آن چه که در ادامه آمده است روایت یکی از حاضران در بخشی از سفر نماینده کهگیلویه،بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی به بخش چاروسا است.
کد خبر: ۱۰۳۶۲۸۲
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۹ 29 March 2022

حضور چهره های سیاسی خصوصا نمایندگان در میان مردم همواره یکی از چالش برانگیزترین دوره های کاری آنان است چرا که مطالبات گوناگون بابیان افراد با سلایق و طرز تفکرات متفاوت مطرح می شود.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، آن چه که در ادامه آمده است روایت یکی از حاضران در بخشی از سفر نماینده کهگیلویه،بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی به بخش چاروسا است.

در این روایت از سفر موحد به چاروسا آمده است : در ادامه ی حضور سید محمد موحد نماینده کهگیلویه که روزهای گذشته از حوزه انتخابیه داشتند، بازدید از روستاها و بخش ها را در اولویت کاری خود قرار دادند و در این سفرها که از چرام و دیشموک آغاز شد دیروز به چاروسا رسید.
نماینده کهگیلویه به همراه فرماندار و برخی مدیران شهرستان کهگییلویه با حضور در روستاهای چاروسا، در صدد بررسی مشکلات و پیگیری خواسته های مردم روستاهای این بخش بودند.
اما سفر یک روزه موحد به چاروسا از حاشیه های بسیار بالایی برخوردار بود، به شکلی که در بعضی روستاها مثل روستای شوتاور، طبق اخبار موثق، شاهد درگیری های شدید هم بودیم.
سفر نظارتی سید محمد موحد که از روستاهای جاورده و دشت آزادی آغاز شده بود، ظهر دیروز به شوتاور رسید. آنچه موجب حیرت همگان شده و در فضای مجازی نیز، واکنش هایی را به همراه داشته است، چگونگی استقبال از نماینده مردم شهرستانهای چهارگانه در این روستا می باشد. به گفته آقای (آ _ آ)، از اهالی این روستا که خود در بین جمعیت بود؛ وقتی نماینده و فرماندار و مسئولین به میدان ورودی شوتاور رسیدند، پیرمردی که سن بالا هم داشت به موحد می گوید که تعدادی جوان در مسجد می خواهند در خصوص مشکلات اعتراض بکنند .
وی گفت: این پایان کار نبود و وقتی موحد و مسئولین وارد مسجد می شوند با اعتراض شدید تعدادی از جوانان روستا مواجه می شوند که از موحد می خواهند سریع روستا را ترک کند. حاج آقای موحد به یکی از آنها می پرسد که مشکل شما چیه؟
این جوان که از خانواده معظم شهدا هم بود در پاسخ می گوید؛ 16 سال نماینده بودی هیچ کاری برای ما انجام ندادی.
آقای (آ_ آ) ادامه داد: سر و صدا به حدی بود که بزرگان روستا ورود کردند تا جلوی تنش را بگیرند اما این جوانان مطالبه گر و معترض به ناکارآمدی آقای نماینده، با بزرگان روستا هم درگیر شدند و به آنها می گفتند؛ شما بزرگان که عمری بدون کمترین مطالبه ای حمایت متعصبانه داشتید هم می دانید درست می گوییم، اما به مصلحت آنچه ناصواب است، حرفی نمی زنید. آنها در حالیکه متعهدانه گذشته ی خود و منطقه محروم خود را در ذهن می آوردند، اصرار داشتند که موحد باید از مسجد بیرون برود. وقتی جوانی به حجت الاسلام موحد می گوید اگر از مسجد بیرون نروی با بی احترامی بیرونت می کنیم، یکی از همراهان نماینده که بنظر می رسید خبرنگار بود، می خواست با این جوان درگیر شود که حاج آقای موحد دست آن را گرفت و نگذاشت درگیری صورت بگیرد.
شاهد این مشاجره گفت: در ادامه، دهیار روستا میکروفن را برداشت که برنامه را شروع کند ولی جوانان روستا به سمت آن حمله شدند و میکروفون را از دستش گرفتند و پرت کردند که درگیری بین تعدادی از مردم بالا گرفت. کم کم حملات داشت به سمت آقای موحد کشیده می شد که فرماندار کهگیلویه از حاج آقای موحد می خواهد که بهتر است هرچه زودتر مسجد را ترک کنیم. وقتی آقای موحد در کنترل و حفاظت شدید همراهان می خواست مسجد ترک کند، جوانان مطالبه گر و معترض با صدای بلند می گفتند؛ برو بیرون دیگه دروغ نمی خواهیم. و اینگونه بود که سفر یک روزه نماینده نیمه تمام ماند و هیچ گونه برنامه و بازدیدی در روستای شوتاور اجرا نشد.
مهمترین اتفاق دیگر این سفر، عدم همراهی لیدرهای نماینده در شهر قلعه رئیسی بود که در انتخابات نقش بسزایی در پیروزی انتخاباتی ایشان داشتند شنیده ها حاکی است که بی توجهی به مشکلات منطقه چاروسا علت این اقدام بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار