در حال حاضر یکی از انتظارات مردم از دولتمردان در سطح استان این است که نظارت دقیق و مناسبی بر کنترل وضع قیمت ها داشته و از سوی دیگر زمینه رشد و جهش تولید در قم را فراهم کنند که متأسفانه با وجود تلاش های صورت گرفته در این دو زمینه همچنان ضعف های جدی وجود دارد.
کد خبر: ۱۰۲۹۹۰۸
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰ 21 February 2022

به گزارش تابناک قم، هر چند که یکی از نقاط قوت استاندار کنونی قم، روحیه انقلابی و جهادی در سرکشی ها و بازدید میدانی از اقصی نقاط استان از جمله روستاهایی است که تا پیش از این، کمتر مسئول دولتی و حاکمیتی، پای به آن جا گذاشته اما نباید از یاد ببریم که صرف همین مساله برای زمینه سازی جهت رشد و پیشرفت قم و رفع کمبودها و محرومیت ها از بخش های مختلف استان کافی نیست.

در حال حاضر یکی از انتظارات مردم از دولتمردان در سطح استان این است که نظارت دقیق و مناسبی بر کنترل وضع قیمت ها داشته و از سوی دیگر زمینه رشد و جهش تولید در قم را فراهم کنند که متأسفانه با وجود تلاش های صورت گرفته در این دو زمینه همچنان ضعف های جدی وجود دارد.

البته چندی پیش، سید محمدتقی شاهچراغی، استاندار طی سخنانی در جلسه کار گروه تنظیم بازار استان بر لزوم رصد و نظارت پیوسته بر بازار به خصوص در زمینه کالاهای اساسی و مایحتاج ضروری مردم تأکید کرده و ایضاً خاطرنشان کرده بود که در راستای کنترل و تنظیم بازار و نظارت بر نحوه فعالیت واحدهای صنفی، استفاده از نیروی انسانی آموزش‌دیده، اعم از نیروی‌های اداری و مردمی باید در دستور کار قرار گیرد.

نکته مهم دیگری که شخص استاندار به خوبی بدان در همین جلسه اشاره کرده بود، ناظر به ضرورت بهره گیری از ظرفیت عظیم رسانه و فضای مجازی در راستای اقناع و توجیه افکار عمومی در خصوص تحولات و مناسبات اقتصادی کشور است.

در همین جا باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد که شورای اطلاع رسانی استان و ظرفیت های رسانه ای در این باره باید مورد بازنگری جدی قرار بگیرند، چه آن که ضعف هایی در آن ها مطرح است که حتی معاونین استاندار از جمله جناب آقای حاجی زاده، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با اشاره به این موضوع مطرح کرده بود که شورای اطلاع‌رسانی قم در دوره جدید به دنبال رفع ضعف‌های موجود است.

عنایت و توجه مسئولان و مدیران ارشد استان به این ضعف ها و تأکید بر لزوم رفع آن ها، نوید بخش روزهای خوبی برای استان است اما همان طور که در طلیعه این نوشتار متذکر شدیم، بسنده کردن به همین مباحث ما را به سر منزل مقصود نمی رساند.

آن چه ضرورت دارد این که نخست چه در رده های بالایی و چه رده های میانی، بهترین و کارآمدترین مدیران در سطح استان بکارگیری شوند، به نحوی که هم واجد تخصص لازم باشند و هم با تعهد انقلابی خویش و تلاش جهادی بتوانند گره از مشکلات مردم و استان باز کنند و دیگر هم این که مدیریت استان به خوبی از ظرفیت های مغفول رسانه و فضای مجازی در جهت اقناع افکار عمومی نسبت به طرح های تحولی خود با نگاه به حرکت کلان دولت سیزدهم بهره ببرد که لاجرم در این خصوص اکتفا به وضع فعلی، کافی نیست.

در همین راستا لازم است به این مهم نیز توجه شود که جهاد تبیینِ مسئولان استان با عنایت به همان دو موضوع مطروحه می تواند به سان پیش نیاز حرکت جهشی قم در مسیر رشد و توسعه متوازن و مطلوب باشد، به شرط آن که البته مدیران مراقب باشند که در حصار "تبیینِ جهاد تبیین" گرفتار نشوند.

فخرالدین یوسف پور

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار