مراسم بزرگداشت مرحوم حضرت آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی با حضور جمعی از طلاب و فضلای حوزه های علمیه در مدرسه حضرت آیت الله گلپایگانی(ره) در قم برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۳۰۳۶۲
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶ 23 February 2022

به گزارش تابناک قم، در این مراسم که با حضور جمعی از آیات، فضلا، اساتید و طلاب حوزه علمیه قم برگزار شد، استاد درس خارج فقه حوزه های علمیه در سخنانی، با اشاره به جایگاه علم و عالمان در مکتب والای اسلام، خاطرنشان کرد: تسلیم بودن محض در برابر خداوند متعال، بالاترین درجه ایمان است.

حجت الاسلام و المسلمین علی نظری منفرد با بیان اینکه عالمان دین موجب جلوگیری از انحراف و سقوط جامعه هستند، اظهار داشت: متأسفانه امروز در جامعه، شبهات بسیار فکری و فرهنگی و عقیدتی وجود دارد که مسؤولان و دلسوزان باید بسیار مراقب باشند.

وی شخصیت جامع علمی، معنوی، سیاسی و اجتماعی مرحوم آیت الله صافی را مورد توجه قرار داد و گفت: این عالم ربانی تا واپسین روزهای عمر شریف، اهتمام جدی به هدایت جامعه داشتند و همواره با عمل و قلم و روشنگری خودشان با شبهات مقابله می کردند.

خطیب حوزه علمیه قم با بیان اینکه آیت الله صافی گلپایگانی ارتباط گسترده ای با جهان اسلام نیز داشتند، خاطرنشان کرد: ایشان حمایت جدی از جبهه مقاومت داشته و همواره موضع جدی در برابر تکفیری ها، وهابیت و جبهه استکبار اتخاذ می کردند.

وی با اشاره به تلاش گسترده مرحوم آیت الله صافی برای جهانی شدن مکتب والای تشیع و اسلام راستین، تصریح کرد: ایشان نسبت به اجرای احکام دینی اسلام به ویژه حجاب در کشورهای غربی و شرقی از سوی مسلمانان، واکنش نشان داده و موضع گیری می کردند.

نظری منفرد در پایان با بیان اینکه حضرت آیت الله صافی گلپایگانی زندگی خود را وقف خدمت به اسلام و انقلاب کرده و خودشان می‌فرمودند که حتی یک قدم برای غیر خدا برنداشتند، یادآور شد: مشکل امروز جامعه ما نداشتن شناخت و معرفت است و باید اعتقادات در جامعه نهادینه شود تا همه مردم نسبت به مسایل دینی و اخلاقی و اجتماعی احساس مسوولیت داشته باشند.

آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع عظام تقلید در روز سه شنبه ۱۲ بهمن ماه پس از عمری تدریس و تحقیق و تألیف آثار گوناگون فقهی، کلامی و حدیثی و همچنین عضویت در مجلس خبرگان قانون اساسی و عضویت در شورای نگهبان، در سن ۱۰۳ سالگی دارفانی را وداع گفت.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار