مدیر گروه کارشناسی ارشد علوم سیاسی و روابط بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز گفت: رسانه های داخلی به فرمان رهبر معظم انقلاب و پیغام سازمان ملل متحد گوش فرا دهند و حادثه رمی جمرات را وارد فاز سیاسی کاری نکنند.
کد خبر: ۱۰۲۹۸۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰ 29 September 2015
تابناک فارس به نقل از ایرنا:عبدالامیر جرفی افزود:چندی پیش مطرح شد که برخی افراد با انگیزه های خاص به عرصه مطبوعات ورود کرده اند و این چند روز شاهدیم که با فعالیت های منفی و انگیزه های خاص خود که از سوی دشمنان خارج از منطقه هدایت می شوند، مسایلی که امسال در ادای مناسک حج متوجه حاجیان شد را بزرگ نمایی و سیاسی کاری می کنند و حادثه را به نیات خاص حکام سعودی ربط می دهند.

وی بیان کرد: خوشبختانه رهبر عظیم القدرمان با سخنرانی مدبرانه و بهنگام خویش این فتنه را خاموش کردند و هنوز هم جا دارد تا مطبوعات و سایر رسانه های دیگر که تحت تأثیر حوادث اخیر روحیه و احساسات آنها جریحه دار شده از راه ناصحیح بازگردند و قضاوت عادلانه ای داشته باشند و با انتشار آمارهای کذب اذهان عمومی را مشوش نکنند.

جرفی افزود: البته این حق ماست که با ضعف مدیریت حکام سعودی ناشی از مسایل داخلی آنها برخورد کنیم و درخواست اداره حج و تولیت خانه خدا را توسط سازمان کنفرانس اسلامی داشته باشیم اما باز هم می گویم این یک مسأله سیاسی نیست و در ضمن هیچگاه کارگروه و درباریان مخالف نظام پادشاهی الیگارشی سلطان سلمان، حاکم عربستان که همواره سعی در تعدیل سیاست کشور خود را دارند، سعی نخواهند کرد تا با توطئه ، چنین حوادثی را رقم بزنند چون آبرو و وجهه بین المللی خود را از بین می برند.

وی بیان کرد: نظر ما اندیشمندان مسایل سیاسی و روابط بین الملل حرف رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای و دولتمردان برجسته کشورمان است که باید مسوولین بلندپایه عربستان سعودی مدیریت غلط خود را پیرایش و اصلاح کنند و این پیشنهاد عالی که کراراً بر آن تاکید می شود که کشورهای اسلامی امور حج را برعهده بگیرند را می ستاییم.

این استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز بیان کرد: از سویی دیگر محال است در برهه ای که آل سعود درگیر جنگ با یمن است درصدد انتقام گیری از سایر مسلمانان برآید و نباید مطبوعات با بنزین پاشی بر این جو، آتش اختلافات منطقه ای را دامن زنند.

وی گفت: ما در آستانه بزرگترین رویداد جهانی ناشی از کسب موفقیت در برنامه برجام هستیم و بجای اینکه در اندیشه تنش زدایی فی مابین دو کشور باشیم ، در این شرایط حساس ، خوشه های اختلاف می نشانیم در حالی که لازم است دورنمایی به مسایل بین المللی و اختلاف زدایی داشته باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار