شهردار ابرکوه گفت: با وجود وسعت شهرستان و جمعیت آن، تنها یک ایستگاه آتش‌نشانی سراسر شهرستان ابرکوه را پوشش می‌دهد.
کد خبر: ۱۰۳۸۸۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰ 01 October 2015

به گزارش تابناک یزد،حسین حاتمی به مناسبت روز آتش‌نشانی و خدمات ایمنی و در حاشیه حضور در آتش‌نشانی ابرکوه و تقدیر از فعالان این مرکز اظهار داشت: مشکل ابرکوه در این بخش، نخست کمبود ایستگاه آتش‌نشانی است به طوری که این شهرستان تنها با یک مرکز آتش‌نشانی مدیریت می‌شود.

وی افزود: با وجود گستردگی شهرستان حتی همین یک ایستگاه نیز به درستی تجهیز نشده است و آتش‌نشانی ابرکوه با مشکلات بسیاری در خدمات‌رسانی به مردم روبه‌رو است.

حاتمی در پاسخ به این سئوال که احداث مرکز آتش‌نشانی شماره 2 ابرکوه که از دوره قبل شهرداری آغاز شده در چه مرحله‌ای است، بیان کرد: ساخت این مرکز بر اساس جانمایی انجام گرفته در سال‌های گذشته با پیشرفت نزدیک به 40 درصدی انجام شده است.

وی افزود: این ساختمان که در مرحله اجرای اسکلت فلزی و سقف است در زمین‌های واقع در پشت هنرستان علامه طباطبایی (شهرک هاشمی) واقع شده است که سالن ورزشی ساخته شده در این منطقه نیز سرنوشت مطلوبی نداشته و به واسطه عدم وجود دسترسی لازم به این منطقه و شکل نگرفتن بافت شهری و عدم انتقال تأسیسات شهری، جانمایی آتش‌نشانی نیز در بررسی‌های بعدی زیر سئوال رفت.

حاتمی ادامه داد: همچنین پیشرفت فیزیکی ساختمان با توجه به اعتبارات تخصیص یافته نیز قابل دفاع نیست.

شهردار ابرکوه خاطر نشان کرد: کل جانمایی و احداث این ساختمان در دوره‌های مدیریتی سابق شهرداری صورت گرفته است و ما به واسطه دغدغه‌های ذکر شده، بحث تکمیل و ادامه ساخت آن را به صلاح نمی‌دانیم.

وی افزود: این در حالی است که هنوز ایستگاه آتش‌نشانی شماره یک ابرکوه نیز از نظر برخی تجهیزات و نیازمندی به نوسازی ناوگان موتوری باید در اولویت قرار گیرد و شهرداری ابرکوه تجهیز و استانداردسازی آن را مقدم بر ساخت و سازهای جدید می‌داند.

حاتمی تأکید کرد: به عبارتی، پس از تکمیل این ایستگاه که در حال حاضر خدمات‌رسانی به کل شهرستان را بر عهده دارد، می‌توان به ایجاد ایستگاه جدید فکر کرد.

وی در مورد راهکارهای ارائه خدمات بهتر در آتش‌نشانی‌ها و مشکلاتی که این حوزه در کشور دارد، تصریح کرد: قانونمند کردن حوزه مدیریت بحران را باید موضوعی مهم  قلمداد کرد.

حاتمی افزود: اگر تمامی دستگاه‌هایی که در حوزه مدیریت بحران وظایفی را بر عهده دارند در این حوزه متمرکز شوند و جداگانه مانند دیگر سازمان‌ها به مردم خدمت‌رسانی کنند، به طور قطع خدمت‌رسانی به مردم ارتقا و کیفیت پیدا می‌کند.

شهردار ابرکوه در بازدید از آتش‌نشانی این شهر که با همراهی رئیس شورای اسلامی شهر ابرکوه صورت گرفت، ضمن تقدیر از تلاش‌های آتش‌نشانی ابرکوه اظهار داشت: یکی از بزرگترین نعمت‌هایی که کمتر دیده می‌شود و بسیار با اهمیت جلوه می‌کند، نعمت امنیت است.

حاتمی افزود: امنیت، حوزه‌ای است که بخش وسیعی از آن به خدمات‌رسانی مطلوب شما به مردم باز می‌گردد و هرچه خدمات آتش‌نشانی قوی و توانمندتر باشد، مردم احساس امنیت بیشتری پیدا می‌کنند.

وی تصریح کرد: این را در نظر داشته باشید که هر چه مراجعات به شما بیشتر باشد، نشان‌دهنده اعتماد بیشتر مردم به شما است.

این مسئول با اشاره به اینکه شهرداری در تمامی حوزه‌ها برای خدمت‌رسانی بیشتر به مردم تلاش می‌کند، تأکید کرد: مجموعه آتش‌نشانی باید تلاش کند تا با برنامه‌ریزی‌های مطلوب از روزمرگی و خستگی جلوگیری کند تا بتوان به ارائه خدماتی شایسته‌تر در این مجموعه امیدوار بود.

در این برنامه از خدمات آتش‌نشانان ابرکوه با اهدای لوح و هدایایی تقدیر شد.

مانور خودرویی با حضور آتش‌نشانان شهرداری ابرکوه و دیگر دستگاه‌های ذی‌ربط نیز بخش دیگری از برنامه‌های روز آتش‌نشانی و خدمات ایمنی بود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار