افروغی : اساس شکل گیری آمریکا بر آدم کشی و خون ریزی استوار شده است ادامه تمدن غرب بر اساس خون و خون ریزی است.
کد خبر: ۱۰۳۲۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۷ 04 March 2022

نماز جمعه این هفته شهر لیکک به امامت حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی اقامه شد.
 
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، امام جمعه شهرستان بهمئی در شروع خطبه اول نماز جمعه این هفته همه را به رعایت تقوی الهی توصیه و سفارش نموده و افزود: تبریک به مناسبت حلول ماه مبارک شعبان  ماه پربرکتی است ( میلاد امام حسین(ع) میلاد حضرت عباس(ع) و میلاد امام سجاد(ع) و نیمه ماه مبارک شعبان ،میلاد امام زمان(ع) را به همه ی عزیزان تبریک و تهنیت عرض میکنم.

حجت الاسلام محمد یوسف افروغی گفت: آنها نمیترسند و حزن و اندوهی ندارند که دغدغه اصلی خیلی از ما است با چه خصوصیاتی برطرف میشود ؟می فرمایند :( سوره بقره آیه ۲۷۴) : الَّذینَ یُنْفِقُونَ أَمْوالَهُمْ بِاللَّیْلِ وَ النَّهارِ سِرّاً وَ عَلانِیَةً فَلَهُمْ أَجْرُهُمْ عِنْدَ رَبِّهِمْ وَ لا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَ لا هُمْ یَحْزَنُونَ ترجمه: آنها که اموال خود را، شب و روز، پنهان و آشکار، انفاق مى کنند، مزدشان نزد پروردگارشان است; نه ترسى بر آنهاست، و نه غمگین مى شوند.
آیه ۲۱ سوره یونس: أَلَا إِنَّ أَوْلِيَاءَ اللَّهِ لَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ
ترجمه : آگاه باشيد كه بر دوستان خدا نه بيمى است و نه آنان اندوهگين مى ‏شوند سوره بقره آیه ۱۱۲ : بَلَىٰ مَنْ أَسْلَمَ وَجْهَهُ لِلَّهِ وَهُوَ مُحْسِنٌ فَلَهُ أَجْرُهُ عِنْدَ رَبِّهِ وَلَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ
ترجمه: آری، هر که تسلیم حکم خدا گردید و نیکوکار گشت مسلّم اجرش نزد خدا خواهد بود و آنان را هیچ خوف و اندیشه و هیچ اندوهی نخواهد بود.(آیه ۲۷۴ سوره بقره را توضیح می دهد)

وی بیان کرد: ان شا الله در ایام نوروز حال فقرا را درک کنیم تا حزن و اندوه را از خانواده و دل ما دور کنیم.

حجت الاسلام افروغی ادامه داد: بعضی از آسیب هایی که در شهرستان بهمئی است: ازدواج های اجباری( بخاطر فلان ریش سفید ، طایفه اش و..) و حتی طلاق های اجباری، ازدواج نکردن های اجباری هم داریم( خیلی از بیوه زنان فرصت ازدواج برایشان فراهم میشود ولی چون یکی دوتا فرزند از شوهر قبلی دارند ،خانواده شوهر قبلی که هم اکنون هیچ نسبتی با این خانم ندارند متاسفانه در تصمیم گیری این خانم دخالت میکنند.

وی تصریح کرد: بحث کودک همسری همچنان هست خانواده ها در زندگی فرزندان خود دخالت بی جا نکنند.

امام جمعه شهرستان بهمئی در شروع خطبه دوم نماز جمعه این هفته همه را به رعایت تقوی الهی توصیه و سفارش نموده و افزود: ماه شعبان ،ماه پر خیر و برکتی است که هر عمل خیری در این ماه چندین برابر ثواب دارد ،ان شا الله خودمان را برای ماه مبارک رمضان آماده کنیم.
در مورد بحث روزه در ماه مبارک شعبان احادیث متعددی وجود دارد(هم از پیامبر اکرم(ص)و هم امامان معصوم(ع).


حجت الاسلام محمد یوسف افروغی بیان داشت: آن چیزی که همه ی ما به آن نیاز داریم : روزه گرفتن برای پاک شدن است پیامبر اکرم(ص) : هر کس سه روز روزه بگیرد ،دوباره زندگی اش را از نو شروع کرده است.


وی افزود: تبریک میلاد حضرت امام حسین(ع) و روز پاسدار و همچنین میلاد حضرت عباس(ع) و روز جانباز
ما مدیون همه ی پاسداران و جانبازان عزیز هستیم.

امام جمعه شهرستان بهمئی خاطر نشان کرد: بارزترین خصوصیت حضرت عباس(ع) بحث ولایت پذیری و تبعیت ایشان از امام حسین(ع) است.

حجت الاسلام افروغی گفت: کل مبارزات نظامی امام حسین(ع) دو سه روز بیشتر طول نکشید یعنی از زمانی که حر آمد مانع شد تا روزی که به شهادت رسید اما از قبل مرگ معاویه و از زمان مرگ معاویه یعنی از مدینه تا مکه بزرگترین جهاد ایشان جهاد تبیین بود‌ امام سجاد(ع) در قالب دعا و مناجات ،فضیلت های انسانی و دین را از نو احیا کردند بعضی از متفکرین امام سجاد(ع) را مجدد دین میدانند.

وی با اشاره به حمله روسیه به اوکراين گفت: برای نظام جمهوری اسلامی ایران مسئله پیچیده ای نیست اما عوامل پیچیده و متعددی در شکل گیری آن نقش داشتند ،این مهم است.

حجت الاسلام افروغی اضافه کرد ؛ حمله روسیه به اوکراين در کشور ما باعث شد برخی از رسانه ها دوتا موضع مختلف بگیرند اما بهترین حالت همان است که مقام معظم رهبری فرمودند جنگ و خون ریزی از هر کشوری باشد، بد است و به ضرر انسان ها است.

خطیب نماز جمعه شهرستان بهمئی افزود: عواملی خارج از روسیه و اوکراین به این جنگ دامن زدند و آن هم زیاده خواهی غرب و به خصوص آمریکا در منطقه است.

وی ادامه داد: اساس شکل گیری آمریکا بر آدم کشی و خون ریزی استوار شده است ادامه تمدن غرب بر اساس خون و خون ریزی است.

وی افزود: خیانت در اوکراین توسط آمریکایی ها هم بخاطر ادامه حیات است

حجت الاسلام افروغی ادامه حیات در اوکراین چطور به نفع آمریکا است؟ گفت: نکته اول : اوکراین تا یک حدی به منطقه انرژی جهان نزدیک است نکته دوم: اوکراین برای تقویت رژیم غاصب صهیونیستی برای آمریکایی ها لازم است.

وی خاطر نشان کرد؛ شاید اگررئیس جمهور قبلی بود به میدان می آمدند اما از ترس و وحشت افکار عمومی امریکایی ها و هم عدم توان نیروی نظامی کافی مستقیم آمریکایی ها در اوکراین ورود پیدا نکردند روسیه به مردم نکرد.

خطیب نماز جمعه شهرستان بهمئی ادامه داد" در تعهدنامه ای که در ۲۰۱۵ حدود ۷ سال پیش بین اوکراین و طرف های غربی از یک طرف و روسیه از طرف دیگر آمده است که تجهیزات نظامی سنگین را از مرز روسیه عقب بکشند و اقلیت روس تبار در اوکراین را به رسمیت بشناسند و حقوقشان داده شود اما در طی این هفت سال اوکراین و طرف های غربی پایبند نبودند.
ما از جنگ روسیه حمایت نمی کنیم چون جنگ در هر صورتی بد است.

وی خاطر نشان کرد: روسیه برای خون ریزی مردم عادی وارد جنگ نشد، و فقط پایگاههای نظامی را مورد حمله قرار داد.

حجت الاسلام افروغی با اشاره به هدف روسیه بیان داشت : حکومت غرب گرای اوکراین از هم بپاشد و مردم در یک همه پرسی یک حکومت ایده آل تری انتخاب کنند و همچنین از بین بردن سیستم نظامی است انتخابات در اوکراین هم گشایی به نفع منطقه و هم به نفع مردم اوکراین و روسیه است.

حجت الاسلام افروغی به چند تا مسئله در مورد شهرستان بهمئی و استان به شرح زیر اشاره کرد و افزود: اعتبارات خوبی استان دریافت کرده است و به تبع شهرستان هم دریافت کرده است.

حجت الاسلام افروغی خاطر نشان کرد: امیدواریم اعتبارات در شهرستان به خوبی مدیریت شود، پروژه هایی مثل بیمارستان ،مصلا و سد که سال ها از عمرمفیدشان گذشته است ان شا الله در اولویت قرار بگیرند.

وی گفت: زمین هایی که بین منابع طبیعی و جهاد کشاورزی مشکل داشتند و دولت به نفع خودش سند کرده است بدون تشریفات قانونی ، سال ها با مسئولین در تهران ، استان و شهرستان پیگیری کردیم قسمت عمده آنها حل شده است احساس میکنم کار کمی متوقف شده است چند ده هکتار وجود دارد در ورودی و خروجی شهر که تکلیفشان مشخص نیست ،ان شا الله ادارات تازه نفس ورود پیدا کنند و مشکلات مردم را حل کنند.

خطیب نماز جمعه شهرستان بهمئی خاطر نشان کرد : آموزش و پرورش جای معامله گری نیست ذهن مردم نسبت به نوع تعیین مدیریت آموزش و پرورش به شدت جریحه دار شد و کسی هم پاسخگو نبود. ان شا الله مسئولین و جوانان عزیز که وظیفه جهاد تبیین را بر عهده دارند به مردم بگویند آموزش و پرورش جای بسیارحساسی است.

حجت الاسلام افروغی ادامه داد: اگر امسال نیروی ناکارآمدی بر سر کار بیاید تا ۱۰ ها سال آینده اثر مخرب آن را باید کشید.

وی با اشاره به روز درخت کاری گفت: روز درخت کاری و آغاز هفته منابع طبیعی است ،ان شا الله حضوری خدمت برسیم.

امام جمعه شهرستان بهمئی افزود: هفته امور تربیتی بود و روزای آخرش هست زحمات زیادی در این حوزه کشیده شد از آموزش و پرورش و از همه ی کسانی که برای تربیت فرزندانمان تلاش کردند تقدیر و تشکر میکنیم.

حجت الاسلام افروغی در پایان خطبه های نماز جمعه این هفته افزود: عزیزان آبادانی ،عمران، پیشرفت و توسعه هر شهرستان دست خودش است اگر افراد شایسته انتخاب کنیم و تلاش و کوشش کنیم نتیجه آن را خواهیم دید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار