استاندار:
استاندار خوزستان گفت: اسلحه‌های مجاز باید مجددا مورد بررسی قرار بگیرند زیرا در زمانی، ضرورت‌ها ایجاب می‌کرد مجوز داده شود و اکنون همان ضرورت‌ها در بررسی مجدد وجود دارد.
کد خبر: ۱۰۳۲۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۶ 08 March 2022

صادق خلیلیان در نخستین نمایشگاه دستاوردهای جامعه اطلاعاتی در حوزه سلاح و مهمات غیر مجاز استان خوزستان که امروز (۱۷ اسفندماه) برگزار شد اظهار کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی در مسیر رشد و توسعه خود یک توسعه همه جانبه در ابعاد اجتماعی سیاسی اقتصادی و فرهنگی را دنبال می‌کند که همراه با توسعه عدالت و امنیت است.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه امنیت بستر توسعه است، افزود: بستر زندگی یک ملت، امنیت است و این امنیت است که شرایط را برای تداوم رشد و توسعه هر کشوری فراهم می‌کند. مردم در کشوری که زندگی می‌کنند باید در امنیت باشند و این وظیفه حاکمیت است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه سرمایه‌گذاری برای رشد و توسعه اقتصادی نمی‌آید مگر اینکه امنیت وجود داشته باشد، گفت: بدون سرمایه‌گذاری، بیکاری ایجاد می‌شود و برای رشد و توسعه همه جانبه از جمله رشد اقتصادی، امنیت است.

وی بیان کرد: اگر می خواهیم بیکاری برطرف شود، نیازمند امنیت هستیم. حاکمیت ما ریشه در درون کشور و مردم دارد و امنیت با کمک مردم برقرار شود.

خلیلیان گفت: با بزرگان و سران عشایر همه باید دست به دست هم بدهیم و اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی را محقق کنیم. ما همه یک خانواده هستیم و اهداف مشترک داریم و برای رسیدن به این اهداف باید تلاش و کوشش کنیم.

وی افزود: یکی از زیر بناهای اساسی هر جامعه، فرهنگ آن است؛ نظام ما مبتنی بر دین مقدس اسلام است و قانون اساسی ما نیز بر اساس همین دستورهای دینی نوشته شده و امنیت در این قانون در ابعاد مختلف مورد توجه واقع شده است.  

استاندار خوزستان گفت: وظیفه اصلی ما این است که بتوانیم این مهم را محقق کنیم. اگر قرار باشد هر کسی اسلحه دست بگیرد و هر وقت خواست از آن استفاده کند، امنیت محقق نمی‌شود.

وی افزود: اسلحه‌های مجاز باید مجددا مورد بررسی قرار بگیرند زیرا در زمانی، ضرورت‌ها ایجاب می‌کرد مجوز داده شود و اکنون همان ضرورت‌ها در بررسی مجدد وجود دارد. امنیت باید با همکاری و همدلی و همیاری مردمی ایجاد شود.

استاندار خوزستان تصریح کرد: سران عشایر باید در جلوگیری از استفاده از اسلحه فرهنگ‌سازی کنند. البته در سطح جامعه رسانه‌ها وظیفه اصلی و اساسی را دارند و باید به صحنه بیایند و این وضعیت را در خوزستان خاتمه دهند.

وی افزود: یکی از اقداماتی که از حدود دو ماه قبل در استان خوزستان تصمیم گرفتیم، انسداد فیزیکی و کنترل هوشمند مرزها است و با این کار، ۶۰ تا ۷۰ درصد ورود سلاح را کنترل خواهیم کرد.

خلیلیان گفت: در خصوص به کارگیری سلاح و حمل و استفاده از آن حتما باید برخورد قانونی شود و با آن مبارزه کنیم. دلیلی ندارد کسی در فضای عمومی اسلحه به دست بگیرد.

وی بیان کرد: اینکه افراد در مجامعی به بهانه عروسی و عزا بخواهند از اسلحه استفاده کنند قطعا مسئولان امر با آن‌ها برخورد خواهند کرد. دلیلی ندارد کسی در یک محله بخواهد یک تیر شلیک کند و امنیت جامعه را به خطر بیندازد.

استاندار خوزستان گفت: باید در مسیر برخورد حمل اسلحه، با فرهنگ‌سازی و مشارکت سران عشایر و طوایف و کمک رسانه‌ها و فضای مجازی یک بار برای همیشه به این موضوع خاتمه دهیم.

وی افزود: امیدواریم یک جامعه با امنیت کامل داشته باشیم؛ در دولت انقلاب و مردمی به دنبال این هستیم که برنامه‌های اقتصادی و عدالت اجتماعی را دنبال کنیم تا زیرساخت‌های استان خوزستان را بازسازی کنیم و توسعه دهیم.

خلیلیان گفت: یکی از هدف‌گذاری‌ها توسعه اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در بحث‌های سرمایه‌گذاری و استفاده از ظرفیت‌های موجود است.

وی افزود: برخی از کارخانه‌ها با نصف ظرفیت کار می‌کنند که در حال شناسایی آنها هستیم و در ستاد تسهیل مشکلات آنها را برطرف می‌کنیم. اگر ظرفیت کارخانه‌هایی که با نیمی از ظرفیت خود کار می‌کنند را فعال کنیم می‌توانیم نرخ بیکاری را در استان خوزستان کاهش دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار