یادداشت مخاطبان
از آنجایی که توزیع عادلانه امکانات و فرصت ها، از رویکردها و سیاست‌های دولت مردمی است ارتقا این دو بخش، به لحاظ زیر ساخت ها و شاخص های توسعه برای اهالی موقعیت بهتری فراهم می‌کند.
کد خبر: ۱۰۳۷۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۶ 04 April 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سید ضیاء الدین طبیب زاده، فعال رسانه ای طی یادداشتی نوشت : اواخر اسفند سال گذشته بود که آقای استاندار خبر از شهرستان شدن بخش های چاروسا و دیشموک با پیگیری های ویژه و دلسوزانه سید محمد موحد نماینده مردم شریف کهگیلویه بزرگ پرده برداشت و اظهار نموده موحد دستور شهرستان شدن این دو بخش را از‌ وزیر کشور گرفته‌است.
پس از تلاش ها و رایزنی های نماینده محترم برای متصل نمودن بخش چاروسا به جاده پاتاوه دهدشت و کریدور خوزستان به مرکز و متصل نمودن دیشموک به خوزستان و خروج این دو بخش از بن بست و با شهرستان شدن آرزوی دیرینه و بحق مردم این دو‌ بخش که می‌ تواند به توسعه پایدار و متوازن سرعت و شتاب بیشتری ببخشد و گره های بزرگی از مشکلات مردم باز نماید.
حال مرکز بخش یا شهرستان بودن چه مزیتی برای این دو منطقه بهمراه خواهد داشت و آیا کمکی به توسعه این مناطق می کند که نماینده پرتلاش و خستگی ناپذیر کهگیلویه بزرگ بصورت ویژه این مهم را در راس برنامه های خود قرار داده است؟
مناطق قلعه رئیسی ‌و‌ دیشموک از دیرباز به لحاظ کشاورزی ، تاریخی ، گردشگری ، مذهبی و.... مثل وجود زمین‌های مستعد کشاورزی و حضور امامزادگان واجب التعظیم‌ و مهم استان امامزاده سید محمود (ع) و امامزاده میرسالار (ع) یا مناطق گردشگری الگن ، کوه دل افروز و‌ آبشار کمر دوغ و قلعه تاریخی دیشموک‌، رودخانه های پر آب در بین مناطق استان از جایگاه ویژه ی‌ برخوردار بوده است که با داشتن این ظرفیت ها آنچنان که باید و شاید در مسیر توسعه قرار نگرفت.
با این پیشینه و ظرفیت ها سید محمد موحد همانطور که در خلال دهه هفتاد زمینه ارتقا دیشموک ‌و‌ قلعه رئیسی از روستا به شهر و از دهستان به بخش را فراهم آورد امروزه در کنار عمران و آبادانی و سایر اقدامات مهم دیگر مثل استقرار بنیاد علوی برای پیشرفت و زدودن غبار محرومیت از‌ این مناطق ، ارتقا دیشموک و قلعه رئیسی را از سطح مرکز بخش به مرکز‌ شهرستان در دستور کار قرار داده که با رایزنی ها و پیگیری ها و جلسات کارشناسانه در طی این دوره‌ نمایندگی‌ ، وزارت کشور را متوجه این موضوع مهم قرار داده است و موافقت شخص وزیر و وزارت را اخذ نموده است که ارتقا این دو منطقه به توسعه استان کمک شایانی میکند و‌ می بایست هر چه سریعتر این مهم صورت بگیرید .
مردم شریف مناطق دیشموک و قلعه رئیسی باید بدانند که ارتقا به سطح شهرستان لزوم تاسیس و توانمند سازی ظرفیت های ساختار اداری در این‌ دو‌ شهر را ایجاد و تقویت می کند و رسیدگی به امورات اداری آنها در محدوده ی کوچکتر روند سریعتری خواهد داشت و به تبع آن تصمیم گیری برای شهر و دهستان های اطراف را از دهدشت به قلعه رئیسی و دیشموک‌ منتقل می کند که این نکته مثبتی تلقی می شود، زیرا ساختار اداری قوی از دل شهرستان های قلعه رئیسی و دیشموک‌ ایجاد می شود که می تواند بومی همان منطقه باشد و در راستای حل مشکلات قدم بردارد.مثل استقرار ادارت دولتی خدمات رسان همچون هلال احمر ، ثبت احوال ، شبکه بهداشت درمان مستقل زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی و....
از آنجایی که توزیع عادلانه امکانات و فرصت ها، از رویکردها و سیاست‌های دولت مردمی است ارتقا این دو بخش، به لحاظ زیر ساخت های فرهنگی ، بهداشتی مثل ساخت بیمارستان ، ورزشی ، کشاورزی و سایر مولفه ها و شاخص های توسعه برای اهالی موقعیت بهتری فراهم می‌کند ، در زندگی ساکنان منطقه تاثیر بسزایی دارد و همچنین تسهیل در رفت و آمد مردم و کاهش مراجعات مردم به شهر دهدشت که خود سالیانه هزینه های مالی و خطرات جانی زیادی بهمراه داشته از دیگر مواردی است که رفاه عمومی را به دنبال دارد.
با ارتقاء بخشهای دیشموک‌ و قلعه رئیسی به شهرستان، جلسات شورای توسعه و برنامه ریزی این دو بخش بجای اینکه در فرمانداری کهگیلویه برگزار شود مستقلا در خود شهرهای دیشموک و‌ قلعه رئیسی برگزار می شود و ردیف های اعتباری بودجه ی مستقلی برای آنها در نظر گرفته می شود و پروژه‌هایی عمرانی در منطقه تعریف می‌شود که به توسعه شهرستان و در نهایت توسعه استان ختم خواهد شد، همچنین حضور سرمایه‌گذاران در حوزه‌های عمرانی و سایر حیطه‌ها، سبب توسعه و تقویت منطقه می شود.
نشاط اجتماعی، فعالیت های فرهنگی و رقابت های سازنده با ایجاد زیرساخت های لازم، از دیگر ثمراتی است که در راستای ارتقاء بخش می‌توان به آن اشاره کرد.
علی ایحال کهگیلویه بزرگ‌ دیگر زمان ندارد و نباید مثل دوره ی گذشته در مقایسه با سایر مناطق استان مثل گچساران و بویراحمد که ‌بواسطه نمایندگان خود چند ارتقا ‌منطقه ی داشتند از کاروان ارتقا در امر توسعه مناطق عقب بماند.احقاق حقوق مردم از اهمیت ویژه ی برخوردار است و مناطق قلعه رئیسی و دیشموک‌ که واجد شرایط ارتقا به شهرستان هستند، باید به این حق قانونی خود دست یابند.
در پایان با تحقق یافتن ارتقاء بخش های قلعه رئیسی و دیشموک‌ به شهرستان هم یکی از مهمترین وعده های انتخاباتی سید محمد موحد عملیاتی می گردد و مشخص می شود موحد بیش از آنکه اهل شعار دادن باشد مرد عمل است و هم کام مردم این دیار پس از سالها شیرین می شود و روند توسعه متوازن و پایدار این دیار شتاب بیش از پیشی خواهد گرفت...

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار