انتقاد و گلایه های فرمانده انتظامی استان
فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد : انداختن همه تقصیرات پدیده قاچاق بر دوش پلیس منصفانه نیست، چند سال است که در دو شورای مواد مخدر و مبارزه با قاچاق کالا پیگیر این مطالبه بوده ایم و مصوبه ملی ان را هم گرفته ایم .
کد خبر: ۱۰۳۲۶۶۲
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۷ 08 March 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سردار کی قباد مصطفایی در آئین تودیع و معارفه روسای پلیس راهور استان ، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: امنیت از موضوعاتی است که هر چه در مورد آن بگوییم باز هم جای سخن گفتن دارد چرا که حوزه ان گسترده است.
سردار مصطفایی افزود: امنیت جاده‌ای یکی از ضرورت‌های جامعه است که اگر لحظه‌ای در تامین آن غفلت شود آثار زیان باری خواهد داشت که در برخی موارد جای جبران هم ندارد.
وی با اشاره به سه عامل اصلی در تصادفات، ادامه داد: عامل اول جاده است که متاسفانه جاده‌های استان ما شرایط خاصی دارد که همیشه آبستن حوادث است.
سردار مصطفایی عامل دوم در تصادفات را وسیله نقلیه عنوان کرد و گفت : متاسفانه عمده خودرو‌های مورد استفاده در استان ما از استاندارد‌های لازم برخوردار نیست که همین عامل مهمی در تصادفات شده است.
وی ضلع سوم در بروز تصادفات را عامل انسانی دانست و افزود: در خصوص این عامل لازم است همیشه مورد تذکر قرار بگیریم . این تنها موردی است که ما به عنوان پلیس می‌توانیم تاثیر بیشتری در کاهش تصادفات داشته باشیم.
سردار مصطفایی گفت : مجموعه نیروی انتظامی در کنار وظایف ذاتی که ایجاد امنیت است ، خدمات زیاد دیگری هم ارائه می‌دهد و می‌توان گفت هیچ دستگاهی به اندازه ناجا تعدد وظایف ندارد.
وی افزود : نیرو‌های پلیس راه را کلاه سفید‌ها می‌نامند که بر اساس آمار‌های سازمان و مجموعه بازرسی، شاهد افزایش تقدیر‌ها و کاهش چشمگیر شکایات‌ از اقدامات این نیرو‌ها در حوزه‌های ترافیکی بوده ایم.
سردار مصطفایی ادامه داد : کاهش محسوس تصادفات در حوزه شهری را شاهد بوده ایم، اما در مجموع آمار تصادفات در استان بالا است و بسیاری عوامل از جمله عوامل انسانی تاثیر زیادی در آن داشته است.
وی افزود: بحث خودرو‌های شوتی را نباید نادیده بگیریم. با توجه به همجواری کهگیلویه و بویراحمد با استان‌های جنوبی و مسیر گذر کالای قاچاق بودن استان ، با این اتفاق نامیمون مواجه هستیم که متحمل خسارات زیادی هم می‌شویم.
سردار مصطفایی گفت : اقدامات زیادی را با استفاده از حداکثر ظرفیت پلیس برای کاهش پدیده شوتی‌ها انجام داده ایم، اما این که کسی ادعا کند این پدیده را از بین برده است، ادعای واهی و پوچی است.
وی با اشاره به این که انداختن همه تقصیرات پدیده قاچاق بر دوش پلیس منصفانه نیست ، افزود : چند سال است که در دو شورای مواد مخدر و مبارزه با قاچاق کالا پیگیر ایجاد پست‌های ایست و بازرسی بوده ایم و مصوبه ملی ان را هم گرفته ایم که باید به صورت ثابت و سیار راه اندازی و فعال شود ، اما جزئیات دلیل عدم اجرای آن را فعلا مطرح نمی‌کنم ، ولی باید عنوان کنم که ما مطالبه گر ایجاد این پست‌های بازرسی هستیم.
سردار مصطفایی با اشاره به عدم تحقق یکی از مهمترین درخواست ها و مطالبه ۵ سال اخیر نیروی انتظامی استان ، افزود : انتظار داریم که دستگاه‌هایی که در خصوص ایجاد پست‌های ایست و بازرسی مسئولیت دارند، وظایف خود را انجام دهند ضمن اینکه پلیس در خصوص تامین تجهیزات و نیروی انسانی وظایف خود را انجام خواهد داد.
وی یکی از عوامل افزایش آمار تصادفات در استان را تردد خودرو‌های حامل کالای قاچاق عنوان کرد و افزود : نیروی انتظامی در حوزه پلیس راه و همچنین پلیس امنیت اقتصادی اقدامات لازم را انجام داده و در جا‌هایی هم که لازم بوده این اقدامات تشریح شده است.
فرمانده نیروی انتظامی استان گفت: بر اساس داده‌های آماری بالای ۲۰ هزار تصادف را در محور‌های مواصلاتی و درون شهر استان داریم در حالی که میانگین کشوری کمی بیش از ۱۶ هزار مورد است که حدود ۴ هزار فقره آمار تصادفات استان از میانگین کشوری بیشتر است و این زنگ خطری جدی است.
وی ادامه داد : از نظر فراوانی استان رتبه بیست کشور را دارد یعنی فراوانی تصادفات ۱۹ استان از ما بیشتر است ، اما در نرخ تصادفات رتبه پنجم کشور را داریم که یعنی فقط ۴ استان نرخ تصادفات شان از کهگیلویه و بویراحمد بیشتر است این یک زنگ خطر جدی است که بار‌ها به صدا درآورده ایم.
سردار مصطفایی افزود: پلیس همه تلاش خود را انجام می‌دهد، اما آن هم ظرفیتی دارد پس نیازمند مشارکت پایدار همه دستگاه‌ها هستیم. همه باید احساس مسئولیت کرده و نفش خود را بپذیرند.
وی ادامه داد : همه دستگاه‌های مسئول باید وظایف خود را در راستای کاهش تصادفات انجام دهند و به خدا و وجدان خود پاسخگو باشند که در این تصادفات از بین رفتن هر فردی از یک خانواده مخصوصا اگر نان آور خانواده باشد ، چه آسیب‌هایی بر خانواده و جامعه وارد می‌شود. توقع ما از همه دستگاه‌های دخیل در بحث ترافیک خصوصا در حوزه‌های فرهنگ سازی این است که نقش خود را ایفا کنند.
سردار مصطفایی گفت: نبود مانیتورینگ شهری از جمله مشکلات ما است این در حالی است که یکی از معیار‌های سنجش در جوامع پیشرفته ، زیرساخت‌های ترافیکی است.
وی ادامه داد : ما در استان کدام زیرساخت را داریم؟ آیا با ۱۰ دوربین سامانه مانیتورینگ می‌توان پایش انجام داد در حالی که در استان‌های دیگر و مشابه ما این زیر ساخت‌ها تا ۴۰۰ دوربین کار رصد و پایش را فقط در مرکز استان انجام می‌دهد.
سردار مصطفایی در پایان گفت: بار‌ها درخواست کردیم که شهر یاسوج و استان لازم است از این زیرساخت ترافیکی استفاده کنند. هر چند اقداماتی صورت گرفته، اما این وضعیت ایدئال ما نیست. هر چند مشکلات شهرداری‌ها و راهداری‌ها را می‌دانیم، اما باید دست به دست هم دهیم و این مشکلات را حل کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار