میرزایی با اشاره به اینکه مبالغ کلاهبرداری شده تا این لحظه، ۸۰ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال بر آورد شده است، افزود: سایت ثنا تنها سامانه رسمی قوه قضائیه برای ارسال ابلاغیه‌های الکترونیکی است، به همین جهت نیز پیامک‌های اصلی این سامانه فاقد لینک بوده و به هیچ عنوان با شماره سیم کارت شخصی و یا در شبکه‌های اجتماعی برای افراد ارسال نمی‌شود.

فرمانده انتظامی استان مازندران در پایان خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند و شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار