تابناک-شهردار بندرعباس گفت: هدف از برپایی این نوروزگاه پاسداشت میراث معنوی و ایجاد شور و نشاط اجتماعی است.
کد خبر: ۱۰۳۴۹۱۶
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۹ 19 March 2022

به گزارش تابناک هرمزگان، نوروزگاه شهر خلاق بندرعباس با مشارکت شهرداری بندرعباس و میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان و با حضور مهدی نوبانی شهردار بندرعباس، احسان کامرانی سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری استان هرمزگان، محمد مرودی سرپرست فرمانداری بندرعباس، حسن سالاری و فریده عامری اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس، اتابک معاون گردشگری میراث فرهنگی استان، جهانداری سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، عاشوری سرپرست مرکز خلاقیت شهرداری و جمعی از مدیران شهرداری در محل پارک غدیر واقع در زیر پرچم افتتاح شد.
مهدی نوبانی شهردار بندرعباس در این مراسم با تبریک نیمه شعبان و ولادت امام زمان (عج) و فرارسیدن ایام نوروز گفت: با توجه به اینکه شهر بندرعباس بعنوان شهر خلاق در یونسکو ثبت شده است، در حوزه ی معرفی صنایع دستی و آیین های سنتی بندرعباس با برنامه ریزی های انجام شده تا کنون چندین نمایشگاه برگزار شد.
نوبانی گفت: هدف از برگزاری این نوروزگاه ایجاد جذابیت و جاذبه های گردشگری شهر بندرعباس و معرفی آنها به شهروندان، مسافران و گردشگران می باشد.
شهردار بندرعباس بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی های سازمان فرهنگی ورزشی و مرکز خلاقیت به دنبال این هستیم که نمایشگاه های صنایع دستی در محلات به خصوص بافت های فرسوده با همکاری اهالی محله برگزار کنیم.
نوبانی افزود: نوروزگاه بندرعباس متشکل از یکصد غرفه از ۲۷ اسفند ماه تا دهم فروردین ماه در مکان پارک غدیر واقع در زیر پرچم همراه با برنامه های متنوع در حال برگزاری است.
احسان کامرانی سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری هرمزگان در این مراسم با تقدیر از مهدی نوبانی شهردار بندرعباس و مجموعه شهرداری در راستای ارائه خدمات بهینه به شهروندان، بیان کرد: مردم هرمزگان لایق بهترین ها هستند و باید تلاش کنیم همانطور که بندرعباس به عنوان پایتخت اقتصادی کشور معرفی شده است به عنوان پایتخت فرهنگی و اجتماعی نیز به شهروندان معرفی شود.
کامرانی گفت: از مردم بندرعباس و استان هرمزگان می خواهیم همان گونه که سال های گذشته میزبان خوبی برای مهمانان نوروزی بودند امسال نیز از این مهمانان به خوبی میزبانی کنند.
این مقام مسئول در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه بندرعباس به عنوان شهر خلاق در یونسکو ثبت شده، باید استاندارد های لازم را بر اساس شاخص های در نظر گرفته فراهم کنیم تا جایگاه ما در یونسکو حفظ شود.
کامرانی افزود: معرفی شهر خلاق و شهر دوستدار کودک از مسائل مهم شهرداری بندرعباس است که جنبه جهانی بودن را نشان می دهد و مجموعه شهرداری بندرعباس و اعضای شورای شهر می بایست برای بهتر معرفی شدن شهر بندرعباس در سال آینده تلاش مضاعف داشته باشند.
وی گفت: در این غرفه ها باید بهترین ها به مردم عرضه شود تا رغبت شهروندان، مسافران و گردشگران به سمت غرفه ها بیشتر شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار