استاندار قم در نشست صمیمی با ذیحسابان دستگاه های اجرایی استان با تقدیر از نقش نظارتی این مجموعه ها، ساماندهی اعتبارات هزینه ای استان در سال آینده را ضروری دانست.
کد خبر: ۱۰۳۲۲۹۷
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲ 06 March 2022

به گزارش تابناک قم، سید محمد تقی شاهچراغی استاندار قم در نشستی با ذیحسابان دستگاه های اجرایی استان، با اشاره به اهمیت سلامت و پاکدستی در نظام اداری و اقتصادی کشور گفت: تحقق این مهم، یکی از  اولویت های اصلی دولت می باشد.

وی با تقدیر از تلاش ذیحسابان در دستگاه های اداری، اضافه کرد: توجه بیشتر به مسائل نیروی انسانی شاغل در این حوزه و افزایش انگیزه های کاری آنان امری مهم و ضروری است.

شاهچراغی همچنین با تاکید بر اهمیت نقش نظارتی ذیحساب بر مسائل مالی دستگاه های اجرایی، عدم آشنایی مدیران با اصول و مقررات مالی را یکی از دغدغه های این حوزه عنوان و خاطرنشان کرد: آشنایی با مسائل و راهکارهای قانونی تخصیص اعتبارات در دستگاه مربوطه پیش نیاز هر مدیر در بدو ورود به دستگاه اجرایی است.

وی با اشاره به گله مندی مردم از عدم تکمیل به موقع  یا کندی روند اجرای  برخی طرح ها در استان، تصریح کرد: رویکرد دولت سیزدهم، کاهش زمان بهره برداری از طرح های توسعه ای استان و تسریع در انجم امور  می باشد.

شاهچراغی با اشاره به برنامه ریزی استان برای حرکت در مسیر ساماندهی اعتبارات هزینه ای در سال 1401، گفت: اشراف و نظارت کامل بر تخصیص اعتبارات هزینه ای در بین دستگاه ها و بین کارکنان هر دستگاه امری مهم است که باید بر اساس عدالت و مبانی دقیق صورت گیرد.

استاندار قم با بیان این که ذیحساب می تواند عامل محرک و مکمل مدیر در دستگاه اجرایی باشد گفت: مدیریت بهینه بودجه در چارچوب قانون و نظارت بر هزینه کرد آن، مسولیت خطیر ذیحسابان محسوب می شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار