معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان همدان خبر داد:
کد خبر: ۱۰۳۱۴۰۷
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۷ 28 February 2022
معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان همدان از اقدام ویژه این شرکت به منظور کنترل و جلوگیری از هدرفت آب در ایام پایانی سال خبر داد.

 به گزارش تابناک همدان، حمیدرضا نیکداد ضمن اشاره به ایام پایانی سال وآغاز خانه تکانی‌ها در این ایام گفت: در راستای نظارت و کاهش هدر رفت آب در روز‌های پایانی سال، گشت‌های ویژه نظارت و مروجین مصرف بهینه آب اقدام به گشت زنی در سطح شهر‌ها و روستا‌های تحت پوشش خواهند کرد.

وی با بیان اینکه متاسفانه همه ساله با نزدیک شدن ایام پایانی سال مصارف خانگی آب شرب افزایش می‌یابد، اظهار کرد: با توجه به کاهش نزولات جوی و تشدید تنش آبی در سال‌های اخیر و به ویژه در تابستان امسال، لزوم مدیریت منابع آبی موجود، در راستای جلوگیری از افت فشار و هدر رفت آب احساس می‌شود.

وی با اذعان به اینکه؛ با تدابیر اتخاذ شده، همکاران ما با مشاهده هدررفت مشهود آب، ضمن اخطار به شهروندان مدیریت مصرف را خواستار خواهند شد، عنوان کرد: با توجه به اینکه همه ساله از اوایل اسفند تا آغاز سال نو شاهد افزایش مصرف در بخش خانگی هستیم، لذا از شهروندان خواستاریم به منظور جلوگیری ازافت فشار و یا قطعی آب در برخی مناطق، از هدررفت آب خودداری نمایند.

نیکداد با اشاره به اینکه مدیریت مصرف نیازمند همکاری شهروندان به ویژه در در ایام پایانی سال است، خاطرنشان کرد:ضروری است همشریان و هم استانی‌های عزیز ضمن مصرف هوشمندانه، به کاهش معضلات کمبود آب در این ایام و همچنین در تابستان پیش رو کمک کنند.

وی ضمن اشاره به برخی راهکار‌ها به منظورمدیریت مصرف و صرفه‌جویی در مصرف آب به هنگام خانه‌تکانی، بیان کرد:مشترکین عزیز ضروری است به جای شستشوی فرش و خودرو در منزل به موسسات قالیشویی و کارواش مراجعه کرده و شیرآلات منزل خود را نیز به لوازم کاهنده مصرف نظیر پرلاتور و سردوش‌های کاهنده مجهز نمایند.

وی شستشوی فرش، خودرو، لوازم خانگی و اثاثیه در معابر و همچنین سرریز کردن مخازن ذخیره آب را مصداق هدررفت مشهود آب دانست.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان همدان همچنین با بیان اینکه شهروندان باید پیش از اقدام به شستشو به راهکار‌ها و ابزار‌های مورد نیاز آن فکر کنند، اظهار کرد:استفاده از آب به عنوان جارو به منظور تمیز کردن بالکن یا حیاط، اقدام اشتباهی است که گا‌ها توسط سایر شهروندان نیز مورد اعتراض قرار می‌گیرد.

وی بر تفکیک زباله‌ها هنگام خانه تکانی تاکید کرد و گفت: با این اقدام میزان مصرف انرژی و آب نسبت به تولید اولیه به طرز چشمگیری کاهش خواهد یافت.

وی همچنین خاطرنشان کرد: مشترکین میتوانند در این ایام، سرویس و تعمیر شیرآلات معیوب را در لیست خانه تکانی خود قرار دهند تا با این نوع اقدام مانع از هدررفت آب تصفیه شده و تبدیل آب سالم به فاضلاب شوند.

نیکداد در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اینکه رسانه‌ها میتوانند در این ایام ضمن اطلاع رسانی، زمینه آگاه سازی افکار عمومی و مدیریت مصرف را فراهم سازند، گفت: شهروندان نیز میتوانند در صورت مشاهده هدررفت مشهود آب ضمن تماس با مرکز ارتباطات مردمی ۱۲۲، همکاران ما را در جریان این نوع اقدامات قرار دهند.
 
منبع: روابط عمومی آبفای استان همدان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار