هدف از تشکیل گروه‌های جهادی امر به معروف و نهی از منکر گسترش زمینه مشارکت آحاد مردم در موضوع امر به معروف و نهی از منکر در حوزه‌های مختلف امر به معروف و نهی از منکر است.
کد خبر: ۱۰۲۹۲۴۴
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۶ 17 February 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، دیدار مشترک دبیران امرمعروف و نهی از منکر چرام و مجمع مشورتی نظام مسائل سیاسی استان  منطقه سرفاریاب صورت گرفت.

در این دیدار حجت الاسلام امین امین نسب دبیر امربه معروف و نهی ازمنکرشهرستان چرام در این دیدار گفت: هدف از تشکیل گروه‌های جهادی امر به معروف و نهی از منکر گسترش زمینه مشارکت آحاد مردم در موضوع امر به معروف و نهی از منکر در حوزه‌های مختلف امر به معروف و نهی از منکر است.

 امین نسب ادامه داد: همچنین ایجاد گروه‌های داوطلبانه مردمی در قالب تشکل‌های امر به معروف مردم به مردم که همان تذکر لسانی است و گروه‌هایی در قالب امر به معروف و نهی از منکر به حاکمیت از دیگر اهداف تشکیل این گروه‌های جهادی است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر چرام اظهار کرد: این گروه‌ها در بخش‌های مختلف مانند بخش اقتصادی در حوزه‌های زیربنایی، حمل و نقل، سرمایه‌گذاری، مسکن، تعاون و غیره، بخش فرهنگی و اجتماعی در حوزه‌های اعتیاد و مصرف الکل، پرخاشگری و خشونت، بحران ازدواج، کاهش جمعیت، شکاف طبقاتی و غیره، بخش سیاسی در حوزه‌های منازعات قومی و مذهبی، مبارزه با فساد و بروکراسی‌های اداری و غیره، بخش محیط زیست در حوزه‌های فرسایش خاک، بحران آب و غیره، بخش سلامت در حوزه‌های عدالت درمانی، سلامت روانی، تغذیه سالم و غیره و بخش فضای مجازی، فرهنگ عمومی و غیره مشغول به کار می‌شوند که هر یک از این موضوعات متناسب با شرایط و اوضاع منطقه و گروه‌های جهادی امر به معروف و نهی از منکر در شهر و روستاها و برگزار خواهند شد.

 

امین نسب از تلاشهای خانم بخشی زاده مسئول گروه جهادی راه مولا علی(ع)سرفاریاب تقدیر کرد واز مسئولین و خیرین تقاضا داشت که از این گروه جهادی حمایت کنند.

 

در ادامه دبیر مجمع مشورتی نظام مسائل سیاسی استان گفت:راه اندازی گروههای جهادی امر به معروف و نهی از منکر در عرصه‌های گوناگون تخصصی بهترین مسیر برای پاسخگو نمودن این افراد است.

 

وی با بیان این مطلب که علم مطالبه گری باید همواره دست جوانان مؤمن و انقلابی باشد، اظهار داشت: برای فعال سازی جریان مطالبه گری صحیح، بهترین گزینه تشکیل گروههای جهادی تخصصی امر به معروف و نهی از منکر است که از اولویت‌های اصلی این ستاد است.

 

کشاورز هدف اصلی تشکیل این گروه‌ها اصلاح وضعیت فعلی جامعه به نفع مردم و مطالبه حقوق قانونی آنها از مدیران و مسئولانی است که به تکالیف شرعی و قانونی خود در قبال مردم عمل نمی‌کنند و موجب ظهور و بروز مشکلات عدیده در حوزه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و … در کشور می‌شوند.

 

دبیر مجمع مشورتی نظام مسائل سیاسی استان با بیان اینکه تا کنون قریب به ۱۴۰۰ گروه جهادی امر به معروف و نهی از منکر در ۱۶ عرصه تخصصی در سراسر کشور تشکیل شده اند، تصریح کرد: مطمئناً این گروه‌ها خار چشم دشمنان قسم خورده مردم این مرز و بوم هستند و هجمه‌های ایجاد شده روزهای اخیر علیه این مجموعه‌ها نشان دهنده حرکت دقیق و حساب شده آنهاست که انشالله خدمات آنها با قوت بیش از پیش ادامه خواهد داشت.

 

وی در ادامه افزود مجمع مشورتی نظام مسائل سیاسی استان در کنار ستادهای امربه معروف به دنبال بر طرف کردن مشکلات استانی وشهرستانی است و از مسئولین تقاضا میشود که مشکلات عمده شهرها و روستاها را جدی بگیرند. 

 

کشاورز افزود یکی از مشکلات شهر سرفاریاب را نبود فضای سبز،جاده استاندار، داروخانه شبانه روزی و مشکل مخابراتی است حق مردم سرفاریاب این هست که بر خوردار از چنین امکاناتی باشد و از مسئولین تقاضا داشت که هرچه سریعتر به این مشکلات اساسی شهر سرفاریاب رسیدگی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار