همایش خانواده، فضای مجازی و آسیب‌های اجتماعی در قائم‌شهر در حالی برگزار شد که سخنرانان تأکید داشتند آسیب های اجتماعی در جامعه به سرعت رشد کرده و کنترل این آسیب ها نیازمند تدبیر مناسب است.
کد خبر: ۱۰۲۷۹۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳ 29 September 2015
به گزارش تابناک همایش خانواده، فضای مجازی و آسیب‌های اجتماعی در شهرستان قائم‌شهر باهدف بررسی آسیب‌های اجتماعی در جامعه در قائم‌شهر برگزار شد.

مازندران رتبه اول ضریب استفاده از اینترنت رادار است، از این رو باید با مدیریت لازم و برنامه‌ریزی مداوم و صحیح با آسیب‌های فضای مجازی مقابله کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان مازندران شامگاه دوشنبه در همایش فضای مجازی و آسیب‌های اجتماعی در شهرستان قائم‌شهر با اشاره به تهدید خانواده‌ها از سوی آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه، گفت: از زمانی که بشر زندگی دسته‌جمعی را انتخاب کرد با آسیب‌های اجتماعی متعددی روبه‌رو بوده که باید مدیریت مناسب را در برخورد با آن‌ها لحاظ کند.

سعید آرام ادامه داد: امروزه آسیب‌های اجتماعی به‌سرعت رشد کرده و بانفوذ در فضای مجازی بازی‌های رایانه‌ای می‌تواند جامعه را با آسیب‌های بسیاری مواجه کند.

آرام بر بهره‌برداری مکانی و زمانی از فضای مجازی تأکید کرد و گفت: آسیب‌ها و مشکلاتی که در فضای مجازی وجود دارد می‌تواند بر هویت اجتماعی و ذهنیت افراد تأثیرات بسیاری ایجاد کند.

مدیرکل بهزیستی استان مازندران فضای مجازی را یکی از واقعیت‌های موجود جامعه دانست و بیان کرد: می‌توان باتدبیر و برنامه‌ریزی مناسب در مقابل آسیب‌های موجود ایستادگی کرد.

وی با تأکید بر استفاده از مشاوران مدارس، تصریح کرد: با توجه به اینکه این مشاوران با دانش‌آموزان و خانواده‌های آن‌ها ارتباط مستقیم دارند می‌توانند با ارائه هشدارهای لازم روش‌های درست استفاده از فضای مجازی را به مخاطبان آموزش دهند.

آرام با اشاره به اینکه مازندران رتبه اول ضریب استفاده از اینترنت رادار است، اذعان کرد: باید با مدیریت لازم و برنامه‌ریزی مداوم و صحیح با آسیب‌های فضای مجازی مقابله کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان مازندران مزایای استفاده صحیح از اینترنت را برشمرد و افزود: تشکیل کمپین‌هایی برای ارائه هشدارهایی در خصوص آسیب‌های فضای مجازی، ارسال برنوشته و بیان نکات هشداری درباره آسیب‌های فضای برای آگاه‌سازی کاربران بسیار مؤثر خواهد بود.

وی تأکید کرد: دستگاه‌های اجرایی مرتبط می‌توانند در راستای مقابله با آسیب‌های اجتماعی با همکاری یکدیگر با برگزاری همایش‌ها و بیان نکات هشداری به خانواده‌ها اقدامات لازم را انجام دهند.

تکریم بنیان خانواده یکی از وظایف مهم آموزش‌وپرورش است

محمد رسولی مدیر آموزش‌وپرورش قائم‌شهر تکریم بنیان خانواده را از وظایف مهم آموزش‌وپرورش دانست و اظهار کرد: با ارائه آموزش‌ها و مهارت‌های لازم به خانواده و جامعه و صبر در برابر چالش‌ها و آسیب‌ها می‌توانیم مشکلات موجود را از بین ببریم.

وی برگزاری همایش‌هایی در این خصوص را مفید معرفی کرد و گفت: در مقابله با آسیب‌های اجتماعی باید از شتاب‌زدگی پرهیز کرد و با آگاه‌سازی از هرگونه آسیب‌های اجتماعی ناشی از فضای مجازی پیشگیری کرد.

رسولی تأکید کرد: نباید جامعه را به استفاده از فضاهای مجازی تهدید کنیم بلکه می‌توان با ارائه نکات مثبت، آن‌ها را در استفاده صحیح و درست از فضای مجازی تشویق کرد.

خاطرنشان می‌کند همایش خانواده، فضای مجازی و آسیب‌های اجتماعی با همکاری آموزش‌وپرورش، نیروی انتظامی و بهزیستی شهرستان قائم‌شهر برگزار شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار