معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم گفت: پرداخت وام‌های خوداشغالی و افزایش پوشش بیمه تامین اجتماعی هنرمندان صنایع دستی از مصوباتی است که در قالب سفر رییس جمهوری به قم کلید خورده است.
کد خبر: ۱۰۳۹۵۴۳
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۹ 16 April 2022

به گزارش تابناک قم، ابوالقاسم مقیمی با بیان اینکه توسعه زیرساخت های صنایع دستی و اشتغال خانگی از دیگر مصوبات سفر رییس جمهوری است، اظهار داشت: ساماندهی سرمایه گذاری در بخش خصوصی برای ایجاد شهرک های تخصصی نیز در این سفر مورد توجه بوده است.

وی  افزایش تخت های اقامتی را از مصوبات دیگر سفر رییس جمهوری به قم دانست و گفت: شرایط لازم جهت احداث هتل در بلوار پیامبر اعظم کاملا فراهم است و از طرفی شهرداری قم نیز احداث هتل با مشارکت بخش خصوصی اهتمام دارد.

وی همچنین با اشاره به برخی از مصوبات سفر رییس جمهوری به قم در حوزه افزایش ظرفیت های گردشگری، زیارتی و افزایش ماندگاری مسافران در قم، بیان داشت:  تشکیل کارگروه استانی زیارت و استفاده از منابع حاصل از آن جهت توسعه و رشد زیرساخت های استانی در حوزه زیارت و گردشگری در کنار جذب اعتبارات برای مباحث فرهنگی از جمله مصوبات سفر رییس جمهوری است.

مقیمی اضافه کرد: تکمیل واحدهای اقامتی استان و تقویت زیرساخت های گردشگری برای استقبال از زائران و افزایش ماندگاری مسافران نیز از مصوبات مهم سفر رییس جمهوری به قم است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت انتقال مفاهیم ارزشی و فرهنگی در قالب های نوین به نسل جدید و معرفی رشادت های شهدای دوران جنگ تحمیلی، افزود: با همکاری مجموعه فارابی، ساخت سریال و فیلم سینمایی شهید مهدی زین الدین در دستور کار مسوولان فرهنگی استان قرار گرفته است.

آیت‌الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهور در قالب سیزدهمین سفر استانی دولت سیزدهم طی روزهای نهم و دهم دی ماه سال گذشته به همراه شماری از اعضای هیات دولت به استان قم سفر کرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار