آیت‌الله‌علم‌الهدی:
آیت الله علم الهدی گفت: به قضیه اوکراین نگاه کنید، مطلب ساده نیست، تصویرهایی که تلویزیون نشان می‌دهد در هر دین و مذهبی که دارند آدم دلش کباب می‌شود، زن جوان بچه‌اش را در آغوش گرفته، صدای انفجار بلند می‌شود، خون روی زمین ریخته و خانه‌ها خراب شده است.
کد خبر: ۱۰۳۲۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۹ 04 March 2022

به گزارش تابناک رضوی، آیت‌الله علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه دوم نمازجمعه این هفته 13 اسفند ماه مشهد مقدس که در حرم امام رضا (علیه‌السلام) برگزار شد، با تبریک فرارسیدن ماه شعبان، اظهار کرد: اعیاد مقدسه اولیه ماه شعبان را به محضر مقدس شما خواهران و برادران تبرک و تهینت عرض می‌کنم.

ایشان با بیان این‌که روز پرفضیلت پاسدار را نیز به نهاد مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و غیور مردان دلاور این نهاد مقدس تبریک و تهنیت عرضه می‌دارم، ادامه داد: مقام معظم رهبری در فرمایشاتی که در روز مبعث ایراد فرمودند، دونکته قابل توجه بیان کردند، دو نکته‌ای که در ظاهر یک تبیین بود اما اگر دقیقأ فرمایش رهبر معظم را بخواهیم تحلیل کنیم، این دو نکته، دو راهبرد برای حرکت اجتماعی جامعه انقلابی ما بود.
امام جمعه مشهد مقدس خاطرنشان کرد: نکته اول این که در روی کره زمین بعد از بعثت پیغمبر اعظم، تنها موردی که بعثت رسول‌الله و تجربه بعثت ایشان تجدید شد، انقلاب مقدس اسلامی و پیروزی این انقلاب بود؛ روزی که پیغمبر اکرم مبعوث به رسالت شدند، خب پیغمبر یک نفر بودند و بالای کوه صفا اعلام کردند «قولو لااله الا الله تفلحوا»، بگویید لااله الا الله تا رستگار شوید که بدن پیامبر را سنگ زدند، تمام جریانات زور و زر و رؤسای قبایل با تمام امکانات مادی و شیطانی دوره جاهلیت در مقابل پیامبر ایستادند.
ایشان افزود: پیغمبر اکرم یک نفر بودند، مردم آمدند دور ایشان را گرفتند آن‌هم مردمی که فاقد همه چیز بودند، امکانات اولیه نداشتند، پیغمبر با جمعیتی که فقرا، چوپان‌ها و بردگان تشکیل می‌دادند، اسلام را بر همه دنیا حاکم کرد.
تکرار وقایع بعثت با پیروزی انقلاب اسلامی
آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این‌که این قصه درست در انقلاب ما تکرار شد، تصریح کرد: روزی که امام بزرگوار نهضت خود را اعلام کردند، یک نفر بودند، حتی در داخل حوزه علمیه نیز همه با امام همراه نبودند و می‌گفتند این راه شدنی و عملی نیست اما در عین حال امام یک نفر بود و مردم آمدند دور امام را گرفتند، پای انقلاب ایستادند، جان دادند، خون دادند، جوان دادند و انقلاب کردند.
ایشان اضافه کرد: فرمایش رهبر انقلاب یک فرمایش راهبردی است یعنی مردم باید مثل مردم زمان پیغمبر عمل کنند، مردم آن زمان نه دنبال قدرت و امکانات بودند و نه به نیروهای مادی پول و ثروت اتکا داشتند، فقط می‌گفتند «الله مولانا» در واقع این آموزه راهبردی بود از مقام معظم رهبری که باید مثل زمان پیغمبر عمل کنیم.
عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که ما به پیامبر ایمان داریم، مسلمان هستیم و باید مانند آنان عمل کنیم، گفت: نکته دوم اوج عظمت پیغمبر در اسلام زمانی بود که پیامبر در مدینه حکومت تشکیل دادند، تا پیامبر حکومت تشکیل ندادند مورد تهاجم و تجاوز بودند، مسلمانان اذیت و آزار می‌شدند مجبور به هجرت به حبشه شدند؛ اوج عظمت و قدرت اسلام این بود که پیامبر در مدینه حکومت تشکیل شد و امروز نیز اوج عظمت انقلاب روی کره زمین است.
ایشان با انتقاد از افرادی که دین را از سیاست جدا می‌دانند، اظهار کرد: کسانی که می‌گویند «دین از سیاست جداست»، کسانی که در مقام دین‌داری خود فقط به خواندن زیارت عاشورا و دعای کمیل اکتفا می‌کنند و کاری به نظام، مملکت و انقلاب ندارند، یا پیامبر را نشناختند و یا به پیامبر واقعی ایمان نیاوردند.
آیت‌الله علم‌الهدی اضافه کرد: آن روز مردم پای پیامبر ایستادند، جنگ و دفاع کردند و اسلام در دنیا حاکم شد، امروز نیز همین است، ما باید امروز بایستیم و با همه قدرت مبارزه کنیم.
انقلاب اسلامی در مقابل جاهلیت مدرن ایستاده است
ایشان به نکته دیگری در فرمایشات رهبر انقلاب در روز مبعث رسول اکرم اشاره و بیان کرد: این نکته نقش راهبردی برای نظام و جامعه ما داشت و آن این است که پیامبر در برابر جاهلیت آن زمان قیام کردند و انقلاب ما نیز در برابر جاهلیت کنونی و این جاهلیت، یک جاهلیت جهانی است که جهان را فرا گرفته است؛ قدرت‌های استکباری جاهلیت مدرن از آن جاهلیت عرب‌های جاهل در مکه خیلی بدتر، ناپاک‌تر، قساوتمندتر و غیر انسانی‌تر است.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: آن رؤسای قبایل جاهلی عرب با همه جاهلیت خود به اندازه جاهلیت امروز آمریکایی جنایت نکردند؛ مردمی 300 سال پیش آمدند کنار دریاها یک قاره کشف کردند، یک گروه زندگی می‌کردند، در این زندگی ابتدایی و طبیعی خانواده داشتند، زن و بچه داشتند، سرزمینی بود که معدن و زمین حاصلخیز داشت، آنان برای اینکه صاحب قدرت و ثروت شوند همه این مردم را قتل‌عام کردند؛ 100 میلیون آدم را کشتند تا بر آنان مسلط شوند، چقدر جنایات؟ در زمان جاهلیت عرب این اتفاق رخ نداد.
ایشان ادامه داد: آنان مسلط شدند، تشکیل حکومت دادند و برای تسلط بر دنیا در جنگ جهانی اول و دوم میلیون‌ها آدم را قتل عام کردند و امروز شما می‌بینید در مرتبه‌ای که می‌خواهند کدخدای دنیا شوند، چه همه جنایت می‌کنند، چقدر بحران‌سازی می‌کنند، چقدر انسان‌ها را به جان هم می‌اندازند.
آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به موضوع اوکراین، اظهار کرد: برادران و خواهران به قضیه اوکراین نگاه کنید، مطلب ساده نیست، تصویرهایی که تلویزیون نشان می‌دهد در هر دین و مذهبی که دارند آدم دلش کباب می‌شود، زن جوان بچه‌اش را در آغوش گرفته، صدای انفجار بلند می‌شود، خون روی زمین ریخته و خانه‌ها خراب شده است.
رقابت قدرت با آواره کردن مردم
ایشان افزود: برای ما گفتنش آسان است اما 600 هزار نفر آدم سر زمستان در برف و یخ در نقطه سردسیر دنیا از خانه و زندگی خود آواره شدند و از کشور خود به کشور دیگر می‌روند تا در کشور دیگر زندگی کند؛ کجای جاهلیت عربی این را داشت که 600 هزار نفر آواره شوند؟ زمستان است، اومیکرون است، کرونا است و آنان مریض هستند، زن و بچه از خانه و زندگی آواره بشوند در یک رقابت قدرت در دنیا که قدرتمندان دارند با هم رقابت می‌کنند، جاهلیت از این بدتر؟
امام جمعه مشهد مقدس با بیان این‌که باید با اسلام این جاهلیت و فساد را براندازی کنیم آن‌طور که پیامبر براندازی کرد، یادآور شد: شما برداران و خواهران تحلیل کنید اسلام چه نعمتی است، دین و اسلام چه نعمتی است که 8 سال جنگ نابرابر را به ما تحمیل کردند، همه دنیا دست به دست هم دادند ما را نابود کنند اما از خانواده مناطق جنگی ما یک خانواده به بیرون کشور نرفت، آمدند در شهرهای خودمان مردم آنها را پناه و نجات دادند.
ایشان افزود: روزی که دشمن با همه امکانات به ما حمله کرد، لوله توپ و خمپاره نداشتیم، مردم و جوان‌های ما چگونه مردانه آمدند وسط و مقابل دشمن ایستادند؟ جوانان نسل سوم و چهارم اسناد دوران جنگ تحمیلی را بخوانید، از کسانی که آن روز بودند، بپرسید، این تصاویر و نقل قول‌ها کفایت نمی‌کند.
آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: در اوکراین دارید می‌بینید با هواپیما و موشک حمله کردند و سربازها آمدند، عین همین وضعیت اوکراین بر سر خرمشهر ما آمده بود، خدا رحمت کند محمد جهان آرا را، ما چه کسانی داشتیم و از دست دادیم، یک آقا پسر جوان 20 و چندساله، نه جوانی که تجربه جنگ داشته باشد، خرمشهر را جمع کرد و با یک تفنگ m1 ایستادند چهار ماه دشمن را با تانک‌ها و امکانات تسلیحاتی مدرن پشت دروازه‌های شهر متوقف کردند، مردم نگذاشتند دشمن جلو بیاید و نگذاشتند نوامیس مردم مورد تجاوز دشمن قرار بگیرد.
هیچ‌کس ظلم به مردم ایران را محکوم نکرد
ایشان خطاب به جوانان گفت: ما چنین بچه‌ها و جوانانی داشتیم که این‌طور مردانگی نشان می‌دادند، این انقلاب به دست شما افتاده، حالا شما دنبال این هستید که کجا تار کمتر زدند، کجا تار بیشتر زدند؟ چند ماه آبادان در محاصره دشمن بود و بعد رزمندگان لشکر ثامن‌الائمه از این شهر بلند شدند رفتند به آبادان و حصر آبادان را شکستند؟ این‌ها نمونه‌های بی‌نظیر در دنیا است، این‌ها را ببینید، امروز ببینید به سر اوکراین چه آمده و به سر خرمشهر چه آمد اما ما ایستادیم و همه دنیا ما را تحریم کردند.
امام جمعه مشهد مقدس با انتقاد از مجامع بین‌المللی در مواجهه دوگانه با جنایات علیه مردم در 8 سال دفاع مقدس، اظهار کرد: یک نفر به ما کمک نکرد حتی یک نفر نگفت در آبادان به شما ظلم می‌کنند، حرفش را هم نزدند اما بچه‌های ما ایستادند، از انتهای سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و روستاهای مشهد مردم نان می‌پختند برای رزمندگان به جبهه می‌بردند تا پشتیبان لشکر باشند، پشتیبان جنگ این‌ها بودند، بچه‌های ما مقاومت کردند و 8 سال دشمن را به خاک سیاه نشاندند، امروز عزت انقلاب ما در دنیا طنین‌انداز است، دشمن ما نابود شده و اثری از اسمش هم نمانده؛ این اسلام است، این دین است، اگر اسلام حاکم شود اینطور می‌شود، این تجربه اسلام و دین برای ما هست.
ایشان متذکر شد: تا به امروز عزت و اقتدار ما در سایه رهنمودهای حجت بقیه الله در دنیا به این اوج رسانده است، این‌ها همه از عنایات آن آقای پس پرده‌نشین است، از برکات ولایت و اهل بیت و وابستگی به پیغمبر و اهل بیت پیغمبر است که ما داریم و در عین حال عزت ما را در مقابل مسائلی که در دنیا نسبت به دیگران داریم، مشاهده می‌کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار